[F1] dźwiek zapalonych swiateł oraz otwarte drzwi

Topic created · 23 Posts · 5861 Views
  • A więc mam następujący problem, tzn gdy mam zapalone światła i wychodzę z samochodu to brak dźwieku przypominającego o zgaszeniu świateł (prosta funkcja aczkolwiek jaka przydatna)
    Ktoś mi zaraz powie że może być mikrostyk walnięty no ok, tylko że zrobiłem prosty test i na podsufitce gdy włacze światełko w lewo to świeci non stop(ok tak ma działać) ale gdy tam w prawą strone to rownież non stop świeci (a powinno tylko przy otwartych drzwiach).
    Także wychodziło by na to że któreś z drzwi miałbym jakby non stop otwarte.
    Jakieś propozycje jak sie za to zabrać? Jak to sprawdzić itp?
    Ps. Takie krótkie proste pytanie, czy fabia hatchback ma jakieś otwieranie tylnej klapy oprócz pociągnięcia tej wajchy na dole przy drzwiach kierowcy ? :zawstydzony: <!-- s:zawstydzony: -->

  • Sprawa ma się tak , że musisz sprawdzić lampkę oświetlenia wnętrza i piszczyk.

    Piszczyk jest w liczniku.

    Wydaje mi się że masz uszkodzony piszczyk przez który podaje Ci "sztuczną masę" na lampkę i ona się ciągle pali.

    Obadaj co tam jest. Jak coś to pytaj.

  • Czyli mam rozumieć że muszę rozebrać licznik tak ? A jakieś pomysły jak to zrobić ? Zdjęcia, opisy i pomoce naukowe ? 😄 <!-- s:D -->
    Z góry dzięki 😉

  • w sumie to tak musisz wyciągnąć licznik

  • dodam jeszcze że przy włączaniu kierunkowskazów również nie mam dźwieku, czyli mam rozumieć że to będzie ten buzzer w liczniku tak ?
    Wieć prosiłbym teraz kogoś o wypowiedź jak to zrobić 🙂 <!-- s:) -->
    Pozdrawiam

  • raczej walnięty mikro-styk w drzwiach (pewnie kierowcy)[quote="Patryk91"]Ps. Takie krótkie proste pytanie, czy fabia hatchback ma jakieś otwieranie tylnej klapy oprócz pociągnięcia tej wajchy na dole przy drzwiach kierowcy ? :zawstydzony: <!-- s:zawstydzony: -->[/quote]
    jeśli to wersja basic/classic bez fabrycznego centralnego zamka, to ma tylko tą wajchę i nic więcej

  • Witam. Z rozbieraniem licznika bym się wstrzymał gdyż może się okazać,że nie jest to potrzebne. Zaczął bym raczej od zdiagnozowania poprzez VAG i sprawdził czy sygnały z krańcówek drzwi dochodzą do jednostki sterowania elektryką BSI i jaki jest ich stan logiczny przy otwartych lub zamkniętych drzwiach. Z pomocą VAG można sprawdzić również wiele innych rzeczy jak wspomniany sygnał który towarzyszy przy pozostawieniu świateł i otwarciu drzwi.Jeżeli nie masz możliwości sprawdzenia tego wszyskiego za pomocą VAG'a to możesz wypiąć BRĄZOWE kostki znajdujące się w przednich i jak masz to w tylnich słupkach i zobaczyć jak zachowuje się oświetlenie po wyjęciu kostek.Poprzez wyjęcie tychże kostek dasz znać jednostce BSI o zamknięciu drzwi.Jeżeli lampka po ok.30 sekundach zgaśnie to zacznij podpinać kostki po kolei.Po podpięciu 1 zamknij drzwi i sprawdź jak się ma oświetlenie po tych 30 sekundach. Przed zamknięciem drzwi załóż z powrotem gumę osłaniającą kostki w słupkach. Procedurę powtórz z kolejnymi kostkami,aż trafisz na tą kostkę gdzie oświetlenie nie zgaśnie po tych 30 sekundach,co będzie oznaczało uszkodzenie krańcówki w zamku. Chcąc zaoszczędzić czas możesz to robić na przekręconym kluczyku na poz.1 (gdzie zapalają sie kontrolki),a wtedy po zamknięciu drzwi lampka gaśnie natychmiast.Myślę,że diagnoza Vag była by szybsza,ale gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

    Co do pytania: Czy fabia hatchback ma jakieś otwieranie tylnej klapy oprócz pociągnięcia tej wajchy na dole przy drzwiach kierowcy ? Zależy to od wersji wyposażenia. Moja Fabia na przykład jest mieszanką wersji Basic i Classic i otwierania fabrycznie nie posiadała(oprócz tego z wajchy), ale na dzień dzisiejszy jest w takowe doposażona zarówno z klawisza klapy jak i pilota centralnego zamka. Jeżeli takiego nie ma to można dołożyć. W razie pytań proszę o mail. Pozdrawiam i powodzenia życzę.

  • [quote="Ciacho"]jeśli to wersja basic/classic bez fabrycznego centralnego zamka, to ma tylko tą wajchę i nic więcej[/quote]
    Na bocznych drzwiach mam napisane fresh+, jednak chyba sie z Toba zgadzam i podejrzewam że nie miałem fabrycznego centralnego po bo pierwsze mam karteczke firmy która zakładała alarm ale poza tym ten pilocik nie jest w kluczyku tylko taki osoby i beż zadnego loga skody ani nic, więc po prostu podejrzewam że jest niefabryczny 🙂 <!-- s:) --> dziekuję za pomoc
    [quote="MAREK FABIA"]możesz wypiąć BRĄZOWE kostki znajdujące się w przednich i jak masz to w tylnich słupkach i zobaczyć jak zachowuje się oświetlenie po wyjęciu kostek.[/quote]
    a mogłbyś mi bardziej sprecyzować gdzie sa te kostki, jak wygladają itp? a jakbyś miał jakieś zdjęcie to już w ogóle super 🙂

  • [quote="Patryk91"]a mogłbyś mi bardziej sprecyzować gdzie sa te kostki,[/quote]
    Jak otworzysz drzwi to pomiędzy drzwiami i słupkiem jest gumowy peszel. Tam są ukryte wtyczki.

