Witaj na forum Fabia Club Polska

[F2] Słabo chłodząca i wyjąca klimatyzacja !

Temat utworzony · 46 Posty · 13890 Wyświetlenia
  • [quote="alessandro"] Na postoju, zanim ruszę słabo chłodzi a zaczyna się rozkręcać kiedy dopiero jadę.[/quote]

    Taki sam objaw mialem w F1, ale go ugryzłem i jest ok. Wystarczy przewód zasilający (ten grubszy- brońcie panie Boże ten cienki który ma się chłodzić) nagrzewnicę chłodzącą w kokpicie owinąć specjalistyczną taśmą do izolowania rur miedzianych klimatyzacji stacjonarnych i mamy 20-30% sprawniejsza klimę. 🙂 <!-- s:) -->

    [quote="alessandro"]Zauważyłem, że u mnie opornie zbiera się w upalne dni klima.[/quote]
    To normalne bo działa dodatkowo kolejne sprzęgło co prawda elektromagnetyczne ale dające obciążenie + większe obciążenie alternatora.

    [quote="alessandro"]Ponadto, zauważyłem, że w upalne dni podczas przyśpieszania na 1,2 i 3 biegu klima wyje jak odkurzacz. Ustaje to dopiero wówczas kiedy klimatyzacja chodzi już pełną parą i mocno chłodzi.[/quote]
    Nie wiem jaka jest klima w F2 manual czy klimatronik, a więc opisze jedno i drogie. MANUAL (taki jak u mnie) wyje jak jest bardzo gorąco a temp. klimy ustawiona jest nie na MIN a na powiedzmy 20 stopni lub więcej. Wszystko dlatego że elektromagnes steruje wtedy sprzęgłem klimatyzacji (jedzie na tzw. pół sprzęgle). Jeśli zniżę temp na MIN od razu zanika. Podobnie jest z klimatronikiem. Nigdy w tych autach nie używam funkcji AUTO która jest stworzona do psucia wszystkiego i która jedzie na (tzw pół sprzęgle). W klimatroniku zawszę klima jest na "LO" i temp reguluje mocą nawiewu..

    [quote="zlloty"]Wygląda tak, jakbyś miał klimę ledwo nabitą - słabiej chodzi i wyje/buczy.[/quote]
    musiałaby być naprawdę na granicy. Zawsze jest czujnik ciśnienia klimy i jeśli niema odpowiedniej ilości freonu w układzie to klima się po prostu nie włącza.

    [quote="koksi"]włączyć klimę z obiegiem zamkniętym do czasu, aż wnętrze się schłodzi[/quote]
    i to jest kolejny plus na lepsze działanie klimy po starcie auta.

    [quote="zibibyd"]A może w gorące dni włącza się Wam wentylator na chłodnicy? Bo on chodzi jak odkurzacz 😉
    Czasami słyszę krótko po włączeniu klimy, takie lekkie buczenie, ale nie jest to jakoś mocno irytujące.[/quote]
    Jak By nie chodził to miałbyś nie lada Bumm pod maską bo rozerwało by ci coś. Wentylatory muszą być włączone podczas działanie klimy gdyż oprócz chłodnicy chłodzącej płyn silnikowy jest jeszcze chłodnica chłodzącą gorący freon nazywana fachowo "wymiennikiem ciepła" i jest nieodzownym elementem każdej klimatyzacji z pompą freonu.

    Nie wykluczam oczywiście ŁOŻYSKA bo nie słyszę tego dźwięku na własne uszy, przez co nie wykluczam takiej ewentualności.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 25-06-2012, 21:48[/i] ][/size]
    [quote="zlloty"]Co ciekawe - nie słychać tego w komorze silnika, tylko w kabinie. Głównie na wolnych obrotach, gdy trochę pochodzi, to na wyższych obrotach przestaje.[/quote]
    A to to łożysko wentylatora.

