Witam wszystkich.
W sumie temat może dotyczyć każdego silnika o ZI, ale jeśli chodzi o mnie to mam na myśli silnik 1.4MPI 44kW ozn. prod. AZE. Zakres momentu który mnie interesuje wg danych producenta znajduje się w zakresie obrotów od 2500obr/min do 3500obr/min i wynosi od 120Nm do 112Nm. Ja zaś chciałbym by maksymalny moment umiejscowiony był w okolicach 1300obr/min bez straty w wyższych zakresach obrotów czyli miał te swoje 112Nm przy 3500obr/min bez wyraźnych dołków po drodze. Zaznaczam, że nie interesuje mnie wzrost mocy silnika, gdyż moja średnia prędkość w mieście to 19km/h i zależy mi głównie na poprawieniu elastyczności silnika.
W ramach dopowiedzenia: nie ma mowy o swapie silnika (koników pod maską, w ruchu miejskim, mam aż nadto), założeniu turbiny (moment pojawi się zbyt wysoko, a ja i tak nie kręcę silnika w korku), zaś kompresor może zbyt mocno obciążać i tak słaba jednostkę napędową.
Z tego co wyczytałem, należy modyfikować dolot powietrza do silnika i jedyna możliwość jaka mi pozostała to założenie tam strumienicy i poprawienie napływu powietrza do kolektora. Dlatego proszę wszystkich, którzy coś wiedza na temat tej modyfikacji o informacje lub udzielenie porady jeśli kiedykolwiek coś podobnego chcieli zrobić z silnikiem.
Pozdrawiam Jokl