Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Jaki olej? - temat zbiorczy

Topic created · 496 Posts · 248871 Views
  • Witam Wszystkich

    Mam taka sprawę czy ktoś wie gdzie w skrzyni biegów do silnika 1.4 jest usytułowany korek wlewu oleju, potrzebuję sprawdzić jego poziom, bo skrzynia się troszkę "spociła" a nie mam ochoty kupować nowej.

    Pozdrawiam

  • Że się spociła nie przejmuj ma to 90% fabii, przyczyną tego jest to, że fabrycznie jest lane trochę za dużo oleju, robią to dlatego, że w fabii nie przewidziana jest wymiana oleju. I lepiej by było za dużo niż za mało. Korek do sprawdzenia masz z boku skrzyni od strony kierowcy. Potrzebny Ci będzie klucz imbusowy o rozmiarze chyba 16 - nie jestem go pewny bo nie zaglądałem tam już z pół roku.

  • Dzieki serdeczne za pomoc.

  • [quote="alu"]Witam , jestem tu nowy i nie wiem czy ten temat był tu już omawiany ale napisze o co biega. Mam Fabie 1.4 MPI 60 KM . Ma nieco ponad 62 tys i zdecydowałem ze nie będę już jezdził do ASO[/quote]

    Dobra decyzja 🙂 <!-- s:) -->

    [quote="alu"] Pytanie: Jaki olej najlepiej zalać do tego silnika, teraz jeżdze na Castrolu 0w30 bo taki zalali mi ostatnio w ASO.[/quote]

    Nie zmieniaj oleju bo to nie zdrowo dla wszelkich uszczelniaczy w silniku.

    [quote="alu"] Drugie pytanie : Auto po nocy jak je zapalam (zwlaszcza przy mrozie) pali bez problemu za pierwszym razem tylko skacze mi na ok 2 - 3 tyś obrotów a potem spada prawie na 200 aż mi sie kontrolki zapalaja (nie gaśnie) po czym wraca na ok 700 i wskazówka od obrotomierza faluje sobie od 700 do 900. Niepokoi mnie to bo silnik pracuje mi wtedy nie równo . Poza tym podczas jazdy potrafi się dlawić na 3 biegu, może to nic nie znaczy ale może to byc początkiem jakis problemów. Do tej pory wymienilem świece, uszczelkę pod deklem bo mi puszczala , poza tym wiekszych problemów nie bylo. Czekam na odp.[/quote]

    Twój problem najprawdopodobniej leży w zanieczyszczonej przepustnicy trzeba ją wyczyścić, a następnie podłączyć vaga.

  • [quote="x"]Albo jak wyżej napisano - przepustnica.
    Mozna jeszcze zatankowac troche V-Power 95+ lub V-Power 99 moze mu wszystko przeczyści 🙂 <!-- s:) --> [/quote]

    Nie przeczyści, sprawdziłem 😞 .

    [quote="x"]Natomiast nierówna praca silnika na biegu jałowym jest wg ASO czyms naturalnym i wystarczy dodać gazu :rotfl: [/quote]

    Bez komentarza, jak to ASO :rotfl:

  • Co do oleju, to od nowości do 75 tyś 5W50 Mobil1, od 75tyś. ELF Exelcium CDX 5W40.

  • Witam czytając wasze opinie to coraz bardziej odchodzi mi ochota na wizytę w ASO mam silnik 1.2 /40 kW i przejechane 15000km jest zalany mobil1 0W40 czy powinienem dalej lać ten olej czy zmienić na 5W50?

  • Każda zmiana oleju wpływa niekorzystnie na niego szczególnie jak jest on nowy, proponuję pozostać przy tym co masz 🙂 <!-- s:) --> .

  • Ja wlałem lotosa trafica 0 w 40,i leje go cały czas połowa tańszy a nieustepuje niczym.

  • [quote="WRC"]Ja wlałem lotosa trafica 0 w 40,i leje go cały czas połowa tańszy a nieustepuje niczym.[/quote]

    Hmm... W warunkach domowych/garażowych bez dodatkowych wskaźników, chociażby temp. oleju nie jest się w stanie tego sprawdzić czy nie ustępuje innym markom... Po samej gęstości na zimno, czy ciepło tego wywnioskować też się nie da (to zależy od SAE) podobnie po kolorze. Natomiast nikt nie poświęci swojej bryczki na testowanie...
    A czy pełny syntetyk czy pół to też kwestia marketingu...

