Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Wiarygodność poziomu paliwa przy zapalonej kontrolce

Temat utworzony · 14 Posty · 3498 Wyświetlenia
  • Zastanawia mnie, czy to tylko "ten typ tak ma", czy to konstrukcja wszystkich Fabii.

    Opiszę swoją wątpliwość.
    Sytuacja dotyczy kontrolki (popularnej "rezerwy") poziomu paliwa w baku (mowa o benzynie) i wiarygodności wskaźnika tegoż poziomu.

    Otóż gdy tylko kontrolka zacznie się świecić, wydając charakterystyczne, głośne 'piiiii', a wskazówka dojdzie do czerwonego miejsca na skali, zaczyna ona drastycznie spadać do minimum. I nie mówię tutaj o tym, że po sekundzie, ale na dystansie kilkunastu kilometrów znajduje się ona na 0. A przecież czerwone pole zajmuje 1/5 skali poziomu paliwa w baku.

    Na próbę po zaświeceniu się kontrolki dolałem za 2 dyszki (ok 4l benzyny). Ale wskazówka ani drgnie, leży na 0.
    Dolałem ponownie kolejne 2 dyszki (kolejne ~4l) i dopiero wskazówka podniosła się grubo ponad ćwiartkę skali.

    Zastanawia mnie zatem fakt, czy to u mnie jest jakaś usterka z elektroniką (jeżeli tak to raczej lepiej ją wyeliminować), czy po prostu Fabie tak mają... Dobrze by jednak było mieć jakiś względnie wiarygodny poziom paliwa w baku, bo nie zawsze stacja może być po drodze akurat tak blisko, by móc do niej dojechać. Tym bardziej, że rezerwa, czyli czerwone pole zajmuje 1/5 całej skali.

    Z góry dzięki za kilka słów wyjaśnień.
    Pozdrawiam,
    J.

  • Fabie tak mają, zarówno benzyna jak i diesel, bo miałem jedną teraz mam drugą.

  • A to szkoda.
    Miałem jednak nadzieję, że to jakiś drobny błąd w elektronice.
    W starych autach, jakie posiadałem, miałem bardzo dobrze obeznaną wskazówkę od paliwa.
    Na szczęście jeżdżę na gazie więc nie polegam tylko na benzynie, ale wypadek zawsze może się zdarzyć i jadąc w trasę lepiej by było mieć świadomość ile tego paliwa zostało w baku do następnej stacji...

  • [quote="MirekS"]Fabie tak mają, zarówno benzyna jak i diesel, bo miałem jedną teraz mam drugą.[/quote]

    Moja Fabia tego nie ma . Zapala się rezerwa i wskazówka wraz z kilometrami powoli opada w dół.
    Ojca Fabia[2] też tego nie ma.
    Może mamy "felerne" egzemplarze 😛 <!-- s:P -->

  • Moja fabia też tej przypadłości nie ma . Mi jak zapali się rezerwa to wlewam 38L do pełnego.
    Ale jazda na rezerwie jest raczej się szybko kończy 😕 <!-- s:/ -->

  • Może kwestia rocznika, u mnie to egzemplarz z 2001, 1.4 MPI.
    Może późniejsze miały poprawioną funkcjonalność czegoś takiego jak "rezerwa" w autku 😉 <!-- s;) -->

  • Zarówno w VW Polo 1.4 8v z 1997 jak i w Fabii 1.4 8v z 2002 tak miałem/ mam, że im więcej benzyny w baku tym wolniej opada wskazówka, jak zatankuję do pełna pod korek to po przejechaniu 100, czasem 150 km wskazówka nawet nie drgnie w dół, jakby benzyny nie ubywało, potem powoli opada w dół do podziałki pokazującej połowę baku, natomiast po przekroczeniu połowy opada szybciej, nie proporcjonalnie do tego jak opadała przed przekroczeniem połowy. Ten typ tak ma 😉 <!-- s;) -->

  • Mi to pachnie złym odpowietrzeniem baku lub zepsutym pływakiem ewentualnie zużyty pochłaniacz par.
    Jak sprawdzić odpowietrzenie baku ?
    Ano tak. Lejesz full bak przejeżdżasz 100 czy 200 km (lepiej 200 bo będzie to widać). Odkręcasz korek paliwa i słychać takie ssssssyyyyy a jeżeli nie słychać tego to tam jest taki dzyndzlik którego się przesuwa i słychać sssssyyyy (przynajmniej ten dzyndzlik jest w F2). Po tej operacji wsiadasz do auta i przekręcasz kluczyk i patrzysz na wskazówkę . Jeśli pokazuje ćwierć mniej od pełnego lub mniej to oznacza że bak się zapowietrza.

    Pozostałe dwie rzeczy zależą od jakiego paliwa się leje (jakość). często jest tak że w paliwie są dziwne dodatki w stylu syfu i tego badziewia bio i to zatyka wszystko. Pochłaniacz par zawiera w sobie aktywny węgiel który się kiedyś skończy i to urządzenie nie będzie działało.

  • [quote="Jeromiar"]
    Na szczęście jeżdżę na gazie [/quote]
    Ja też jeżdzę na gazie i też doświadczam tego zjawiska. Tutaj nie ma co się doszukiwać jakiś rewelacji jak w poście wyżej ( zapowietrzenia zbiornika , koniec aktywności węgla aktywnego itp....) tylko przejść nad tym faktem do codzienności. Gdzieś , na którymś forum Fabii było napisane że mimo jazdy na gazie z zapaloną kontrolką rezerwy poziom paliwa na wskażniku będzie spadał do zera ,gdyż komputer mimo wszystko przelicza pozostały przebieg ze średniego zużycia paliwa . Im wyższa średnia tym szybciej wskazówka poziomu paliwa spadnie do zera. Poszukać tego tematu a zrobi się jasność.

  • [quote="TOMUŚ"] ... to tam jest taki [b]dzyndzlik[/b] którego się przesuwa ... przynajmniej ten [b]dzyndzlik[/b] jest w F2 ... [/quote]

    Aż sprawdzę to odpowietrzanie, i to nie z chęci usunięcia usterki, ale z konieczności znalezienia tego... "[b]dzyndzlika[/b]" 😉 😉 😉 <!-- s;) -->

  • W F1 jest ten wasz ,, dzyndzyk" i często go używam jak jade w trase. Wchodzi około 10 litrów wiecej niż podaje fabryka, czyli do pełna 45 l. i dodatkowo około 10 l. 🙂 Dzięki temu można wiele więcej przejechać tylko trzeba pamiętać żeby po takim tankowaniu zaraz ruszać w drogę, bo może wystąpić błąd par paliwa.

  • W mojej Fabii niczego takiego nie zauważyłam

  • Ja także nie mam czegoś takiego, fabia z 2003r. 1,2 6V

  • W mojej jest taki dzyndzlik 🙂 <!-- s:) -->