Witaj na forum Fabia Club Polska

Mocy przybywaj - nalep taką nalepkę na szybie :) .

Temat utworzony · 32 Posty · 8850 Wyświetlenia
  • Ja tam mam 75 Km i powiem tak chyba ze 30 się gdzieś schowało i nie mogę znaleźć - jakieś sugestie gdzie mogą być ? 🙂 <!-- s:) --> To są stare słabe silniki ale za to nie wyżyłowane więc może troszkę pojeżdżą .

  • nie kumam o co tutaj chodzi 😛 <!-- s:P -->

  • Na jakiej stacji benzynowej lejesz :?: <!-- s:?: -->

  • A tutaj jest moja zguba , pisałem post w temacie i nie wiem dlaczego wskoczył na główną stronkę ot taka historia 🙂 <!-- s:) -->

  • A co do tankowanie tankuje na stacji Tesco tej na Łabędzkiej w Gliwicach , ostatnio zatankowałem Vervę i było trochę lepiej albo to tylko siła mojej sugestii .

  • [quote="DIABOLO75"]A co do tankowanie tankuje na stacji Tesco tej na Łabędzkiej w Gliwicach , ostatnio zatankowałem Vervę i było trochę lepiej albo to tylko siła mojej sugestii .[/quote]

    To nie jest twoja sugestia tylko tak jest naprawdę 🙂 . Kiedyś rozmawiałem z kolegą i kolega ma kolegę który rozwozi paliwo. Mój kolega pyta się swojego kolegi czemu na marketowych stacjach jest tańsze paliwo :?: <!-- s:?: --> A on mu odpowiada: na stacja przy marketach jest sam syf i jest tańsze , a cena/jakość ma się nijak do korzyści.
    Występuje takie zjawisko jak dopasowanie się zapłonu do jakości benzyny.
    Co to jest :mysli: :?:
    To jest że komputer steruje kątem wyprzedzenia zapłonu przez co auto mało pali lub dużo pali. Przeważnie jest tak że jak się naleje marnego paliwa to auto dużo pali bo jest inny kąt wyprzedzenia zapłonu i na odwrót.
    Jak robić żeby było dobrze :mysli: :?:
    Najlepiej jechać na diagnostykę silnika z takim paliwem na jakim będzie się jeździło czyli z dobrym.
    Takie zjawisko najlepiej widać w autach z gaźnikiem i autach z małą mocą silnika. W dzisiejszych czasach to już komputer tym steruje więc tego zjawiska tak nie widać bardzo niemniej jednak zdarza się.
    Na stacji koło tesco od chyba 10 lat jest lipne paliwo . Kiedyś było tak że ta stacja widniała na liście stacji z marną benzyną, ale wtedy to nie było tesco tylko Vist. Przez tyle lat oni się niczego nie nauczyli 😕 . Także moja sugestia jest taka że lej tą Vervę 100 przez jakiś czas a zobaczysz różnicę.
    Ja do mojej leje v-power racing 100 , bo mnie nie stać na częste wyjazdy do Czech po dobrą benzynę (maxxmotion 100 od Omv).

  • Co do spalania to masz Tomuś rację bo Verwy na tej samej trasie tyle , że z powrotem spaliła skodzinka mniej w porównaniu do benzyny tescowej . Co do mocy też była mocniejsza na Vervie więc coś w tym jest , mechanik z tego serwisu skody na łabędzkiej powiedział , że te silniki są bardzo wrażliwe na jakość benzyny i też sugerował zmianę stacji mówiąc , że najgorsze jest na BP . A ty Tomuś gdzie robisz autko w Gliwicach ja na razie robię u Kolasińskiego ale cenki mają w/g mnie za wysokie , jakość napraw nie mam zastrzeżeń .

  • jestem świeżo po gwarancji. Myślę czy by nie serwisować auta w Czeskiej Republice oczywiście w aso . Tam godzinka serwisowa jest tańsza . Myślę że u na w nieautoryzowanym warsztacie skoda godzina kosztuje tyle co tam w aso. I mam zachowaną gwarancję na blache i lakier, a wiesz jak jest z tsi.

  • Witam,

    na klapce od wlewu paliwa mam napisane przez producenta by tankować paliwo 95. Moje pytanie: czy mogę tankować verwę 98 lub v-power racing 100? Czy nic się nie stanie silnikowi jak będę lał takie paliwo? I czy ono coś daje? Bo mi się wydaje że to "chłyt martetindody" 😄 <!-- s:D -->

    Pozdrawiam.

