Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Woda/wilgoć w środku - temat zbiorczy

Temat utworzony · 151 Posty · 61839 Wyświetlenia
  • Ja tez o tym problemie nie słyszałem .Jednak jest i wkurza mnie mocno . Mówi się trudno , będę przyciemniał szyby tylne to przy okazji zobaczę co i jak .

  • Witam, rowniez miałem problemy z przeciekiem po stronie pasazera, przez filtr powietrza. Dzisiaj dokładnie znalazłem miejsce uchodzenia wody w komorze silnika, rynienka znajduje sie na scianie od strony wneki silnika za wtryskiem, na dole, to jest taka prostokatna rynienka, nia uchodzi woda, mialem ja calkowicie zapchana. Rynienka konczy sie taka dziwna guma. pod palcami ja sie wyczuje. Pozdrawiam i mysle z eproblem zniknie. bo tam najczesciej zapycha sie brudem z zewnatrz.

  • Witam.

    Proszę o pomoc w rozkminieniu problemu z wodą w moim aucie po stronie kierowcy
    [fabia combi 1.4 2006].

    Na fotkach widać namierzone przeze mnie miejsca, w których woda ma ujście.
    Zasilikonowałem je i woda przestała cieknąć, ale myślę, że trzeba jeszcze znaleźć
    miejsce wlotu tej wody, no bo chyba najlepiej zaradzić jej już na wejściu.

    Osobiście podejrzewam, że woda może wlatywać nieszczelnościami jakie opisał
    quake1 parę postów wstecz i co widać na zdjęciu nr 2.

    1. Czy jest to możliwe by tak było u mnie? Nie mam pojęcia jak te blachy się składają
      żeby ta woda tak się przelewała jak u mnie.
    2. Dodatkowo się zastanawiam, czy uszczelnienie spawów na moich zdjęciach może być
      to robota fabryczna czy raczej poprzedniego właściciela i co to za masa uszczelniająca?

    dzięki i pozdrawiam

  • Dzień dobry,
    Od jakiegoś czasu (już w trakcie tej zimy) zauważyłem, że na dywanikach jest bardzo dużo wody. Na początku zwalałem to na fakt że dużo śniegu się nanosi butami, jest zimno więc nie ma jak odparować itp. Jednak po ociepleniu problem pozostał. Wyjąłem gumowe dywaniki, wykładzinę z całego zamochodu, następnie wygłuszający filc - wszystko było całkowicie mokrusieńkie, podłoga jest cała zardzewiała. Podkreślam, że sytuacja ma miejsce po stronie kierowcy.

    W trakcie opadów deszczu woda leje się praktycznie ciurkiem z resztki filcu wystającego spod pedałów. Zdemontowałem wycieraczki, ich silnik, i zauważyłem że odpływy wody do nadkoli są całkowicie zapchane liśćmi (w zasadzie już torfem, żyzną glebą). Odetkałem, odetchnąłem z ulgą, jednak w trakcie następnych opadów problem się powtórzył.

    I teraz nie mam pojęcia - czy to możliwe, żeby woda szła wiązką kabli która się rozszczelniła w wyniku ciągłego stania w wodzie przy zatkanym odpływie? Skąd jeszcze woda może dostać się do przedziału kabinowego po stronie kierowcy?

    Od razu mówię, szukałem na forach i na pewno to nie są drzwi. Nie mam klimatyzacji. Mam też wyjęty filtr p-pyłkowy, ale on jest po stronie pasażera.

    [color=#800000]temat scalony
    nicram[/color]

  • [quote="madziaijuz"]
    Witam znalazłem gdzie dostaje się woda 🙂 <!-- s:) --> w Fabia 2 ii produkcja 2009 r.
    Problemem jest rozszczelniająca się przednia szyba ! W prawym dolnym rogu od strony pasażera.
    Ściągamy plastikowy słupek i aplikujemy dobry sylikon wąska rurką miedzy szybę a dolną "uszczelkę"
    Jutro dowiem się czy przyniosło to skutek. Jak nie to należy wyciąć przednią szybę i wstawić na nowo.
    Niestety jest to problem tych samochodów (mają mocno "pracującą" karoserię i powoduje to rozszczelnienie przedniej szyby a nawet pękanie)

  • Szyba rozszczelniła się czy rozwarstwiła?

  • Fabia 1, mokre boczki.

    Niedawno wymieniałem zamek w tylnych drzwiach, składając wszystko porządnie uszczelniłem, a mimo to dzisiaj widzę, że cały boczek mokry.

    Co się okazało? Zatrzask na dole nie trafił w otwór i został zgnieciony, a dziura, w której miał być, była doskonałym źródłem dostawania się wody do środka.
    Zatrzaski starego typu miały płaską, gumową uszczelkę, nowszego typu, które obecnie można kupić w ASO mają uszczelkę w kształcie kołnierza.
    Zatem zanim zacznie się pruć blachy, warto upewnić się, czy woda nie dostaje się do środka właśnie spod zatrzasków.

  • Witam,

    zabrałem się dziś za uszczelnienie tylnych drzwi, bo pojawiła mi się wilgotna podłoga z tyłu auta (F1).
    Rozebrałem tapicerke, uszczelka piankowa pomiedzy blachą a drzwiami cała mokra, więc wysuszyłem, uszczelniłem silikonem, ale zastanawiam się czy nie trzeba było najpierw rozebrać blachy i przeczyścić otwór w rogu drzwi którędy powinna wypływać woda?

    Czy ten otwór lubi się zatykać? Czy po uszczelnieniu drzwi wszystko będzie ładnie spływało, czy może woda zbierze się wtedy w drzwiach i będzie tam stała ?

  • Otwory te możesz od zewnątrz wyczyścić. Po otwarciu drzwi są widoczne takie szczeliny wzdłuż dolnej krawędzi. Właśnie tedy woda powinna spływać.

  • Nie trzeba było czyścić otworów, po uszczelnieniu blachy, wszystko spływa jak trzeba :super: <!-- s:super: -->

  • Mam takie pytanie, jak odkręcę i ściągnę ten reling plastikowy, to są takie płytki do wkręcania śrub, one są przykręcone do dachu? Jeśli tak, to żeby je ściągnąc to trzeba ściągać podsufitkę?
    I takie pytanie, czy jest możliwość, aby przez nie ciekła mi woda? Bo gdzieś w tych okolicach cieknie mi woda.

    Auto Fabia 1 kombi