Witaj na forum Fabia Club Polska

[F2FL] TSI - Rozrząd

Temat utworzony · 518 Posty · 156232 Wyświetlenia
  • Kolego od Marca raczej nie bo ja mam auto z Marca i jest stary łańcuch poprawili bodajże od Lipca 2011 a co do wymiany w ASO to 1000zł jak piszesz to jak za darmo :] <!-- s:] --> mi u Konarzewskiego w Bydgoszczy zaśpiewali 2200zł.

  • aaaaaa... możliwe ze od Lipca. Już dokładnie nie pamiętam. Na Fakturze uwzględnione jest wszystko. Ale w takim razie jest pytanko...Czy na pewno ? Moim zdaniem jest za duża różnica w kwocie między 1000 zł a 2200 zł :hyhy: <!-- s:hyhy: -->
    Teraz w takim razie trzeba by było rozebrać i zobaczyć co tak faktycznie jest zrobione. Czasem ASO też ma to w d...e. 🙂

  • Jestem po piątkowej wymianie rozrządu. Powiem tak: zdjęć nie mam bo nie dałem rady sobie wolnego załatwić z pracy i musiałem auto koledze zostawić. Stary łańcuch wg. kolegi nie wyglądał wcale źle chociaż z tego co mówił jest duża różnica pomiędzy starym a tym poprawionym. Metaliczny dźwięk na chodzącym silniku ustal ale na zimnym starcie jest dokładnie to samo co było czyli charakterystyczne warknięcie i nic się w tej kwestii nie zmieniło czyli to na pewno nie jest kwestia rozrządu. Zrobiłem koło 400km i powiem, że jeździ się tak jak się jeździło jedynie ustał ten drażliwy metalowy terkot.

  • [quote="Eferat"]...ale na zimnym starcie jest dokładnie to samo co było czyli charakterystyczne warknięcie i nic się w tej kwestii nie zmieniło czyli to na pewno nie jest kwestia rozrządu.[/quote]
    Czyli jest tak jak pisałem, że za warkot odpowiedzialny jest w dużej mierze łańcuch pompy :kwasny: <!-- s:kwasny: --> Nie nagrałeś odgłosy pracu silnika przed wymianą?

  • Niestety nie nagrałem jakoś czasu zabrakło ale po 5 latach zmieniłem olej na 5W40 i zobaczymy czy będzie jakaś różnica.

  • Jeżeli chodzi o wymianę rozrządu to pytałem w serwisie VW na oryginalnych częściach cały rozrząd z wymianą mi powiedzieli 1100złotych, ale narazie zobaczę z tą zmiana oleju może coś to pomoże:)

  • Ja rok temu pytałem w kilku serwisach autoryzowanych o koszt wymiany rozrządu: ceny w Warszawie były wyraźnie wyższe niż z innych miejscach. Z tego co pamiętam w Lublinie powiedzieli mi 1,5 k z częściami.

  • W Bydgoszczy tak jak pisałem wcześniej 2200zł a myślałem, że w stolicy jest najdrożej :] <!-- s:] -->

  • Ja znowu, mieszkam w Markach ale żeczywiście sprawdził bym co oni tam wymienili. Teściu zapłacił 1000 zł i myśli ze jest wszystko w porządku, ale ja nie bym był taki pewny. Najlepiej jak by podjechał do dobrego mechanika zapłacił by mu jakieś piniądze, ale żeby powiedział prawdę :] <!-- s:] -->
    Ja bym tak zrobił, a ze to teść, to niech myśli ze ma dobrze zrobione 🙂

  • Za wymianę paska rozrządu, 1000 zł - to jestem w stanie uwierzyć, ale za wymianę łańcucha rozrządu już nie.

