Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Moduł komfortu - temat zbiorczy

Temat utworzony · 74 Posty · 56523 Wyświetlenia
  • [b]TOMUŚ[/b], trzeba by sie spotkac i autoscan zrobić, wtedy bedzie jasne co można a co nie, w koncu masz FL-ke....
    porównując do mojego Tour-a - ja moge wiele 🙂 a jest powyłączane 😛 <!-- s:P -->

  • Wiesz auto mam na gwarancji i nie moge tam grzebać

  • Tomus, ja też 😛

  • Witam!
    jak zmienic moduł komfortu w skodzie fabii 1 po FL 2006r na inny lub wyższy,
    mój moduł to 6Q0 959 433 H i zwykły kluczyk.centr. zamek,elektr.szyby przód
    Czy podjedzie 6Q0 959 433 E/używany,ponieważ chcę dołożyc oryginalny pilot scyzoryk.Nie jedno
    ASO SKODY odmowia wymiany modułu komfortu,bo nie gwarantują ,że po zmianie będzie działał następny moduł komfortu,w czym problem.

  • Nie ma sensu, jak już chcesz kombinować to lepiej wsadź 6Q1 937 049 D, na nim najwięcej wyciśniesz, na allegro można szarpnąć ten moduł za 90zł (czasami wystawiają za 70zł ale to prawdziwa okazja i szybko znikają). Z tym modułem to możesz nawet podgrzewane fotele czy tempomat sobie dołożyć.
    Moduł masz z lewej nad kolanami ( na lewo od kolumny kierownicy, jakby za bezpiecznikami ), jak odkręcisz obudowę ( śrubki od dołu i w bezpiecznikach ) to go znajdziesz na 100%.
    Nie wiem czy wystarczy tylko przepiąć kable czy trzeba jeszcze adaptacje VAG'iem zrobić. Nie rozumiem tylko argumentacji ASO...

  • Aso nie chce zakladac tego,bo nie maja rozpiski co dany modul obsluguje.
    Ale tempomat to kazdy modul z poczatkowym oznaczeniem 6Q0 i 6Q1 obsluguje 🙂 <!-- s:) -->

  • Witam!
    Też mnie dziwi postawa i stanowisko ASO SKODY w tej sprawie,czy w niektórych ASO NIE MAjĄ VAGA a w innych mają,chciałem tylko im zlecić wykonanie takiej tylko usługi,ale oczywiście odmowa na wszelkie zmiany w aucie,moje auto dawno po gwarancii,więc nie wiem o co im biega.Wykonałem x telefonów do x ASO SKODY o wymianę używanego sprawnego w 100% modułu komfortu w aucie,aby się upewnić czy nie lecą w głęba a tu wszędzie ODMOWA.Chciałem zmienić moduł w ASO SKODY by mieć gwarancję na dobrze wykonaną usługę.Koszty wymiany modułu komfortu u nich to 100pln,ALE NIE CHCĄ TEGO ROBić NIEROZUMIEM,kodowanie nowych oryginalnych 2x kluczyków scyzoryków to 140pln,niedawno ok.roku temu to była u nich cena za kodowanie kluczyków 300pln,jak na tą chwilę zjechali z ceny.

  • Witam 🙂 <!-- s:) -->
    Skoda wydała ostatnie mi czasy zarządzeni że nie zakładają innych dodatków niż te które są w oryginalnych akcesoriach Skody.
    Powiem wam tak że do F2 moduł bcm w aso kosztuje nie całe 1400 zł a w Czechach w sklepie w przeliczeniu na złote wychodzi 440 zł . Oszczędność jest mega duża 😄 i to mówię o takim samym sterowniku (6R7 937 087M). Oczywiście mówię w obu przypadkach o oryginalnym sterowniku 🙂 .
    Zmiana modułu to jest niezła jazda. Lepiej samemu tego nie robić tylko zlecić to aso, ale takiemu co to umie zrobić 🙂 .

  • [b]speed01[/b], co Ty w końcu chcesz wymienić? Moduł komfortu czy BSI?

    Wymieniałem BSI u siebie bo miałem 6Q2 a chciałem mieć tempomat. Teraz mam 6Q1 z literką D.
    Przed wymianą należy spisać kodowanie z obecnie posiadanego BSI. Następnie wypiąć wtyczki, wyjąć, włożyć nowe i wpiąć wtyczki. Nie ma możliwości pomyłki przy wpinaniu wtyczek. Każda jest inna i pasuje tylko w swoje gniazdo. Podłączyć VAG-a i wpisać kodowanie.