    Jako ciekawostkę przytoczę dość głośną aferę z Castrolem 10W60 Sport którego ja osobiście używam i sobie go chwalę (ze wszystkich testowanych przezemnie oleji oprócz Motula 20W60 - najmniej się pali 😉 <!-- s;) --> ).
    Otóż Castrol 10W60 Sport jest w rzeczywistości półsyntetyczny a nazwy full synthethic mogą używać dzięki wygranemu procesowi popartemu niezależnymi badaniami etc. że niby w niczym nie ustępuje innym olejom syntetycznym etc. czysty chwyt marketingowy.

    A czy olej zły czy dobry IMHO się zobaczy po przejechaniu set tysięcy km-w jakim stanie będzie silniczek.

  • Boossu ma rację tak się powinno robić
    Ja od początku leję 5W50 mobil1, mam przejechane 75 tyś i nie ma problemów.
    Jeżeli miałeś lany 0W40 to lepiej lać taki sam jak był i nie oszczędzać.Jak chcesz zniszczyć silnik i nie jeżdzić długo to rób co chcesz i lej co chcesz, nie bez powodu producent dobiera taki olej a nie inny.

    Pozdrawiam

  • [quote="boossu"]zmienia sie, zawsze na gestszy gdy silnik zaczyna "brac olej" wtedy z syntetyka, na pol syntetyk, a z polsyntetyka na mineralny.

    a jezeli ci chodzi o oleje tej samej "klasy" np 5w40 to czemu nie? skoro oba oleje maja 5W40 i spelniaja jakies tam normy VW, wiec IMO bez przeszkod mozemy zmienic. Oleje tej samej klasy "klasy", roznia sie dodatkami, uszlachetniaczami itd itp.[/quote]

    Tak zmienia się oleje na coraz gęstsze gdy silnik jest coraz bardziej zużyty, jednak gdy nie ma z nim problemów oleju się nie zmienia. Znam już przypadki, że po zmianie oleju na inny tej samej "klasy" silnik zaczął brać olej i nawet po późniejszym powrocie na ten zalecany zjawisko to nie ustąpiło, dlatego ja pozostaję przy jednym i tym samym od początku do końca. Oleju nie zmienia się co tydzień, a raz na 15 tys km można dołożyć te 40 zł więcej i mieć święty spokój.

  • ok wymieniłem olej na taki sam czyli 0W/40 Mobil +filtr oleju ,ale co mnie dziwi w chodzi do silnika 1.2/40kW około 3,30litra oleju a ja wlałem 3 litry a na miarce jest ponad stan max i tak się utrzymuje? A jak to jest u was ile wlewacie przy wymianie i jak to wygląda na podziałce ? 😕 <!-- s:/ -->

  • A ja leję taki jaki był lany od nowości przez poprzedniego właściciela.........

    Taki jak zaleca Skoda. 😉 <!-- s;) -->

  • Osobiście zmieniłem olej Mobil 5W50 na Elf-a 5W40 i jedno co mogę na pewno stwierdzić to to że silnik ciszej pracuje na nowym oleju, dużo lepiej i ciszej odpala w zimę (ostatniej zimy mrozy to potwierdziły). A co do brania oleju to mniej ubywa mi go na Elf-ie niż na mobilu. Ogólnie to ilość brania oleju przez silnik jest zbliżona. Na mobilu zrobiłem 75 tyś.km jak bym wiedział że będzie taka zmiana w pracy silnika to bym go odrazu zmienił na Elf-a. Za 4 tyś km mam serwis olejowy i będzie to ten sam olej ELF 5W40.

  • przed ostatnią zmianą oleju jeżdziłem na syntetycznym Lotosie. Po 10000km silnik na jałowym biegu podejrzanie drgał - nie chodzi mi o to standardowe szkubanie, ale takie dziwne mrowienie na kierownicy. Zmieniłem na Mobila 5W-50 i wszystko znikneło :super: U mnie Lotos odpada - spróbuje Elfa skoro Abenek tak go zachwala - mam taki sam silnik 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Witam
    Mam fabkę od tygodnia i chciałbym przed zimą zmienić olej, filtr powietrza i świece. I tu moje pytanie co polecacie jaki olej,filtr i świece, dodam, że mam fabię 1,4 60KM z gazem.
    Chyba, że trzeba wymienić coś jeszcze.
    Pozdrawiam Mariusz

  • Ja polecam olej, ktory do tej pory miales. nie warto zmieniac na inny. Chyba ze nei wiesz jaki masz teraz zalany 😄 <!-- s:D -->

  • Olej już wiesz, filtr standartowy, a świece NGK-BKURSET-10

  • Z tego co widziałem w papierach to w ASO lany był mobil, ale samochód po dwóch latach niebył serwisowany. Teraz znalazłem kartkę koło silnika że w tamtym roku wlany był lotos 10w40 :rozpacz: <!-- s:rozpacz: --> , ale przecież to syf, ja takie coś lałem do malucha. Może znów wrócić na mobil?

Log in to reply