  • [quote="MARKO"]
    [quote="koksi"]włączyć klimę z obiegiem zamkniętym do czasu, aż wnętrze się schłodzi[/quote]
    i to jest kolejny plus na lepsze działanie klimy po starcie auta.[/quote]

    warto także przed włączeniem klimy przewietrzyć nieco wnętrze, klima mniej się namęczy

  • Dzięki za wszystkie odpowiedzi...naprawdę bardzo dużo się od Was dowiedziałem i nie przejmuję się tym...faktycznie, przewietrzenie kabiny sporo daje i nie wyje ! :padam: <!-- s:padam: -->

    Zakładając ten wątek, myślałem, że od starszyzny dostane opitol...zawsze zanim założę, bardzo starannie szukam danego tematu ale tym razem chyba udało mi się :zdrowko:

  • [quote="MARKO"]Nie wiem jaka jest klima w F2 manual czy klimatronik, a więc opisze jedno i drogie. MANUAL (taki jak u mnie) wyje jak jest bardzo gorąco a temp. klimy ustawiona jest nie na MIN a na powiedzmy 20 stopni lub więcej. Wszystko dlatego że elektromagnes steruje wtedy sprzęgłem klimatyzacji (jedzie na tzw. pół sprzęgle). Jeśli zniżę temp na MIN od razu zanika. Podobnie jest z klimatronikiem. Nigdy w tych autach nie używam funkcji AUTO która jest stworzona do psucia wszystkiego i która jedzie na (tzw pół sprzęgle). W klimatroniku zawszę klima jest na "LO" i temp reguluje mocą nawiewu.. [/quote]
    Faktycznie... ten dźwięk się w ogóle nie pojawia przy klimie ustawionej na LO, tylko i wyłącznie przy normalnej temperaturze typu 20...21 stopni. Czyli co, sprężarka klimatyzacji jest w porządku, a szwankuje tylko jej sprzęgło tak? Mam nie jeździć na takich pośrednich ustawieniach?

  • [quote="comfort"]Faktycznie... ten dźwięk się w ogóle nie pojawia przy klimie ustawionej na LO, tylko i wyłącznie przy normalnej temperaturze typu 20...21 stopni. Czyli co, sprężarka klimatyzacji jest w porządku, a szwankuje tylko jej sprzęgło tak? Mam nie jeździć na takich pośrednich ustawieniach?[/quote]

    Nic nie szwankuje. Sprzęgło klimy też jest ok tylko po prostu wydaje taki dźwięk (jak liche klocki i tarcze hamulcowe - też piszczą). Jak się skicha to klima nie będzie działać i wtedy się wymienia albo sprzęgło kompresora albo cały kompresor ( nie wiem czy sprzęgło występuje w zestawie naprawczym). Także luzik.

    Na pośrednich ustawieniach szybciej się zużywa te sprzęgło (ale luzik bo starcza na długo- kwestia czy Ci przeszkadza dźwięk), a na LO jest cały czas włączone i nie wyłącza się i nie włącza co chwilę.

  • [quote="MARKO"]Wystarczy przewód zasilający (ten grubszy- brońcie panie Boże ten cienki który ma się chłodzić) nagrzewnicę chłodzącą w kokpicie owinąć specjalistyczną taśmą do izolowania rur miedzianych klimatyzacji stacjonarnych i mamy 20-30% sprawniejsza klimę. [/quote]
    MARKO chcę sprawdzic patent z zaizolowaniem taśmą, ale nie mam pojęcia jaką. Szukałem na internecie i znalazłem takie jak aluminiowe ,kałczukowe tylko ,że nigdzie nie było napisane że to do izolacji termicznej tylko do łączenia , uszczelniania.( może to włąsnie o te chodzi?) Jak byś mógł podać link o jaką konkretnie taśmę chodzi i jeśli możesz to fotkę rurki do zaizolowanie o której piszesz. Dzięks.

  • [quote="koko"]MARKO chcę sprawdzic patent z zaizolowaniem taśmą, ale nie mam pojęcia jaką. Szukałem na internecie i znalazłem takie jak aluminiowe ,kałczukowe[/quote]

    i to właśnie tak kauczukowa. Chociaż mi się wydawało że to jakaś pianka termoizolacyjna.

    http://allegro.pl/tasma-izolacyjna-kauczukowa-czarna-3mm-x-50mm-x15m-i2413777093.html<!-- m -->

    Rurka zaznaczona na czerwono. Musisz ją całą izolować nawet w miejscu gdzie jest gumowa. Od wejścia do ściany grodziowej po sam kompresor.
    [img][url=http://imageshack.us/photo/my-images/689/rurkaz.jpg/][img]http://img689.imageshack.us/img689/3500/rurkaz.jpg[/img][/url]