  • TOMUŚ....masz rację ...myślę ze zrobili po taniości. Natomiast w mojej miejscowości rzeczywiście mechanika jest naprawdę tania w stosunku do Warszawy. Ja w swojej wymieniałem rozrząd to płaciłem prawie połowę ceny niż w wawce... 🙂 <!-- s:) -->

  • Na moje to powinny udostępnić oficjalny cennik usług na głównej stronie Skody i dilerzy powinny się do tego stosować a nie, że zależy to od miasta, miasteczka czy wioski :kwasny: <!-- s:kwasny: --> w skrócie każdy chu... na swój strój i tyle

  • [quote="Eferat"]Na moje to powinny udostępnić oficjalny cennik usług na głównej stronie Skody i dilerzy powinny się do tego stosować a nie, że zależy to od miasta, miasteczka czy wioski :kwasny: <!-- s:kwasny: --> w skrócie każdy chu... na swój strój i tyle[/quote]
    nigdy tak się nie stanie ...
    z prostej przyczyny cena "ogólnopolska" serwisy w mniejszych miejscowościach by musiały by pewnie podnieść ceny ... (wspomniana różnica o połowę ...) czyli w normalnym serwisie w takiej miescowości pewnie w 1/4 takiej ceny można by było naprawiać samochód ... natomiast w miastach typu stolica (gdzie ceny są największe) pewnie i stawki dla mechaników są najwyższe a ew obniżenie ceny spowodowało by ucieczkę mechaników do innych serwisów bo mogło by oznaczać cięcia w pensjach dla nich

  • [quote="Artur_jaw"]...serwisy w mniejszych miejscowościach by musiały by pewnie podnieść ceny ... (wspomniana różnica o połowę ...)[/quote]
    Pełna racja [b]Artur_jaw[/b] - nie da się ujednolicić stawek w całej Polsce. Rozbieżności wynikają zresztą ze statystycznych i (po części realnych) różnic w wysokości zarobków między różnymi obszarami kraju.

    Niezaprzeczalnym jest natomiast fakt, że ceny usług w serwisach - szczególnie tych autoryzowanych - są w Warszawie wyjątkowo wysokie. Robiłem miesiąc temu rozeznanie między cennikami w poszczególnych ASO w samej Warszawie i już tu widać wyraźne rozbieżności - na tym samym rodzaju prac serwisowych pomiędzy kilkoma ASO różnica wynosiła ~300 zł. Rzecz sprowadza się więc do tego, czy chce się poszukać lepszej oferty i jedziesz do serwisu, który ma korzystniejszą ofertę, czy jedziesz gdzie bliżej i akceptujesz ich cennik taki jaki jest. Ja jak dotąd korzystam z faktu częstego podróżowania w różne miejsca i łączę to z wyborem bardziej przystępnych cenowo ofert serwisów w innych miastach 😉 <!-- s;) -->

  • [quote="mariomario"]TOMUŚ....masz rację ...myślę ze zrobili po taniości. Natomiast w mojej miejscowości rzeczywiście mechanika jest naprawdę tania w stosunku do Warszawy. Ja w swojej wymieniałem rozrząd to płaciłem prawie połowę ceny niż w wawce... 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Ja napisałem w ogólnym rozrachunku na tle całej polski 🙂 .

    [quote="Eferat"]Na moje to powinny udostępnić oficjalny cennik usług na głównej stronie Skody i dilerzy powinny się do tego stosować a nie, że zależy to od miasta, miasteczka czy wioski :kwasny: w skrócie każdy chu... na swój strój i tyle[/quote]

    Wszędzie nawet zagranicą co serwis to inna cena 🙂
    podam przykład :
    Ostrava (miasto mniej więcej jak katowice) cena godziny serwisowej była 540 koron w 2011 czy w 2012
    Frydek - mistek (miasto troche mnieksze niż Gliwice) cena godziny serwisowej jest 420 koron.

    Stosowanie cennika jednego dla wszystkich jest nie równe. Ludzie z większych miast zwykle zarabiają więcej niż z małych miast

    Koniec otwartego tematu :cisza:

  • [quote="maniek8820"][img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160327/12572ace6d5a5f1281ce30e781590e96.jpg[/img].[/quote]
    Czy ta są prawidłowe wartości czy z rozrządem jest coś nie tak. Pytam gdyż różnią się od tych przedstawionych w tym temacie . Wartości są niskie ale dlaczego wszystkie są na minusie?

