1.2 TSI - wrażenia, opinie

Topic created · 42 Posts · 70894 Views
  • Hej,
    co myslicie o Fabii 1.2 TSI DSG?

    Wkrotce mam zamiar kupic, ale chetnie utwierdze sie 😉 <!-- s;) --> Waszymi opiniami.

  • DSG fajna zabawka 🙂 <!-- s:) --> Właściwie to najlepsza tego typu skrzynia jaką znam.

  • WItam.

    Looknij też tu [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=7248]>> 1.2 TSI <<[/url]

  • Jeśli to nie tajemnica,to czy możecie podac ostateczną cene za ktora udało sie Wam zakupić 1.2tsi?

  • [quote="progressowy"]Jeśli to nie tajemnica,to czy możecie podac ostateczną cene za ktora udało sie Wam zakupić 1.2tsi?[/quote]

    Ja za swoją ( czekam jeszcze ) dałem 52 400 zł.
    Wersja kombi, 1.2 TSI 105 KM z następującym wyposażeniem dodatkowym:

    • kurtyny powietrzne
    • CZ ze zdalnym sterowaniem
    • alarm z czujnikiem przechyły
    • czujniki parkowania
    • klima manualna
    • podłokietnik
    • metalizowany lakier
    • radio z CD
    • ESP
    • koło zapasowe pełnowymiarowe

    Felg aluminiowych nie chciałem bo wolę stalowe, proponowali za 200 zł więcej alusy ale już z góry założyłem, że to mnie nie interesuje.
    Zamówienie składałem we Wrocławiu.

  • Czy to dobra cena? 46500zł za 1.2tsi 105KM,ambition,swing mp3,koło zapasowe,pakiet joy(klima,alu,zdalne sterowanie,reflektory projekcyjne),beż capucino,dywany,chlapacze?
    Chyba jeszcze poczekam. Może sie zacznie wyprzedaż i da sie urwać z ceny lub jakis gratis otrzymac. Aktualnie jest czyszczenie magazynów,atrakcyjne przy zakupie starszych,słabszych jednostek napedowych.

  • [b]progressowy[/b], za tą kwote masz OII Tour 1.4 16V - sprawdzony silnik i duża buda 🆗 <!-- s🆗 -->

    EOT

  • [quote="kapi"][b]progressowy[/b], za tą kwote masz OII Tour 1.4 16V - sprawdzony silnik i duża buda 🆗 <!-- s🆗 -->

    EOT[/quote]
    Miałem juz O2 z 2006r. Przeraziłem się i sprzedałem po tym jak wytarły się hydropopychacze,a od nich wałek. Pociągnęło mnie to ponad 4tyś zł.
    Nie chce kupować drugi raz tego samego auta.
    Maksymalnie chce wydac ze 40-45tys zł miec jakotakie wyposazenie:klime,elktryka okien,lusterek i całe nadwozie w jednym kolorze(bez czarnych platików). No i chce aby mało paliło i w miare ciągneło.
    Nie moge zdecydować sie.......

  • Widzę, zresztą mnie to nie dziwi - najwięcej krytykują TSI te osoby, które nie miały nigdy z nimi do czynienia...nie dziwi mnie bo tak jest zawsze - a bo coś słyszały..
    Dobrze, że użytkownicy mają zgoła odmienne zdanie.
    Ja obecnie zasuwam POLO IV 1,2 47kw i na temat tego silnika krążyły negatywne legendy. Właśnie stuknęło 190 000 km i wymieniam tylko olej regularnie, filtry itd.
    Stwierdziłem, że auto jest nie na sprzedaż choć kupców mam - także tych, którzy krytykowali mój wybór, samochód zostanie dla żony 😉 <!-- s;) -->

  • Witam

    fabia kombi 1.2 TSI 86km ambition + joy + sunset i relingi
    z samego auta bardzo jesteśmy zadowoleni
    przepastny bagażnik - zaś próg w kombi to ostatnio standard - ze względów bezpieczeństwa

    bardzo dobre trzymanie w fotelach
    naprawdę sporo miejsca wszędzie - a mam ponad 180cm więc wiem co mówię
    już powyżej 1500 obrotów ma kopa i nie muli

    Spalanie jest wręcz symboliczne:
    jazda raczej spokojna do 120km/h
    trasa - ale ciasna z ciągłym zwalnianiem i przyspieszaniem - 5,2 litra
    miasto - Łódź - spokojna jazda - 5,9 litra

    oczywiście przy TSI nawet nie ma mowy o zakładaniu gazu - fabrycznie też nie jest montowany.

    pozdrawiam

  • Czyli kolejny zadowolony...od kiedy przyjacielu masz autko ?

