Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Jokl
    J

    Jokl (@Jokl)

    0
    Reputacja
    8
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Jokl

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Jokl

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Jokl

    • J
      Spaliny w układzie chłodzenia

      Myślę że blok Ci nie pękł. W 1.4MPI 44kW blok jest ze stopu aluminium zaś tuleje z żeliwa szarego i omywane są one cieczą chłodząca, stąd mogą pojawiać się spaliny w układzie chłodzenia. Tuleje można sprawdzić penetrantem to wykryjesz szczeliny od 0,01mm. Jednak przy właściwościach żeliwa szarego aż się nie chce wierzyć żeby pękło.
      Chyba, że miało wadę ukrytą tak jak moje pierścienie na tłokach 🙂 <!-- s:) -->

      Pzdr

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • J
      Dławi silnik powyżej 3 tys. obrotów - SDI

      Ja bym sprawdził wydech. Jeśli dławi silnik na wysokich obrotach to może być zapchany katalizator lub filt cząstek stałych. (napisane na podstawie podobny objawów z Ibizy)

      Pzdr Wszystkich

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • J
      [F1] Zmiana momentu obrotowego

      Uzyskałem już odpowiedź na frapiące mnie pytanie. Otóż nie da się tego zrobić bez ingerencji w konstrukcję silnika i nie mam tu na myśli wymianę podzespołów na mocniejsze. Jedyne co można zrobić to przesunąć Mmax, ale to mnie nie interesuje.

      Pozdrawiam Wszystkich

      Temat do zamknięcia.

      napisane w Tuning mechaniczny
    • J
      [F1] Zmiana momentu obrotowego

      No właśnie sam filtr stożkowy nawet sportowy nie pomaga aż tyle by było to zauważalne. To dlatego, że trzeba rozsądnie dobrać nadmiar powietrza na dolocie by uzyskać minimalny spręż powietrza w wyniku bezwładności przepływu, zbyt duży nadmiar owocuje zwiększeniem się pulsacji ciśnienia w dolocie co ciągnie za sobą zwiększenie hałasu z komory silnika i spadkiem efektywności modyfikacji.

      napisane w Tuning mechaniczny
    • J
      [F1] Zmiana momentu obrotowego

      Dokładnie tak. Chodzi o modyfikacje dolotu, tylko dokładnie jak to zrobić poprawnie. Co i jak, o ile zwiększyć. Zbyt długi dolot większe opory i "bezwładność" na ssaniu, jak go umieścić w komorze silnika.
      I prostując, ja nie chcę obniżyć momentu obrotowego tylko mieć go dostępnego niżej (przy niższych obrotach). Duży moment obrotowy przy niskich obrotach objawia się tym że silnik szybciej się "zbiera" i start z drugiego biegu przy 15km/h i dojście do 50km/h nie będzie trwał wieków tylko da się zmierzyć na stoperze.

      napisane w Tuning mechaniczny
    • J
      [F1] Zmiana momentu obrotowego

      Witam wszystkich.

      W sumie temat może dotyczyć każdego silnika o ZI, ale jeśli chodzi o mnie to mam na myśli silnik 1.4MPI 44kW ozn. prod. AZE. Zakres momentu który mnie interesuje wg danych producenta znajduje się w zakresie obrotów od 2500obr/min do 3500obr/min i wynosi od 120Nm do 112Nm. Ja zaś chciałbym by maksymalny moment umiejscowiony był w okolicach 1300obr/min bez straty w wyższych zakresach obrotów czyli miał te swoje 112Nm przy 3500obr/min bez wyraźnych dołków po drodze. Zaznaczam, że nie interesuje mnie wzrost mocy silnika, gdyż moja średnia prędkość w mieście to 19km/h i zależy mi głównie na poprawieniu elastyczności silnika.
      W ramach dopowiedzenia: nie ma mowy o swapie silnika (koników pod maską, w ruchu miejskim, mam aż nadto), założeniu turbiny (moment pojawi się zbyt wysoko, a ja i tak nie kręcę silnika w korku), zaś kompresor może zbyt mocno obciążać i tak słaba jednostkę napędową.
      Z tego co wyczytałem, należy modyfikować dolot powietrza do silnika i jedyna możliwość jaka mi pozostała to założenie tam strumienicy i poprawienie napływu powietrza do kolektora. Dlatego proszę wszystkich, którzy coś wiedza na temat tej modyfikacji o informacje lub udzielenie porady jeśli kiedykolwiek coś podobnego chcieli zrobić z silnikiem.

      Pozdrawiam Jokl

      napisane w Tuning mechaniczny
    • J
      Zaparowany reflektor

      Miałem to samo, lecz uparłem się i mi wymienili w ramach gwarancji. Oczywiście najpierw bawili się silikonem przy lampie, ale jak to nie pomogło musieli wymienić. Od tamtej pory nie miałem więcej wody w reflektorach. W instrukcji jest zapis, że dopuszcza się lekkie zaparowanie reflektora (tzw. szronienie), ale nie aż takie by stała w nim woda.

      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • J
      [F1 i F2] Hamulce przód/przednie/wymiana

      Witam

      Przy wymianie opon na letnie zobaczyłem, że śruba mocująca tarcze do piasty (hamulce FS III) "znikła". Dokładnie ujmując sprawę została ukręcona i została tylko ta część wchodząca w piastę.
      Pytanie brzmi czy ta śrubka jest niezbędna i czy przenosi jakieś siły? Mam swoje zdanie na tą sprawę jednak chciałbym usłyszeć niezależny pogląd.

      Pozdrawiam Krzysztof

      napisane w Warsztat mechaniczny