    Dodam ze przebieg to 83kkm. Rozrząd już ten poprawiony z czarnym napinaczem. Nigdy nie zaterkotal na zimnym silniku. Czasami zaterkocze na ciepłym jak wyjdę gdzieś na chwile do sklepu, powiedzmy tak po 15 minutach jak odpalam.

  • Ja swojej nie podłączałem pod vaga po wymianie ani przed ale przejechane mam koło tysiąca na nowym łańcuchu a terkota na zimnym starcie tak samo jak na starym i nic się w tej kwestii nie zmieniło.

  • To i ja dodam coś od siebie.

    Na codzień Fabką jeździ żona więc nie wiem jak to wygląda za każdym razem.
    Produkcja listopad 2011, 40 tyś przebiegu, serwisowany, olej wymieniany co 10 tyś.
    Odgłos tylko przy starcie.

    Start na zimno po nocy:
    https://youtu.be/3G7H8nryuws<!-- m -->

    Praca silnika na ciepło:
    https://youtu.be/y05kQ1BecDo

    Start po przerwie 30 minut:
    https://youtu.be/bCmZt4PRGRo

  • [quote="maniek8820"][quote="maniek8820"][img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160327/12572ace6d5a5f1281ce30e781590e96.jpg[/img].[/quote]
    Czy ta są prawidłowe wartości czy z rozrządem jest coś nie tak. Pytam gdyż różnią się od tych przedstawionych w tym temacie . Wartości są niskie ale dlaczego wszystkie są na minusie?

    Dodam ze przebieg to 83kkm. Rozrząd już ten poprawiony z czarnym napinaczem. Nigdy nie zaterkotal na zimnym silniku. Czasami zaterkocze na ciepłym jak wyjdę gdzieś na chwile do sklepu, powiedzmy tak po 15 minutach jak odpalam.

    [/quote]

    Ja również posiadam 1.2 TFSI po modyfikacjach (wyprodukowane Maj 2012) i odczyty z VCDSa sa następujące

    698 X_Intake_camshaft_signaledge_position_adapted_value_Edge2-PSN_EDGE_2_AD_CAM_IN_1 -4.5000 °
    699 X_Intake_camshaft_signaledge_position_adapted_value_Edge3-PSN_EDGE_3_AD_CAM_IN_1 -4.7500 °
    700 X_Intake_camshaft_signaledge_position_adapted_value_Edge4-PSN_EDGE_4_AD_CAM_IN_1 -2.5000 °
    701 X_Intake_camshaft_signaledge_position_adapted_value_Edge5-PSN_EDGE_5_AD_CAM_IN_1 -5.3125 °
    702 X_Intake_camshaft_signaledge_position_adapted_value_Edge6-PSN_EDGE_6_AD_CAM_IN_1 -4.1875 °
    703 X_Intake_camshaft_signaledge_position_adapted_value_Edge7-PSN_EDGE_7_AD_CAM_IN_1 -3.5625 °
    704 X_Intake_camshaft_signaledge_position_adapted_value_Edge8-PSN_EDGE_8_AD_CAM_IN_1 -6.3125 °

    Wszystkie wartości są również na "-" , pomiary robione przy przebiegu 36000. Też mnie zastanawiają te wartości bo znacznie różnią się od tych publikowanych przez osoby po wymianie łańcucha w starych wersjach silnika, możliwe że po upgradzie silnika takie wartości są poprawne. Jeśli to możliwe prosiłbym inne osoby z silnikami po modyfikacji o przesłanie jakie wartości są u nich.

    Pozdrawiam

  • U mnie są dodatnie i trochę mniejsze:

    [img]http://www.franio.org/pub/2016-05-06_154740.png[/img]

    odczyty podczas uruchomionego silnika różnią o jakieś +-2 stopnie

    Ktoś wie dokładnie co wskazują te wartości? Domyślam się że jakieś wychylenie zaworów, ale czemu bloków pomiarowych jest 7 a nie 8?