  • auto odebrane 20 grudnia
    na razie tysiąc przejechany ...

    też 15 km w warunkach "terenowych" - dało radę 🙂 <!-- s:) -->
    ale żona przerażona była 😉

    silniczek cichuteńki
    naprawdę elastyczny redukować można poniżej 1400 obrotów dopiero bez problemu - co też wpływa na spalanko niskie

  • kenny...zapodaj focie w stosownym dziale 🙂 <!-- s:) -->

  • Witam! Najwyższa pora na małe podsumowanie…samochód mam od lutego 2012 roku ale już mogę z całą pewnością podzielić się z innymi spostrzeżeniami z racji tego, że stuknęło już 21 000 km. Wychodzę z założenia, że jak jeździć to jeździć a najlepiej eksploatować w różnych warunkach w okresie gwarancji co by miały wyjść ewentualne usterki. Nie jestem osobą, która szuka usterek na siłę tylko jeździ. Miałem oczywiście kilka pytań i wątpliwości ale koledzy forumowicze je pozytywnie rozwiali. Jedyne co mnie irytowało to rezonans przewodu paliwowego, który jednak został stłumiony w serwisie bo jak wiadomo ten irytujący problem jest powszechny i doskonale znany.
    Jak stwierdziłem, uważam, że w okresie gwarancji trzeba jeździć jak najwięcej a w moim przypadku to nietrudne i to na dodatek w różnorodnych warunkach. Mieszkam na Dolnym Śląsku blisko gór a moja praca polega na jeżdżeniu do klientów. Poza tym co roku jeżdżę do Chorwacji gdzie samochód przechodzi prawdziwy test – osoby, które bywały w Chorwacji doskonale wiedzą co mam na myśli.
    Po kilku miesiącach jazdy po Polsce przyszła wyprawa do Chorwacji. Przy przebiegu 12 500 km musiałem wymienić olej i zrobić przegląd bo droga w obie strony przekracza u mnie zawsze 3 000 km z racji tego, że dużo podróżuję też po Chorwacji. To była już siódma wyprawa ale Fabianem oczywiście po raz pierwszy. Tak więc jechałem w różnych warunkach z różnymi prędkościami…ogromne upały i wysiłek nie stanowiły dla Fabiana problemu. Wróciłem cały i zdrowy a ponadto zadowolony ze swojego nabytku przeogromnie. Wróciłem 1 września ale jeszcze nie wiedziałem, że następny test pojawi się wkrótce. Wracając jednak do Chorwacji - Skodzina przejechała w sumie 3 600 km a w tym Hvar, Pag i całą Dalmację.
    W październiku wziąłem następny urlop i trasa a zarazem sprawdzian dla Fabiana to Turyn we Włoszech przez Monachium i przełęcz Brenner-Jezioro Garda dookoła-Verona-Venecja-Triest-Umag-Poreć-Rovinj-Pula-Krk-Baśka-Dolny Śląsk a więc prawie 4 000 km…Fabian nic sobie z tego nie robił a ja ponownie wróciłem zadowolony przeogromnie ze swojego nabytku wbrew opiniom malkontentów, że TSI to jednorazowy silnik…Pozdrawiam wszystkich i życzę podobnych wrażeń z jazdy i zadowolenia jak w moim przypadku to ma miejsce !
    🙂 <!-- s:) -->

  • ooo następna osoba zadowolona z tsi. Ja poza standardowymi usterkami tsi , to silnik ma się dobrze ale już z nowym rozrządem 🙂 <!-- s:) -->

  • Moją fabią 1.2 tsi 85 KM od stycznia 2011 przejechałem około 28 tys. km i jestem nadal pod wrażeniem dynamiki, ciszy i małego spalania. Silnik jest niskoobrotowy, a przy 2 tys. obrotów ma 85 km/h. Przy 3 tys. obrotów około 128 km/h. Spalanie na trasie (ok. 120 km/h) 5,5 litra, a z włączoną klimą do 6 litrów. W mieście około 6,5 do 7 l zimą. Oczywiście "sportowa" jazda podnosi zużycie paliwa.
    Zawieszenie elastyczne, a zarazem sztywne. Biegi wchodzą bardzo lekko. Przy 80 km/h jest taki spokój i cisza, jakby to był silnik elektryczny. Przyśpieszenie super. W końcu do dyspozycji aż 160 Nm w zakresie od 1500 do 3000 obrotów (to coś w rodzaju długiego grzbietu górskiego).
    Dziwią mnie uwagi, że przyśpieszenie jest płaskie. Takie wrażenie wynika z płaskiej, ale bardzo wysokiej charakterystyki. Np. Corsa 75 KM ma tylko 110 Nm i tylko przy 4000 obr./min (mała górka).
    I ciekawostka - fabia ma nadmuch również na nogi pasażerów tylnego fotela.
    Mam wymieniony łańcuch rozrządu na wzmocniony. I oby tak dalej. Jeżdżę już od 47 lat i fabia (jak na swoją klasę) bardzo mile mnie zaskoczyła. Oby tak dalej. Pozdrawiam

  • Każdy z nas przeszedł przez choroby dziecięce TSI i mam pytanie czy kupiłbyś/kupiłabyś albo poleciłbyś/poleciłabyś ten silnik nowemu nabywcy Fabci ?

    Ja osobiście bym polecił bo silnik jest fajny, Przyśpieszenie ma od razu a nie jak inne silniki i jest oszczędny jak na takie osiągi. Jeśli bym miał wybierać ponownie to wybrałbym TS[color=#FF0000]I[/color] Zakładając że te rzeczy/problemy (rozrząd, przewody paliwowe itp) by trzeba było zrobić . Bo tak poza tym to z silnikiem się nic nie dzieje a frajda jest 😄 <!-- s:D -->

  • Tomuś
    O co chodzi z tym rozrządem i przewodami?
    Kumpel chce kupić Fabke II tak około 20 000 . Z jakim silnikiem radzicie?

  • przewody wygłuszają na gwarancji więc raczej będzie to zrobione w egzemparzu z 20k na liczniku. gorzej z rozrządem w TSI - jeśli ktoś sobie tego nie wywalczył to nowy nabywca może mieć spoooory problem ...

  • O co chodzi z tym rozrządem w TSI?

Log in to reply