Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Regeneracja kloszy reflektorów z przodu.

Topic created · 134 Posts · 97236 Views
  • Witajcie.

    Od pewnego czasu, odkąd posiadam Fabię, denerwowały mnie przednie klosze reflektorów - mianowicie były wyblakłe, chropowate i strasznie szpeciły samochód, zwłaszcza że ma "tylko" osiem lat.

    Klosze wyglądały strasznie, zresztą zrobiłem zdjęcie przed:

    [center][img]http://s1.ifotos.pl/img/DSC09908_hxpnawn.JPG[/img][/center]

    Dzisiaj po południu przygotowałem sprzęt i zacząłem zabieg. Do tejże czynności potrzebne będą takie rzeczy jak:

    • papier wodny P1000 - jeden arkusz
    • papier wodny P2000 - jeden arkusz
    • filc na wiertarkę do polerowania
    • pasta polerska TEMPO
    • miska z wodą

    Klosz najpierw oczyściłem z kurzu/pyłu. Następnie zamoczyłem papier P1000 w wodzie i zacząłem trzeć powierzchnię klosza. Proponuję otworzyć maskę, znacznie ułatwia nam to dojście do zakamarków reflektora. Po kilku namoczeniach papieru, zauważyć można, iż osad na kloszu znacznie zmniejsza swoją powierzchnię. Po kilku minutach, gdy grubszy osad został zeszlifowany, mokrą szmatką przetarłem całą powierzchnię. Klosz po wyschnięciu jest mleczny, za pewne niektórych przestraszy ten widok.

    Kolejnym krokiem jest namoczenie w wodzie papieru P2000 i szlifowanie identycznie klosza jak poprzednim papierem. Za pewne zauważycie, iż papier ten o wiele lżej porusza się po kloszu, po jakimś czasie gdy powierzchnia jest już gładka przecieramy całość mokrą szmatką, następnie czekamy aż klosz wyschnie i nakładamy pastę. Czekamy 30 sekund, po czym przykładamy filc z wiertarką do reflektora i głaskamy od lewej do prawej. Naszym oczom ukaże się taki oto widok:
    [center]
    [img]http://s1.ifotos.pl/img/DSC09909_hxpnawe.JPG[/img][/center]

    Polecam nałożyć kilka razy pastę, efekt będzie o wiele lepszy. Zdjęcie po wypolerowaniu jednego klosza:
    [center]
    [img]http://s1.ifotos.pl/img/DSC09907_hxpnawx.JPG[/img][/center]

    Myślę, że jest to dobra alternatywa dla osób które nudzą się w weekendy, a ich klosze wyglądają podobnie do moich. Przy stosunkowo małym nakładzie finansowym, nasze lampy wyglądają o wiele lepiej, a przede wszystkim lepiej świecą.

  • Super ! 😄 Właśnie zacząłem szukać informacji na necie na temat regeneracji reflektorów, a tu proszę 🙂 Jak na zamówienie :hyhy: <!-- s:hyhy: -->.
    Jutro biorę się za to. Dzięki 🆗

  • kurcze super sprawa 🆗 <!-- s🆗 --> tylne tak samo uda się wyczyścić ?? w końcu to też plastik...

  • Rewelacyjna robota :padam: <!-- s:padam: -->

    U mnie lekko zmatowiał tylko jeden klosz i to do połowy. Tak od dołu ku górze.

  • [b]JSM[/b], dzieki za zamieszczenie opisu :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

  • [quote="Siemi"]tylne tak samo uda się wyczyścić ?? w końcu to też plastik...[/quote]

    Na pewno się da, nie próbowałem bo w tej chwili stan kloszy z tyłu jest u mnie bardzo dobry, ale na dniach z nudów spróbuję przepolerować kierunkowskazy.

    [quote]U mnie lekko zmatowiał tylko jeden klosz i to do połowy. Tak od dołu ku górze.[/quote]

    U mnie góry była strasznie chropowata i matowa. Trochę trzeba było trzeć P1000 by powierzchnia była równa. Najlepiej przeszlifować cały klosz, nie tylko w miejscu zmatowienia. Wtedy cała powierzchnia będzie świecąca i bez rys.

  • Mój wygląda jak spękany, zmatowiały i z ryskami, czyli mówisz że można to całkowicie wyeliminować w opisany przez Ciebie sposób? 🙂 Jeśli tak to biorę się za to na dniach ! Dzięki 😉 <!-- s;) -->

  • No to już wiem co będę robił na urlopie 😄 <!-- s:D --> Dzięki za opis.

