Witaj na forum Fabia Club Polska

Duże spalanie 1.4MPI

Temat utworzony · 16 Posty · 10805 Wyświetlenia
  • Witam , mam pytanie bo już nie mam pojęcia co może być ...
    A więc , moja skoda [color=#FF00FF]1.4 MPI 60km benzyna[/color] pali mi jakieś 11 litrów/100km w oszczędnej jeździe , jeśli trochę wkrecam na obroty to około 15 l/100km ;/ .
    Wymieniłem czujnik temperatury , sondę oryginalną boscha, wyczyściłem przepustnice , wyczyściłem filtr i nic .... Dodam jeszcze że nie podłączałem do komputera , co polecacie ? jechac na komputer ? odrazu jak ktoś może niech wytłumaczy co jest ta adaptacja bo niewiem , czytałem że trzeba zadoptowac sonde i przepustnice ? . Czekam na odpowiedzi pozdrawiam 🙂 <!-- s:) -->

  • Adaptacje robi się za pomocą Vaga więc nie obejdzie sie bez podpięcia pod kompa

    więcej o [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=7312]adaptacji przepustnicy[/url]

  • adaptacja zrobiona błędy usunięte , pali jak paliła , może to być od rozrządu? bo tak mi powiedzieli

  • Wróżenie z fusów zostawmy wróżkom. Wszystkim mechanikom, którzy mówili Ci że trzeba coś wymienić, bez zrobienia diagnozy, zawiózłbym rachunki za części.
    Jakbyś był z okolic Krakowa, to możemy się pobawić. W pierwszej kolejności sprawdziłbym, czy przepływomierz (montowany od tyłu w kolektorze dolotowym) działa prawidłowo i sprawdziłbym sygnał z sondy lambda. Dodatkowo, czy czasem fałszywe powietrze gdzieś się nie dostaje do układu dolotowego, albo wylotowego (uszczelki pod kolektorami).
    A, zapisz błędy przed skasowaniem (błędy sa po to, żeby informować, co może być nie tak, a nie tylko je kasować).

    jeszcze kompresja mi przyszła do głowy - na włączonym silniku odkręć korek wlewu oleju do silnika i sprawdź, czy nie dmucha spalinami. Nie przybywa Ci oleju w silniku?

  • Niestety okolice warszawy , nie pluje olejem ani nie wzrasta, wymieniłem sonde i czujnik temperatury i tego były błędy ,zostały skasowane , a gdzie jest przepływomierz w samochodzie to sprawdze ,

  • Podepnę się pod temat. Mam taki sam silnik i generalnie dziennie robię mało kilometrów w zasadzie wszędzie mam blisko (ok. 3km do pracy). Na zakupy też blisko, w można powiedzieć że silnik jest "zimny". Ostatnio zacząłem robić trochę więcej km i obliczając spalanie wyszło mi około 9-10l/100km. Cz to możliwe, że tak mały silnik tyle palił?

  • To troche więcej w mieście czy w trasie? Jeżeli w mieście, to niestety jest to norma. Mnie się udało na benzynie w mieście zejść do 8, ale przy ekonomicznej jeździe.

  • raczej miasto, mieszkam niedaleko Poznania(ok. 20 km) i ostatnio mam częstsze wyjazdy właśnie tam. Pytanie czy to normalne czy mam coś sprawdzić 😞 <!-- s:( -->

  • Niech się mądrzejsi wypowiedzą, ale z tego co wyczytałem i sam sprawdziłem u siebie, to norma. Ten czeski motor tyle palił i pali po prostu, nie jest ekonomiczny. Jakbyś miał 12-13 w mieście, to wtedy według mnie byłby problem.

  • Ok dzięki za info, planuję zrobić generalny przegląd przed zimą i może coś znajdę 😉 <!-- s;) -->

  • ja również mam 1.4 MPI ale mocniejszy (68km) Kiedyś jak jeździłem tylko na PB to po trasie 250km komp pokazywał 5,8l i nie była to super ekonomiczna jazda..
    Jeśli chodzi o miasto to nie jeżdżę dużo po nim więc nie mam dokładnych danych spalania.

  • W poprzedniej fabii też w kraku musiałem 10 liczyć.

  • Moja 75KM : trasa na spokojnie 110km/H 6 PB/7 LPG
    Miasto 8PB / 9 LPG

    Mam sekwencje BRC, auto jest raczej mułowate ale mnie interesowała tylko oszczędność przy ustawianiu instalacji 😉 <!-- s;) -->

  • przeprowadziłem kolejne dochodzenie i tak na moje oko wyszło jakieś 8,6L/100 ale trasa podobna jak pisałem wcześniej czyli krótkie odcinki. Dla mnie to dużo, ale może faktycznie bez podłączenia VAG-a się nie obejdzie. Ktoś posiada z Poznania lub okolic?

  • Witam,

    od pewno czasu mam problem z falującymi obrotami w silniku 1.4 MPI.
    Problem pojawia się raz częściej raz rzadziej.
    Dodatkow auto pali dosyć sporo, ale z tego co czytałem w sieci to niestety ten typ tak ma.
    Dzisiaj po podpięciu pod VAGa wyskoczyły takie błędy:
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16555/P0171/000369<!-- m -->
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17549/P1141/004417

    Błędy zapisałem, usunąłem, za parę dni zobaczę czy pojawią się ponownie.
    Tankuję dobre jakościowo paliwo.
    Czy Waszym zdaniem takie błędy mogą sugerować awarię przepływomierza czy jakiegoś innego elementu samochodu?
    A może nie powinienem sobie w ogóle nimi zawracać głowy?

  • Z falujacymi obrotami to ten typ tak u mnie też występuje. Błędy wskazują przepływomierz jak ci znowu wyskoczył to jest on do wymiany. Następstwem tego może być też sonda lambda. Najczęściej te 2 sensory idą w parze.