  • Witam. Oto foto. Opis słowny dał koleś. Pozdrawiam.

  • Mam jeszcze taką fotkę:

  • A ja bym sprawdził przekaźniki, które są pod schowkiem po lewej stronie kierownicy. Jeśli masz przekaźnik o oznaczeniu AEV 0317A VK7. Sprawdź czy jest dobry. U mnie właśnie ten przekaźnik był przyczyną braku brzęczyka, ale nie było również automatycznego włączania świateł i brak świateł mijania z tylu...

  • [b]MAREK FABIA[/b] , [b]koleś[/b] dzięki za zdjęcia , dzisiaj będe z tym walczył 🙂 <!-- s:) -->

    [b]ciesiol[/b] jeśli dobrze myśle to chodzi Ci o to prawda?
    [img]http://forum.skodahome.cz/uploads/post-10-1164478885.jpg[/img]
    tylko teraz moje pytanie gdzie to znaleść? Ma to coś wspólnego ze skrzynka z bezpiecznikami czy w ogóle źle myśle ? Jestem póki co zielony w temacie więc dziekuje za wszystkie odpowiedzi 😄

  • [b]ciesiol[/b] jeśli dobrze myśle to chodzi Ci o to prawda?
    [url=http://forum.skodahome.cz/uploads/post-10-1164478885.jpg]Obrazek[/url]
    tylko teraz moje pytanie gdzie to znaleść? Ma to coś wspólnego ze skrzynka z bezpiecznikami czy w ogóle źle myśle ? Jestem póki co zielony w temacie więc dziekuje za wszystkie odpowiedzi 😄 <!-- s:D -->[/quote]

    Tak tyle że mój miał literkę A po 0317, jest po lewej stronie kolumny kierowniczej. tylko nie pamiętam czy to było pod schowkiem czy musiałem zdejmować plastik.
    U mnie ten przekaźnik był winny, ale teraz mam zdemontowany i automatyczne światła mam zrobione inaczej. Elektrykiem nie jestem, teraz włączają się jak zaczyna alternator działać.

  • No to dzisiaj będe szukał tego przekaźnika, a w jaki sposób sprawdzić czy on jest dobry czy popsuty ? Aha i co miałeś na myśli pisząc
    [quote]ale nie było również automatycznego włączania świateł [/quote]
    Możesz to trochę rozwinąć ? 😄 <!-- s:D -->
    Dzisiaj jeszcze będe musiał sprawdzić te kostki w drzwiach ale z tego co patrzyłem to bardzo trudno sie do nich dostać, jest mało miejsca i ruch ręką jest ograniczony. Dobra informacja to taka że te kostki są jedynie w przednich drzwiach, czyli można troche poświecić czasu i to sprawdzić. Jak już światło wewnątrz samochodu będzie mi sie gasiło wraz z zamknięciem drzwi to już będzie jakiś postęp 😄

  • Jak kupiłem autko, światła zapałały się automatycznie, jak padł ten przekaźnik przestały.
    Teraz przekaźnik jest wymontowany ale automatyczne włączanie świateł jest zrobione inaczej.

  • a więc ciąg dalszy mojej historii 😄 <!-- s:D -->
    doszedłem do następujących wniosków:

    1. nie działa buzzer w liczniku tzn. brak dźwięku zgaszonych świateł, brak dźwięku migania kierunkowskazów oraz brak dźwięku jechania z zaciągniętym ręcznym
    2. nie wykrywa prawych przednich otwartych drzwi (pasażera) . A sprawdziłem to w następujący sposób: otworzyłem drzwi centralnym zamkiem i mam taka funkcje że jeśli po 30 sekundach żadne z drzwi nie zostaną otworzone to samochód sie automatycznie sam zamyka. Jeśli otworze lewe drzwi od kierowcy to samochód sie nie zamknie, natomiast jeśli otworze tylko prawe drzwi od pasażera to mimo że drzwi są otwarte to samochód sie zamyka i uzbraja w alarm. Więc mam chyba dobre myślenie prawda ?
      Użytkownik [b]koleś[/b] zaproponował mi pomoc w celu sprawdzenia samochodu VAG'iem więc będę już jakiś krok do przodu.
      Więc za co się tutaj teraz zabrać ? 😄
  • Wczoraj po podpieciu VAG-a wyszło, że krańcówki w drzwiach są sprawne. Lampka w podsufitce reaguje na zamykanie i otwieranie drzwi.
    Trzeba zajrzeć do zegarów.

  • [quote="koleś"]Trzeba zajrzeć do zegarów.[/quote]
    zanim je rozbierzesz zrób test w grupie 17 - bedzie mniej roboty....

    [quote="Patryk91"]Więc za co się tutaj teraz zabrać ? [/quote]
    zloguj auto we dwie osoby i bedziesz wiedział co dalej 😉 <!-- s;) -->

  • [quote="kapi"]zanim je rozbierzesz zrób test w grupie 17 - bedzie mniej roboty.... [/quote]
    Zrobiłem. Dżwięku brak.

Log in to reply