Nowe zegary w starej Fabce???

Topic created · 19 Posts · 4947 Views
  • Mam pytanie. czy zegary jakie mam w mojej fabiii rocznik 2002 da się upgrade-ować poprzez zmiane samej tarczy, znaczy kartki papieru abym mógł mieć ablice tak jak te nowsze fabie???? Czy muszę zmieniać całe zegary???? Proszę o pomoc!!!!
    Z góry wielkie dziex:D:D:D

  • Najlepiej zadzwoń do serwisu i zapytaj, ale nie wierzę by pozmieniali połączenia bo tego poprostu nie widać, a zmieniają to co widać i już mamy lifting.

  • wydaje mi sie ze nie bedzie problemu z wymiana samej jak by to nazwać wkładni na ktorej namalowane sa zegary itp dlaczego , ponieważ na allegro jest firma tuningowa która wykonuje naprawde profesjonalne tarcze i bardzo prost to sie podmienia wystarczy troche porozbierac licznik wymienia sie cała tarcze

    bynajmnie tak mi sie wydaje gdzieś to widziałem opisane

  • Tak ale jak się dobrze przyjrzymy to można zobaczyć że kontrolka włączonych świateł jet w innym miejscu. w nowej wersji jest międzi wskażnikiem poziomu paliwa i wszkaznikiem temp. cieczy chłodz., a w mojej starszej wersju jest na obrotomierzu. Tak mi sie wydaje:D

  • [quote="woytek13"]w nowej wersji jest międzi wskażnikiem poziomu paliwa i wszkaznikiem temp. cieczy chłodz.[/quote]
    Tak właśnie jest

  • [quote="woytek13"]Tak ale jak się dobrze przyjrzymy to można zobaczyć że kontrolka włączonych świateł jet w innym miejscu. w nowej wersji jest międzi wskażnikiem poziomu paliwa i wszkaznikiem temp. cieczy chłodz., a w mojej starszej wersju jest na obrotomierzu. Tak mi sie wydaje:D[/quote]

    Ja mam fabke z 2003, stare zegary i kontrolka od swiatel jest miedzy wskaznikami temp i poziomu paliwa

  • [quote="Zygus"][quote="woytek13"]Tak ale jak się dobrze przyjrzymy to można zobaczyć że kontrolka włączonych świateł jet w innym miejscu. w nowej wersji jest międzi wskażnikiem poziomu paliwa i wszkaznikiem temp. cieczy chłodz., a w mojej starszej wersju jest na obrotomierzu. Tak mi sie wydaje:D[/quote]

    Ja mam fabke z 2003, stare zegary i kontrolka od swiatel jest miedzy wskaznikami temp i poziomu paliwa[/quote]

    U mnie też jest między wskaźnikami, ale tylko kontrolka od świateł drogowych, od mijania jest na obrotomierzu.

  • Właśnie Mireks masz racje. A do tego układ obrotomierza mi nie odpowiada, gdyż u mnie gdy wskazówka jet pionowo to mam 3500obr, a w noerj wersjii jest 3000 lub 4000, dokładnie nie pamiętam. wiem że jest równa wartość. Więc z wymiany nici:[:[:[

  • [quote="woytek13"]A do tego układ obrotomierza mi nie odpowiada,
    .
    Więc z wymiany nici:[:[:[[/quote]

    Niestety.
    Układ obrotomierza zależy od silnika, a do Fabii FL już chyba nie montowano twojego silnika.

  • Ale mozesz zrobic tak jak mlody pisal. Jest pare takich firm w necie, ktore robia zegary wg wlasnego projektu. Ceny rozne do 120zl powinienes zrobic

  • polecam z podswietleniem indiglo choc nie kazdemu sie podobaja ale to kwestia gustu 😄

  • [quote="marwin 74"]po co robić upgrade? Przecież te zegary są beznadziejne ;-(
    [/quote]

    Kwestia gustu.

  • raz, że upgrade tarcz nie do się zrobić, bo tarcze są zależne od rodzaju silnika, rocznika i coś tam chyba jeszcze - są różne umiejscowienia kontrolek i różne skalowanie licznika i obrotomierza. Ogólnie kompletów liczników jest chyba ze cztery czy pięć.
    Jeśli już zmieniać, to faktycznie trzeba znaleźć firmę na allegro, która to robi, sprawdzić dokładnie jaki ma się układ licznika i dobrać tuningowany odpowiednik, bo inaczej zrobi się kibel, albo trzeb będzie samodzielnie rzeźbić.

  • Chciał bym wrócić do tematu.
    Mam fabkę 2003 i stare zegary, chciał założyć nowe zegary od FL.
    Porównując kontrolki wiem, że w moim zestawie wskaźników kontrolka świateł mijania jest w miejscu kontrolki ładowania po FL, tak więc sama zmiana tarcz nie wystarczy.
    Także mam pytanie, czy jak wymienię zegary na po FL do takiego samego silnika (1.4 16v 75 km) to czy tylko muszę wymienić zegary i będzie wszystko działało, czy coś trzeba programować? Mam tu na myśli kontrolki np otwartych drzwi i przebieg

  • Polecam na FabiaClub.pl odszukać temat mojego autorstwa dot. zmiany zegarow. Temat przerobilem. 😉 <!-- s;) -->

  • Czy mógł bym prosić o jakiś link albo nazwę tematu

  • [quote="patrick54"]Czy mógł bym prosić o jakiś link albo nazwę tematu[/quote]

    Przecież napisał Ci Mat, żebyś poszukał.

    Proszę:

    http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=25&t=16964<!-- m -->

  • To znalazłęm ten temat na fabiaclub, tylko zastanawiała mnie wymiana pływaka, bo nie za bardzo rozumiem, po co bym miał go wymieniać (chyba, że dotyczy to tylko opcji jak zakładamy komputer - ja go już mam). Szczerze mówiąc myślałem, że cała zabawa polega tylko na fizycznej wymianie elementu (zegarów), bo niestety z programowaniem kluczyków sobie nie poradzę (brak VAG i kabla). Tak naprawdę to trochę jestem przerażony po przeczytaniu tamtego tematu, i zastanawiam się jak dobrać odpowiedni licznik, wystarczy tylko wersja silnikowa, czy jeszcze jakieś magiczne numery?

  • Jeśli nie zmienisz pływaka, wskaźnik bedzie działał odwrotnie. Full w baku = żyd na szafie. Bez zmiany pływaka nie bedzie to działać i komputer nie ma tu nic do rzeczy.

    Co do wersji silnikowej zegarow, tak jak napisalem, ja trafiłem od 1.2, które miałem fizycznie. Wydaje mi się, że tak znajdziesz po prostu od benzyny, też zadziała.

    Te zegary teraz mają dogadać się z 1.8T, wiec jak to zrobie, to potwierdzi to moją teorię.

Log in to reply