    Modułu komfortu nigdy nie wymienałem ale podejrzewam, że robi się to podobnie jak z BSI.

    BSI jest po lewej stronie kolumny kierowniczej, nad skrzynką bezpieczników. Moduł komfortu jest po prawej stronie kolumny kierowniczej.

    Moduł komfortu wygląda tak:
    http://allegro.pl/vw-audi-sterownik-modul-komfortu-nr-6q0-959-433-h-i3124324898.html<!-- m -->

    Bsi wygląda tak:
    http://allegro.pl/skoda-fabia-2001r-1-4-mpi-modul-bsi-i3073104955.html

  • Trzeba to uporządkować, poprawcie mnie jak zrobiłem błąd bo co strona/co forum to każdy pisze inaczej co to jest BSI a co to jest Komfort.

    Info dla FI + FII
    moduł [url=http://allegro.pl/vw-audi-sterownik-modul-komfortu-nr-6q0-959-433-h-i3124324898.html][b]KOMFORTU[/b][/url], najwyższy o numerach: "...?...", odpowiada on za:

    • centralny zamek
    • domykanie szyb i ich elektryka
    • dzienne świecenie
    • hak
    • immobiliser, kodowanie kluczyków ?

    moduł [url=http://allegro.pl/skoda-fabia-2001r-1-4-mpi-modul-bsi-i3073104955.html][b]BSI/Moduł centralnej elektryki/Bordnetz[/b][/url], wchodzą do niego różne sygnały i on odpowiada za ich rozprowadzenie w aucie, najwyższy (najwięcej rzeczy obsługuje) dla FI o numerach: "[b]6Q1937049D[/b]" nie wiem jaki dla FII, odpowiada on za:

    • oświetlenie wnętrza np przy otwarciu drzwi
    • sterowanie fotelem + podgrzewanie
    • wskaźniki na desce (komputer też - spalanie, zasięg itp.)
    • tempomat
    • czujnik deszczu
    • spryskiwacze reflektorów
    • wycieraczki
    • światło cofania
    • parktronic?
    • podgrzewane lusterka i tylnia szyba
    • el. szyby
    • poziom płynu w zbiorniczku spryskiwacza
    • otwieranie klapy bagażnika impulsem (dla os. które mają pilot z 3 guzikami)

    Gdzieś musi być parktronic i immo?! Parktronic ten fabryczny, dokładanego za 50zł nie biorę tu pod uwagę bo on nie łączy się z żadnym dodatkowym modułem samochodu. Immo musi być, bo jedne moduły obsługują piloty inne nie

    Piszcie co jest nie tak, albo co trzeba dodać to poprawie na bieżąco, żeby było w 1 miejscu wszystko.
    Co do aut, do zwróćcie na to uwagę, że Polo i Ibiza mają nawet wspólną księgę serwisową, Fabia jest oddzielnie. Mam tu na myśli takie księgi jak seria "Sam naprawiam ..."

  • Hmm Na 200% nie wiem jak w fabce, ale modul jak z ibizy...
    Modul komfortu, czyli jakies duperele, nie wymagajace duzego obciazenia.
    Komfort na pewno steruje centralnym, oswietleniem wnetrza, lusterkami, domykanie szyb i w ogole elektryka szyb. Immo w nim nie ma, tzn w pasku b6 jest, ale konkretnie o fabii to nie znalazlem. Halogeny tez nic do komfortu nie maja.
    Przez te BSI tzn modul centralnej elektryki, tzw bordnetz idzie wiecej rzeczy tzn. prawie wszystkie sygnaly wchodza w bsi a on juz cyfrowo daje rozne info na deske, czy kontrolki np. sygnaly wychodzace z bsi:
    czujnik deszczu, ogrzewanie foteli, ogrzewanie szyby tyl i lusterek, tempomat, spryskiwacze reflektorow, wycieraczki, swiatlo cofania...

  • [quote="Marianoo"]Komfort na pewno steruje oswietleniem wnetrza[/quote]

    W mojej fabii oświetleniem wnętrza steruje BSI. Właśnie pod kabelki wychodzące z BSI do lampki podsufitki dałem zasilanie do obrysówek w drzwiach.

  • Tak, zlacze XP2 pin6, ale to jest porypane troche, bo ja tu widze ze sygnal z modulu komfortu wpada w bsm.
    Ogolnie to nic tam nie jest takie proste. Np domykanie z kluczyka, bo sygnal idzie na modul komfotu, a z niego do silniczkow szyb, w ktorych jest funkcja domykania, a nie w module komfortu.
    Tak moze byc z oswietleniem:/

  • do KOLEŚ jak wygłąda moduł komfortu i BSI to wiem.
    Toć człek nie musi się znać na wszystkim.