    Pozdrawiam
    sid

  • [quote="gory"]Mój wygląda jak spękany, zmatowiały i z ryskami, czyli mówisz że można to całkowicie wyeliminować w opisany przez Ciebie sposób? 🙂 Jeśli tak to biorę się za to na dniach ! Dzięki 😉 <!-- s;) -->[/quote]

    Wydaje mi się, że tym sposobem przywrócisz klosz do wcześniejszego stanu. Papier P1000 powinien zeszlifować te "pęknięcia". Obszary które są matowe w ten sposób na pewno wyeliminujesz 🙂

  • Czy podczas polerowana nie zaszedł Ci lakier bezbarwny z lampy?

  • Raczej w ogóle go nie było. Lampa wyglądała tak jak na pierwszym zdjęciu w pierwszym poście: zmatowiała, poplamiona, wypłowiała, blada.

  • To może już ktoś je polerował. U mnie było coś w postaci lakieru bezbarwnego.

  • Nie możliwe, samochód mam od wyjazdu z salonu.

  • Dobra robota z tą instrukcją!

    Czy ktoś z Krakowa będzie się brał za polerkę? Niestety nie mam końcówki filcowej do wiertarki, w zamian mogę zorganizować pastę TEMPO i poszukać stosownego papieru ściernego w sklepach.

  • Ja właśnie poszukuję końcówki filcowej na wiertarkę i nigdzie tego nie mogę dostać w mieście. Poza tym jak proszę o filcową to pokazują mi coś innego niż mam na myśli. Czy przypadkiem nie powinien to być baranek na wiertarkę, a nie filc ??

  • [b]JSM[/b], aha ja również miałem od salonu 🙂 <!-- s:) --> być może roczniki inne i ta różnica.
    [b]wolfmk[/b], Ja kupowałem w zwykłym sklepie budowlanym i kupiłem takie coś http://allegro.pl/item1092358477_filc_polerski_na_rzep_przystawka_na_wiertarke.html wraz taką na rzepę nie gąbkę tylko jak sierść barana 😛
    Jeżeli ktoś ma szlifierkę z regulacją obrotów to lepiej to wykonać szlifierką.

  • Dzisiaj skoczę do Castoramy i postaram się kupić wszystkie potrzebne rzeczy, w weekend zabiorę sie za lampy. Jak ktoś z Krakowa i okolic też ma ochotę na szorowanie reflektorów, to zapraszam do współpracy.

  • kupiłem papier P1000 i P2000, jeszcze tylko do Auchan po TEMPO i do roboty... 🙂 <!-- s:) -->

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 10-07-2010, 19:55[/i] ][/size]
    W Castoramie w Wałbrzychu:

    Końcówka do wiertarki z rzepem: 11,-
    Filc z rzepem (do końcówki): 10,-

    Łącznie to około 21,- 🙂 już kupiłem, na dniach się za to zabiorę.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 13-07-2010, 15:47[/i] ][/size]
    zrobiłem jeden reflektor ale będę go musiał jeszcze raz przeszlifować bo tylko częściowo uzyskałem efekt... na małym kawałku jest jak nowy, dalej troche lipa.
    Muszę się bardziej postarać i doszlifować. Ale generalnie to patent w sumie działa 🙂

  • Z moich doświadczeń (zaznaczam, że z polerowaniem do tej pory niewiele miałem do czynienia)

    1. zanim zabierzesz się za reflektor POĆWICZ na jakimś kawałku plexi. Nie ma pewności, że polerowanie się uda.
    2. nie ma co się bawić w jakieś pasty polerskie (bez sensu wydałem 20 zł), TEMPO sprawdza się najlepiej.
    3. polecana wyżej tarcza jest wg mnie za duża, filc na rzepie ciut się przesunie i już "rzuca", co utrudnia uzyskanie odpowiednich obrotów
    4. odpowiednie obroty polerowania - jeśli będą za niskie, polerowanie nic nie da (2 godziny walczyłem wkrętarką, dopiero potem przerzuciłem się na wiertarkę i były efekty). Za duża prędkość przypiecze klosz. Najlepsza jest gdzieś w okolicach 1/3 Vmax wiertarki (czyli jakieś 1000 obrotów, do samodzielnego wyczucia).
    5. jeśli klosz masz tylko trochę porysowany,a nie jest jakoś mocno zmatowiały, to zastanów się, czy warto ryzykować - zrobiłem prawy reflektor (sporo mikrorysek, ale bez matowienia), świeci w nocy tak samo jak lewy (którego nie polerowałem).
    6. na reflektorze jest oryginalnie warstwa ochronna UV, trzeba ją całą zetrzeć papierem ściernym.
    7. okolice reflektora dobrze jest okleić jakąś taśmą, żeby lakieru nie zepsuć.
    8. cierpliwość, cierpliwość, jeszcze raz cierpliwość. Nastawić się na co najmniej 2 godziny zabawy.
  • Można prosić jeszcze raz zdjęcia? Jakoś ich nie widać 😞 <!-- s:( -->

Log in to reply