Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Buczenie na zapłonie

Topic created · 22 Posts · 4432 Views
  • Witam.
    Chciałbym wiedzieć co uruchamia się "na zapłonie"?
    Pytam, bo coś mi buczy (jakby jakaś szwankująca pompa) w obszarze schowka pasażera, ewentualnie po środku samochodu. Ten dźwięk na pewno pochodzi ze środka (spod plastików), bo w komorze silnika nic tak nie buczy. Co to może być? Co tam się znajduje?!?
    Zauważyłem że w chłodne dni ten hałas jest mniejszy, albo nawet nie występuje. Natomiast w gorące dni jest zawsze. To buczenie trwa około 5-8 sekund i przestaje.

    I mam jeszcze jedno pytanie.
    Czy przy padającej pompie wspomagania, lub padającym czujniku skrętu zawsze występują błędy na VAGu, albo pojawia się kontrolka na desce?

    Pozdrawiam.

  • Co chcesz powiedzieć po przez zwrot "na zapłonie"? Chodzi o uruchamianie silnika? Czy może coś innego? Może to buczy klima (jeśli posiadasz)? chociaż nie za bardzo pamiętam po której stronie była. Co do pytania o VAG- to prawdopodobnie tak.

  • Zapewne [b]Blackend[/b] ma na myśli pracującą pompę paliwa 🙂 <!-- s:) -->

  • No tak bo ona chyba zaczyna tłoczyć paliwo w momencie jak przekręcamy kluczyk do pierwszej pozycji, w nowych skodziach jest tak ze wystarczy otworzyć drzwi a ona już tłoczy

  • Chodzi mi o kluczyk "na pół". Chwilę przed uruchomieniem samochodu. 😉 <!-- s;) -->

    Ale ponoć pompa jest gdzieś z tyłu, a nie z przodu. A to buczenie jest ewidentnie z przodu (i na pewno nie w komorze silnika). Poprawcie mnie, jeśli się mylę.

    A co do drugiego problemu.
    Właśnie nie mam błędów na VAGu, ani problemów z kontrolką, a pompa szaleje. Sprawdziłem jej działanie na VAGu i jej obroty samoistnie skaczą. Czy kręcę kierownicą czy nie.
    Wiązkę rozplątałem i podwiesiłem. Ale problem pozostał.
    I teraz właśnie nie wiem co to może być. Czy to czujnik, czy pompa, czy może coś z przewodami. Gdyby były błędu na VAGu to wszystko byłoby jasne...

  • Piszesz " [u]w obszarze schowka pasażera[/u] " a nie jest przypadkiem przytarty wentylator dmuchawy ? jego łożysko ? włącza się po zapłonie...
    omron

  • Włącza się przy zapłonie, mimo że mam wyłączony nawiew?
    Gdy włączam nawiew to wentylator normalnie chodzi, tak jak zawsze, bez żadnego hałasu.

    (Dziś było cichutko, bez żadnego hałasu po zapłonie, dziwne to jest)

  • Też tak mam, tylko że słyszę to raczej z tyłu. No i zawsze byłem przekonany, że to pompa paliwa, jest to zupełnie logiczne.
    Notabene w motocyklu też tak mam.

  • Gdyby ten hałas pochodził z tyłu, to byłbym raczej pewny że to pompa paliwa.
    A tak nie mam pojęcia co to. Heh...

    Najpierw kazałem ojcu wsadzić głowę w komorę silnika, a potem się zamieniliśmy i ewidentnie dźwięk pochodzi ze środka.

    W każdym bądź razie ten dźwięk nie występuje zawsze, a zaczęło się to już jakoś rok temu i nic do tej pory nie padło 😛 <!-- s:P -->

  • Może być, że to buczy zamykanie dopływu powietrza do kabiny (silniczek sterujący klapką zasłaniającą wlot powietrza), spróbuj pobawić się zamykaniem dopływu powietrza - zamknięty / otwarty na przekręconym kluczyku do połowy. Tylko to może buczeć według mnie od strony schowka.

  • [b]@Pulstar[/b]
    Masz na myśli obieg zamknięty/otwarty?
    Jutro sprawdzę, ale jak mi wiadomo mam cały czas otwarty obieg (guzik nie jest podświetlony)

  • [quote="Blackend"]Masz na myśli obieg zamknięty/otwarty? [/quote]
    Tak może coś silniczek szwankuje - ale to tylko teoria pobaw się właśnie tym może akurat to tak buczy.

  • Miałeś rację [b]Pulstar[/b]. Wszystko przez ten obieg zamknięty/otwarty. Gdy zamknę obieg to przestaje buczeć. Czyli buczy na obiegu otwartym. Trochę dziwne, bo jeśli już ma buczeć, to przy zamykaniu obiegu, a nie tak. Heh.. Może kiedyś tam zajrzę, bo aż tak bardzo mi to nie przeszkadza.

  • [quote="Blackend"]Trochę dziwne, bo jeśli już ma buczeć, to przy zamykaniu obiegu, a nie tak[/quote]
    Dokładnie, nie powinno to buczeć cały czas, bo wychodzi na to,że coś z silniczkiem jest nie halo - oby tylko się od tego nie zjarał. Teraz powinni się wypowiedzieć inni użytkownicy, którzy mają doświadczenie elektryczne. Może coś poradzą co z tym dalej czynić. Ja też będę śledził temat z ciekawości 😉 <!-- s;) -->

  • Dziś dostałem się do dmuchawy i do tych klapek. Normalnie działają, zamykają się i otwierają jak należy. Za każdym razem.
    Przekręcałem kluczyk w stacyjce i obserwowałem to silniczek. Nie wiem dlaczego to buczy, bo obieg jest otwarty i nie ma potrzeby ruszania go. No, ale przetarłem tam wszystko ściereczką i pędzlem i psiknąłem WD40 po tych kółkach zębatych i cisza. Zero buczenia na zapłonie. Dziwne to jest, no ale cóż.
    Ciekawe na jak długo będzie cisza, heh 😛 <!-- s:P -->
    Przy okazji przeczyściłem dmuchawę. Myślałem że będzie bardziej brudna 😉

  • Witam.
    Mój problem wygląda następująco.
    Załączam stacyjkę, silniczek obiegu przestawia się na pozycję otwarty. Wyłączam stacyjkę, załączam ponownie i o dziwo mimo że klapy były ustawione po wcześniejszym obrocie, silniczek załącza się i chce powtórzyć cykl. Silniczek obraca się w miejscu! Dzieje się tak za każdym przekręceniem stacyjki. W końcu doszło do tego, że miejsce styku zębatki i silniczka wyślizgało się i nie działa ręczne załączenie obiegu zamkniętego.
    Dziwne jest też to, że silniczek wykonuje obrót ponad 180 stopni, a do otwarcia i zamknięcia klap potrzeba tyko ok 70 stopni.
    Czy coś spieprzyło się w silniczku?

  • bruce86 uważam, że masz źle ustawione pozycje skrajne silniczka i stąd problem lub uszkodzony jest potencjometr.

  • Rozkręciłem obudowę silniczka i nie ma w nim potencjometru. Dochodzą do niego tylko 2 przewody.
    Nie mogłem przeprowadzić adaptacji silniczka przez grupę 08 we VAGu. Nie mogę się przez ten kanał połączyć.
    Moje autko nie posiada klimy 😕 <!-- s:/ -->

  • U mnie był potencjometr, a kabelków dochodziło 5 lub 6.
    Moje klimę ma.

Log in to reply