  • [quote="TOMUŚ"]jestem świeżo po gwarancji. Myślę czy by nie serwisować auta w Czeskiej Republice oczywiście w aso . Tam godzinka serwisowa jest tańsza . Myślę że u na w nieautoryzowanym warsztacie skoda godzina kosztuje tyle co tam w aso. I mam zachowaną gwarancję na blache i lakier, a wiesz jak jest z tsi.[/quote]

    Kolego chciałbym zauważyć, że aby zachować gwarancję na w/w rzeczy nie musisz serwisować auta w ASO.Możesz serwisować autko w nieautoryzowanej stacji diagnostycznej.Ja serwisuje auto poza ASO, a mimo to auto jest teraz na gwarancji na poprawkach lakierniczych.WAŻNE ABY ZA KAŻDYM RAZEM DO KSIĄŻKI SERWISOWEJ WPISYWANA BYŁA KAŻDA WYMIANA OLEJU!TO WARUNEK KONIECZNY!
    W przeciwnym razie mają prawo odrzucić gwarancję na lakier, tak więc lepiej tego pilnować.

    Nawiązując do tematu paliwa, ja osobiście tankuję na stacji Shell lub zamiennie Lukoil.Uważam, że obie mają paliwo godne zaufania.Ostatnio udało mi się zrobić 642 km na 38l co daje wynik ok 6 l/100 km tak więc autko mega mało pali jak na benzynkę.No ale ważne jest też operowanie pedałem gazu.

    [b]1zl_2010[/b] wartość 95 na klapce wlewu paliwa to minimalna wartość oktanów jaką powinna mieć benzyna nalewana do baku.Równie dobrze można lać benzyne o liczbie oktanów 98 i 100.Nie uszkodzi to silnika w żaden sposób.Poprawi napewno jego dynamikę i wyciszy go trochę.Możesz lać ją śmiało.Różnicę odczujesz gdy będziesz jeździć tylko na 98 lub 100 tzn co najmniej 3 tankowania, bo jak jeździsz na 95 to od razu duża różnica nie będzie odczuwalna.

  • ja do mojej pięknej leje 100-tkę od shella i różnica jest 😄 . ja depniesz to od razu idzie 😄 . W porównaniu do 95 to na 100-tce auto idzie jak rakieta 🙂 <!-- s:) --> . Ale nie ma nic za free . Cena v-power racing nitro + to około 6.50 zł za liter. Na setce jest wyższa moc i przy bardzo lekkiej nodze niższe spalanie i dobre przyśpieszenie, ale to wszystko płacimy. Ja już mam duże doświadczeni z v-powerką od shella i zauważyłem że nie trzeba wymieniać świec tak jak zaleca producent tylko można nieco dłużej na nich pojeździć.

  • Przy dobrym paliwie auto mniej się zużywa.Poza tym ja również uważam, że Shell ma najlepsze paliwo i nikt mnie nie przekona, że jest inaczej.

  • [quote="TOMUŚ"]...Na setce jest wyższa moc i przy bardzo lekkiej nodze niższe spalanie i dobre przyśpieszenie...[/quote]

    O ile masz niższe spalania przy tym paliwie? 0,5 l? A jak z przyśpieszeniem? Gołym okiem można zauważyć czy kalendarzem trza mierzyć? :rotfl: <!-- s:rotfl: -->

  • Panowie gdzie wy widzicie różnice w paliwie shella a np orlenu czy bp. Jak oni wszyscy z jednej bazy paliwowej to biora. Proponuje sie przejechać pod taką bazę i zobaczyć jak wygląda kolejka. Po Warszawa jest taka baza orlenu. I kolejka jest urozmaicona stoja wozy orlen, bp i schell. Nawet na auchan na stacji maja paliwo z tej samej bazy paliwowej. A co do spalania. Na to ma wpływ bardzo wiele czynników np mi auta bardzo malo pala nocą mimo ze jade szybciej ale jest wiecej tlenu i powietrze jest lepsze. Ostatnia trasa do Kąkolewo z Warszawy wyszlo spalanie 6.5 wracając wyszlo 5 mimo że ruch na drodze byl taki sam a średnia prędkość wzrosła o 19km/h. A paliwo zawsze to samo orlen zwykla ropa. A vervie i innych ulepszaczach silnik ma zbyt wysokie egt

  • Paliwa są brane z tej samej bazy, ale każda stacja stosuje swoje uszlachetniacze.Poza tym Shell jako jedyna stacja mająca wzbogacone paliwa v-racing przywozi od naszego zachodniego sąsiada.Nie wiem jak to się ma do ropy, ale jeśli chodzi o benzynę to paliwo Shella jest lepszej jakości.Widzę to bo robię średnio 30-40 km więcej.Od zatankowania do pełna do zaświecenia rezerwy na innych stacjach przejeżdżam ok 590-600 km, ale ostatnio pokonałem jak już pisałem 642 km na paliwie z Shella.To różnica już jest.

  • [quote="Adrian"]A co do spalania. Na to ma wpływ bardzo wiele czynników np mi auta bardzo malo pala nocą mimo ze jade szybciej ale jest wiecej tlenu i powietrze jest lepsze. Ostatnia trasa do Kąkolewo z Warszawy wyszlo spalanie 6.5 wracając wyszlo 5 mimo że ruch na drodze byl taki sam a średnia prędkość wzrosła o 19km/h.[/quote]

    Pod wiatr czy z wiatrem? Jaka była prędkość wiatru? Deszcz/ulewa/mżawka/burza?
    Jakie obciążenie samochodu w jedną, a jakie w drugą stronę?
    Jaka nawierzchnia jezdna? Do tego jakie opony?
    Noc ma się rozumieć po zmroku czy w godzinach ciszy nocnej?

