Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Zmiana momentu obrotowego

Temat utworzony · 48 Posty · 27690 Wyświetlenia
  • Zmieniasz średnicę i długość dolotu to już się zmienia wykres Nm i dłuższy dolot ty lepiej będzie się bujał na niższych obrotach, ale czy warto jest zaniżać Nm ? wg. mnie może się podnieść spalanie

  • Dokładnie tak. Chodzi o modyfikacje dolotu, tylko dokładnie jak to zrobić poprawnie. Co i jak, o ile zwiększyć. Zbyt długi dolot większe opory i "bezwładność" na ssaniu, jak go umieścić w komorze silnika.
    I prostując, ja nie chcę obniżyć momentu obrotowego tylko mieć go dostępnego niżej (przy niższych obrotach). Duży moment obrotowy przy niskich obrotach objawia się tym że silnik szybciej się "zbiera" i start z drugiego biegu przy 15km/h i dojście do 50km/h nie będzie trwał wieków tylko da się zmierzyć na stoperze.

  • Sorki pomyliłem się nie chodziło mi o zmniejszenie Nm tylko przeniesienie go. Żeby to zrobić będziesz musiał wywalić tą puszkę z filtrem powietrza i najprawdopodobniej dać stożek. Nie wiem czy ktoś z forum posiada taką wiedzę aby wyliczyć poprawnie średnicę oraz długość dolotu

  • No właśnie sam filtr stożkowy nawet sportowy nie pomaga aż tyle by było to zauważalne. To dlatego, że trzeba rozsądnie dobrać nadmiar powietrza na dolocie by uzyskać minimalny spręż powietrza w wyniku bezwładności przepływu, zbyt duży nadmiar owocuje zwiększeniem się pulsacji ciśnienia w dolocie co ciągnie za sobą zwiększenie hałasu z komory silnika i spadkiem efektywności modyfikacji.

  • zamontowanie stożka w miejsce puszki powietrza na orginalnej harmonijce od seryjnego filtra muli autko troszke na wolnych obrotach lecz na wyższych jest ok zwłaszcza przy yprzedzaniu i ten DZWIĘK

  • Uzyskałem już odpowiedź na frapiące mnie pytanie. Otóż nie da się tego zrobić bez ingerencji w konstrukcję silnika i nie mam tu na myśli wymianę podzespołów na mocniejsze. Jedyne co można zrobić to przesunąć Mmax, ale to mnie nie interesuje.

    Pozdrawiam Wszystkich

    Temat do zamknięcia.

  • czy ktoś orientuje się jaka jest granica niutków dla sprzęgła standardowego w vrs mk1?

  • U mnie wytrzymuje już długo różne wartości i wszystko ponad 400Nm. Ponad 440Nm dawało radę. Czy wytrzyma wiecej nie wiem. Z tym że u mnie nigdy nie dostało żadnego strzała itp. Jak ktoś się postara to i przy serii zajedzie w momencik. Wszystko zależy od kierowcy. Jak nie to zakładasz jednomasowe np z sharana i można sobie na więcej pozwolić i wychodzi taniej.