Spaliny w układzie chłodzenia

Topic created · 5 Posts · 1601 Views
  • Witam, odstawiłem mojego Fabiana do warsztatu. Mechanik sprawdził sprawę (zaufany mechanik) i potwierdził obawy. Kłopoty z głowicą. Po zdjęciu głowicy sprawdzono jej szczelność (na zimno!) i jest bez zarzutów. splanowano ją profilaktycznie, wymieniono uszczelkę, zamontowano....i dalej pompuje spaliny do układu chłodzenia. Niedługo będziemy jeszcze sprawdzać cylindry może któryś z nich jest pęknięty? Macie pomysł skąd może brać się powietrze(spaliny) w układzie chłodzenia? Z tego co mi wiadomo to mogą być dwie możliwości albo głowica (pęknięcie lub uszczelka) albo pęknięte cylindry.
    Głowica sprawdzana na zimno...może pod wpływem ciepła metal się rozszerza i tworzy się mikro dziurka?
    Co o tym sądzicie?
    pzdr. i dzięki.

  • Spaliny w układzie chłodzenia są na wskutek pękniętej głowicy (z sytuacją pękniętch cylindrów nie spotkałem się), szczelność głowicy sprawdza się na zimno i na gorąco - to drugie jest ważniejsze ponieważ pod wpływem ciepła materiał się rozszerza, poza tym głowicy nie planuje się profilaktycznie tylko obowiązkowo ponieważ głowica odkształca się na gorąco podczas pracy i jeśli przykręci się ją bez planowania po wymianie uszczelki wkrótce pojawią się wycieki spod niej.

  • czyli należy sprawdzić głowice na gorąco i jeśli okaże się że jest szczelna to już chyba zostaje tylko możliwość że gdzieś jest pęknięty blok (ale to jest praktycznie niespotykana rzecz)

    raz miałem do czynienia z pękniętym blokiem a był to silnik 1.9D firmy VW czyli przodek naszego sympatycznego 1.9 SDI i tam pęknięcie bloku było następstwem jakiejś awarii silnika a także uszkodzenia głowicy, taki zbieg okoliczności, i objawy między innymi były takie że właśnie bardzo puchły przewody układu chłodzenia bo spaliny szły w układ

  • Myślę że blok Ci nie pękł. W 1.4MPI 44kW blok jest ze stopu aluminium zaś tuleje z żeliwa szarego i omywane są one cieczą chłodząca, stąd mogą pojawiać się spaliny w układzie chłodzenia. Tuleje można sprawdzić penetrantem to wykryjesz szczeliny od 0,01mm. Jednak przy właściwościach żeliwa szarego aż się nie chce wierzyć żeby pękło.
    Chyba, że miało wadę ukrytą tak jak moje pierścienie na tłokach 🙂 <!-- s:) -->

    Pzdr

  • Przede wszystkim trzeba sprawdzić głowicę ciśnieniowo na ciepło. Po takim pomiarze wyjdzie czy czasem komory odpowietrzające układ chłodzenia nie popękały - sa bardzo blisko komory spalania.

Log in to reply