    E, dobra nie mam więcej pytań 😛 <!-- s:P -->
    Ja tam Shella tankuję od kilku miesięcy, bo samochód po BP był strasznie zamulony. Po zmianie stacji stał się cud i na trasie wyprzedzam nie tylko ciągniki 😛 Dodatkowo na jednym baku przejechałam trasę Szczecin - Suwałki, gdzie po BP w okolicach Mrągowa musiałam mieć pit stop na tankowanie. Wydajność widać gołym okiem, a jakbym się uparła to i do Augustowa dojechałabym na oparach.

  • [quote="Wrona"] Ja tam Shella tankuję od kilku miesięcy, bo samochód po BP był strasznie zamulony. Po zmianie stacji stał się cud i na trasie wyprzedzam nie tylko ciągniki 😛 <!-- s:P --> Dodatkowo na jednym baku przejechałam trasę Szczecin - Suwałki, gdzie po BP w okolicach Mrągowa musiałam mieć pit stop na tankowanie. Wydajność widać gołym okiem, a jakbym się uparła to i do Augustowa dojechałabym na oparach.[/quote]

    [color=#FF00FF][b]Wrona[/b][/color] do twojego słabszego silniczka jest mocno wskazana lepsza benzynka żeby go tak nie męczyć.

    [quote="1zl_2010"] O ile masz niższe spalania przy tym paliwie? 0,5 l? A jak z przyśpieszeniem? Gołym okiem można zauważyć czy kalendarzem trza mierzyć? :rotfl: [/quote]

    No spalanie mam tak 0.3 , a 0.7 L mniejsze i przyśpieszenie X razy lepsze, ale to nie jest za darmo bo za to płacę na stacji w cenie jednego litra benzyny. Do tego doszłem po kilku zbiornikach i lekkiej nodze.

  • [quote="Wrona"]

    Pod wiatr czy z wiatrem? Jaka była prędkość wiatru? Deszcz/ulewa/mżawka/burza?
    Jakie obciążenie samochodu w jedną, a jakie w drugą stronę?
    Jaka nawierzchnia jezdna? Do tego jakie opony?
    Noc ma się rozumieć po zmroku czy w godzinach ciszy nocnej?

    [/quote]

    Hehenad tym tak mocno sie nie zastanawialem. Jednak w jedna i druga strone byly 4 osoby. Fakt jak wracałem 2 spaly 😉 <!-- s;) --> inna sprawa jest taka ze mi to obojętne ile auto spali. Pewnie moglo by i wyjść 3.9 bo i tak czasami jest ale wtedy to ruch duży i zmęczony człowiek na zabawe z wyprzedzaniem. Pewnie każdy ma trochę racji. W dieslu jak dla mnie różnicy nie bylo takiej aby warto było tankowac drożej. A jeśli chodzi o moc to na chwilę obecną jest wystarczająca.

  • [quote="TOMUŚ"][color=#FF00FF][b]Wrona[/b][/color] do twojego słabszego silniczka jest mocno wskazana lepsza benzynka żeby go tak nie męczyć.
    [/quote]

    Czuję się poruszona wypominaniem Smerfetce co posiada pod wypolerowaną maseczką :rozpacz: To nie jej wina, że jest skrzywdzona :zalamany: <!-- s:zalamany: -->

    (Żarty się mnie dzisiaj trzymają 😄 )

    [quote="Adrian"]
    Hehenad tym tak mocno sie nie zastanawialem. Jednak w jedna i druga strone byly 4 osoby. Fakt jak wracałem 2 spaly 😉 inna sprawa jest taka ze mi to obojętne ile auto spali. Pewnie moglo by i wyjść 3.9 bo i tak czasami jest ale wtedy to ruch duży i zmęczony człowiek na zabawe z wyprzedzaniem. Pewnie każdy ma trochę racji. W dieslu jak dla mnie różnicy nie bylo takiej aby warto było tankowac drożej. A jeśli chodzi o moc to na chwilę obecną jest wystarczająca.[/quote]

    A widzisz, od tego zależały noty Adasia Małysza 😉
    Nie no, nie bierz tego do siebie - ja po prostu taka już jestem :wstyd: Większość chłopaków z forum się chyba przyzwyczaiła 😉

    Z ropą mam tyle do czynienia, co tatulek mi swoją strzałę da. Wcześniej tankował Orlen, teraz Neste i zaczął sobie chwalić 🙂 Coś musi być na rzeczy, bo co region to co innego chwalą 🙂

  • Ja jakoś na neste tankuje 95 i nie narzekam 😉 <!-- s;) -->