Aby ta rureczke wymienic, to najlepiej wyciagnac caly silniczek wycieraczki na stol. Wtedy na spokojnie mozna robic. Od wewnetrznej strony trzeba obudowe/blaszke zakrywajaca tryb odkrecic. Aby zdjac silniczek, to pioro wycieraczk ido sciagniecia, a jak to z nimi bywa moze na wieloklinie byc mocno zapieczone:(
Marianoo (@Marianoo)
Informacje o Marianoo
Najlepsze posty napisane przez Marianoo
Najnowszy post utworzony przez Marianoo
-
-
Pytanie troche dziwne, bo napisal bys dane auta, a dwa to tak czy siak widac skad sie urwal bo wtyczka jest dwupinowa, to trzeba wyjac stary/urwany pin z tej wtyczki, zarobic nowy i wsadzic w w wtyczke.
Patrzac na foto to wyglada mi ten przewod na niebieski i moze byc od alternatora do kontrolki akumulatora w liczniku. Jak przekrecasz kluczyk to swieci sie kontrolka akumulatora? Bo jesli nie to ten przewod wlasnie od tego jest, a i nie masz ladowania na niskich obrotach. -
Wiem o co Ci chodzi, bo to jest norma. Przerabialem to nie raz nie dwa i wystepuje ta usterka w kaazdym vagu, ibiza, polo, golf, fabia, a3, w kazdym jednym ta rurka wlasnie przeprochniala i "skleila" sie z zewnetrzna scianka, przez co poruszala sie razem z wycieraczka, albo w inektorych ustawila sie tak ze psiukala na rejestracje w dol. Albo wymiana silniczka, albo pomodzic i Twoj naprawic.
Bo jak jeszcze psiuka, a tylko sie rusza razem z wycieraczka to zle nie jest. Najgorzej co mialem to w polo, az zablokowalo wycieraczke w pionie prawie. A wewnatrz silnikcza pelno rdzy:/ -
Na poprzedniej stronie kolega napisal..
[quote="koleś"]Biały kabelek, o którym mowa jest we wtyczce XP5 pin 4.
[/quote]
Pod ten bialy trzeba sie podpiac i beda grzaly lusterka razem z tylna szyba. W module BCM, Bordnetz, czy jak jeszcze mowia centralnej elektryki sie te gniazdo XP5 znajduje. -
W ASO to generalnie sami nie wiedza co mówia. Pewnie nie leci płyn na tylna szybe. Jesli obraca sie dysza razem z wycieraczka, to standardowo przegnila rurka doprowadzajaca plyn do dyszy. Albo zestaw naprawczy, albo jakis patent.
W Octavii ta metalowa rurke zastapilem plastikowa rurka od srodka odgrzybiajacego klimatyzacje:) Ta sama srednica i juz rok jest ok:) -
Widać kolega ma zapał, to niech robi. Jestesmy na forum i kazdy pisze co o tym mysli:) U mnie auto juz w malej czesci jest seryjne i takich patentow podobnych bylo sporo, odpalanie glosem, autopilot. Tylko ze raz mi rozrusznik sie na sekunde wlaczyl podczas pracy silnika i juz to wywalilem, a przez autopilota sciagalo mnie do rowu. Jesli chcesz to zbuduj to, ale testuj z dala od innych.
Pamietam na parkingu koledze w aucie zawiesil sie pedal gazu, i auto jechalo do przodu mimo zaciagnietego recznego i puszczonego gazu. Kolega normalnie nie wiedzial co robic i pare metrow przejechal. Inaczej sie to opisuje, a inaczej jak sie cos zacznie dziac i sie traci logike co robic:(
Oswietl sobie autko we wnetrzu, albo jak chcesz to podumaj nad jakims komputerem pokladowym, to bylo by pozyteczne:) -
W skrocie 5W-10W-15W --- zadki, gestszy najgestszy a w zime kamien
..30-..40..50--- nie odporny na wysokie temp., odporniejszy na wysokie temp., mozna pilowac:)
Im mniejsza cyfra po W tym mniejsza odpornosc na wysokie temperatury.
Miales 5W40 to taki lej i bedzie ok:) -
Kolega dobrze rozpisal, bo jak wstawisz rownolegle druga rezystancje to Ci komp zeswiruje od przeklaman.
A po drugie wg mnie czy warto siedziec caly tydzien i dumac czy to bedzie dzialac czy nie, albo czy cos dzieki temu sie wysypie, jak za 150zl mozna miec nowa manetke z tempomatem dobrej jakosci, tylko zalozyc do auta i po klopocie...
Ja kiedys tez lubilem tworzyc od podstaw, ale pewnych rzeczy nie warto na sile "upiekszac" <!-- s:) --> -
U mnie w seacie strasznie drogie sa kratki w zderzak w plaster miodu (komplet 500zl) i koledzy wlasnie takie kratki lacza z ori obudowa i nie znac roznicy wzgledem oryginalu:)
Jesli sie postarasz i ladnie kratke wpasujesz to moze byc:)
Kratka z tym jest dobra ze zebra ma grubawe, nie jak te inne liptony, a i mozna ja ladnie uwypuklic do ksztaltu zderzaka.
Zrobisz to ladnie to bedzie ok:) -
Ehh ja sie przejade na tym moim schemacie, bo mi podaje ze pin 4 to od grzania szyby przod, a 5 od tylnej:/
Tak Z1 to szyba tyl
2.5 to przekroj przrewodu 2.5mm kwadrat
a te ws o ile sie nie myle to kolor bialy przewodu
ro/sw czerwono czarny
a br to napewno brazowy