    Chciałem dokupić nowy oryginalny kompletny kluczyk 3przyciskowy,scyzoryk z ASO,a mói moduł komfortu to 6Q0 959 433 H który go nie obsłuży i nie ma też on funkcii sterowanie falami radiowymi i być moze nie trzeba go zmieniać, w moim aucie mam m.in. centrl. zamek na 2x zwykłe kluczyki i nie chciałbym ich przekładac do scyzoryka oraz elektr.szyby przód.Zmiana może kosztowna, ale nie chce w w aucie jakiejś centralki made in china czy coś w tym stylu.Czy zmieniać na wyższy model komfortu tego nie wiem lub na taki moduł komfortu co ma sterowanie falami radiowymi, czy może tylko zmienić w aucie na używany BSI 6Q1 937 049 D i wtedy zakodowac nowy kluczyk z immo odnowa,tylko jak wykonać prawidłowo taka zmianę a i tempomat też by się może przydał i coś jeszcze.Nie jestem obeznany w elektryce i elektronice samochodowej, dlatego MROCZĘ w tym temacie i go poruszyłem i tyle.Poszukuję jedynie wskazówek od szanownych forumowiczów z większą wiedzą.

  • do speed01
    Witam
    Właśnie mam zamiar wymienić BSI z 6Q2 na 6Q1 z literką B ; aby zamontować tempomat .
    Poproszę o porady praktyczne wymiany BSI . Co należy spisać i zakodować z podstawowych funkcji ?
    Pozdrawiam

  • Pytanko odnośnie modułu, czy lepiej przeprogramować na nowo czy po prostu wymienić?

  • Nikt nie odpisuje to zadam kolejne pytanie....
    Po namowie kolegi odkręciłem moduł komfortu i przeczyściłem styki, niestety problem z migającymi kontrolkami pozostał 😞 <!-- s:( -->
    Czy ktoś bawił się w majsterkowanie przy module i wymianę styczników na płytce?

  • Witam,

    dzisiaj podłączyłem sobie VAGa pod auto i odczytałem nr modułu komfortu: 6Q0 959 433 A
    Chciałbym zrobić sobie automatyczne otwieranie drzwi i klapy bagażnika z pilota (obecnie mam tylko drzwi z kluczyka).
    Czy jest to wykonalne? Nigdzie w sieci nie mogę znaleźć informacji co do funkcji oferowanych przez dany moduł komfortu.
    Jedyne co mi się udało znaleźć to taki poradnik - http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=25&t=21552<!-- m -->

    O ile dobrze zrozumiałem to tutaj gościu sobie przełożył moduł komfortu z Fabii do Seata gdzie miał zamek na pilota i mu to działało:
    http://www.klubseatibiza.pl/forum/elektry-elektronika/centralny-zamek-problemy-tym-zwiazane-t768-880.html#p265721

    Czy jeżeli musiałbym wymienić moduł komfortu to jestem w stanie to zrobić sam czy wymaga to dużego nakładu pracy i wiedzy?

    Z góry dzięki za pomoc. Męczenie się z otwieraniem tylnej klapy gdy ma się zajęte ręce jest już męczące.

  • http://www.mediafire.com/view/dwyz09tvplj/elemente_caroserie.pdf<!-- m --> masz zestawienie co dany moduł może i w jakim zestawieniu jest stosowany. 6Q0 959 433 A nie ma radia , nie ma nic do uruchomienia dodatkowo.

  • Czyli rozumiem, że powinienem kupić jeden z tych modułów:

    6Q0959433C 0F
    6Q0959433E 31
    6Q0959433F 31
    
    Control unit with 2 power-window lifters with radio control
    and without alarm function
    RHD
    

    Czy jeden z tych:

    6Q0959433C 06
    6Q0959433E 2S
    
    Control unit with 2 power-window lifters, with radio control
    and without alarm function
    LHD
    

    Czym różni się LHD od RHD? Ma to jakieś znaczenie?

    Czy door control unit który mam obecnie będzie pasował (nie wiem jak sprawdzić jego nr nawet)?
    I ponawiam pytanie co do wymiany modułu - jak bardzo jest to skomplikowane i czasochłonne?

    Co mnie jeszcze zastanawia, że albo w module komfortu albo w BSI jak robiłem output tests to była tam pozycja o nazwie w stylu "Remote closing back lid" - w każdym bądź razie chodziło tu na pewno o zdalne zamykanie tylnej klapy.