[F1] Kierunkowskazy - temat zbiorczy
-
W mojej fabce 1,4 MPI przy uzbrajaniu alarmu z pilota włączają się prawe światła kierunkowskazów (nie migają ale świecą stale). Dopiero włączenie syreny alarmu wyłącza światła. To samo dzieje się gdy rano wyłączam alarm. Jaka może być przyczyna i co z tym robić ?
-
A stało się to jakoś nagle czy tak masz od początku? Gdzie i przez kogo montowany alarm? Jakiej firmy?
-
Alarm montowany w 2003 r w prywatnym warsztacie. Firma EXODUS. Zaczęło się jakieś pół roku temu od pojedynczego przypadku. Potem coraz częściej, ale nie za każdym razem. Teraz dzieje się tak z reguły, ale tez zdarza się działanie poprawne. Wymieniłem baterię w pilocie. Było kilka dni spokoje i znowu. Może jakiś przekaźnik od migania kierunkowskazów / (nie jestem elektrykiem).
-
Też bym podejrzewał przekźnik, a w normalnym użytkowaniu, kierunki mrugają normalnie.
-
Tak, normalnie podczas jazdy wszystko gra. Natomiast gdyby jechać z włączonymi kierunkowskazami (gdybym pilotem nie usunął tego zjawiska) to świecą żółte ciągle i nie ma prawego kierunkowskazu.
Nie wiem tylko czy w fabii te ewentualne przekaźniki to układ mechaniczny (cewka i rdzeń) jak mnie uczyli 30 lat temu w szkole, czy jakiś układ elektroniczny ? -
Niestety nie umiem pomóc, może ktoś coś doradzi.
-
Szukał bym przyczyny w alarmie nie w fabii
centralka alarmu to min. przekażniki włączające kierunki
alarm nie kożysta z fabrycznych tylko je dubluje
pozdrawiam -
Dzięki za sugestie.
W różnych rozmowach też mi sugerowano winę alarmu. Nie wiem tylko czy tą usterkę można naprawiać, jeśli tak to gdzie, czy też wywalić i zakładać nowy alarm co trochę kosztuje. Niestety. -
Jeśli to ten alarm;
http://www.batex.hg.pl/alarm exodus schemat.htm<!-- m -->
to wystarczy wypiąć kabelek od szwankujących świateł (styk 8 )
jeśli reszta działa to po co wydawać kasę? -