  • Dzieki. Jak tylko znajdę kapkę czasu to sie za to wezmę.

    uuups: kauczukowa nie kałczukowa :zawstydzony: <!-- s:zawstydzony: -->

  • A jaka powinna być temp. na wylocie z kratki nawiewu przy zewnętrznej temp. ok 26C? U mnie rteńcówka pokazuje ok 13

  • [quote="comfort"][quote="MARKO"]Nie wiem jaka jest klima w F2 manual czy klimatronik, a więc opisze jedno i drogie. MANUAL (taki jak u mnie) wyje jak jest bardzo gorąco a temp. klimy ustawiona jest nie na MIN a na powiedzmy 20 stopni lub więcej. Wszystko dlatego że elektromagnes steruje wtedy sprzęgłem klimatyzacji (jedzie na tzw. pół sprzęgle). Jeśli zniżę temp na MIN od razu zanika. Podobnie jest z klimatronikiem. Nigdy w tych autach nie używam funkcji AUTO która jest stworzona do psucia wszystkiego i która jedzie na (tzw pół sprzęgle). W klimatroniku zawszę klima jest na "LO" i temp reguluje mocą nawiewu.. [/quote]
    Faktycznie... ten dźwięk się w ogóle nie pojawia przy klimie ustawionej na LO, tylko i wyłącznie przy normalnej temperaturze typu 20...21 stopni. Czyli co, sprężarka klimatyzacji jest w porządku, a szwankuje tylko jej sprzęgło tak? Mam nie jeździć na takich pośrednich ustawieniach?[/quote]
    ten dźwięk to sprzęgiełko sprężarki w najgorszym wypadku najwyżej zerwie Ci sprzęgło i nie będzie działać klima 🙂 wiem bo wczoraj mnie to spotkało :cenzura: <!-- s:cenzura: --> wymiana w krk kolo 140zł

  • [quote="kornat"]A jaka powinna być temp. na wylocie z kratki nawiewu przy zewnętrznej temp. ok 26C? U mnie rteńcówka pokazuje ok 13[/quote]

    myślę że to dobra temp. bo zakłada się że klima na minimum powinna schłodzić do 16 stopni C

  • Przyjmuje się, że przy ustawieniu klimatyzacji na LO temperatura powietrza wylatującego z kratek powinna oscylować w granicach 5-7 stopni. I właśnie tyle mi wychodzi podczas testów klimatyzacji przy okazji corocznej obsługi (po uzupełnianiu czynnika). 13 stopni wskazuje raczej na słabą prace klimatyzacji i zalecałbym zgłosić się do serwisu od klimatyzacji - prawdopodobnie jest za mało czynnika chłodzącego lub też występuje jakaś inna usterka.

  • Hmmm, w 2009r. chłodziła super w 2010r. jakoś nie miałem okazji zbytnio z niej korzystać ale postanowiłem, że w 2011r. jej zrobię serwis. Więc i tak poczyniłem i nabiłem. Brakowało trochę bo było 240g (pełen 750g) ale i po tym jakoś bez rewelacji. Nieszczelności nie ma, maszyna robiła próżnię przez 20min jak i był dany barwnik i po czasie specjalista nic nie widział. Wyczyściłem chłodnicę z zewnątrz płynem do usuwania owadów i efekt bez zmian. W tym roku jako że duży wentylator się spalił to go wymieniłem oraz odgrzybiłem klimę. Co można jeszcze sprawdzić? Bo nie wiem czy jest sens 3 raz jechać do klimiarza

  • Ja bym jeszcze wymienił filtr kabinowy na nowy. Już nawet po pół roku używania w mieście jest na tyle przytkany, że osłabia przepływ powietrza. Koszt niewielki, wymieniamy sami, a może pomóc.

  • Filtr oczywiście wymieniłem przy odgrzybianiu tydzień temu.

  • Możesz jeszcze podpiąć Fabię pod kompa i sprawdzić czy niema jakiś błędów związanych z klimą.

  • Raczej Toledo 🙂 <!-- s:) --> Błędów nie ma. Jeszcze może poszukam jakiegoś ogarniętego klimiarza i nie sprawdzi zaworki i resztę dupersztyków.

  • do kolegi MARKO - nie obrażaj się ale jak czytam twoje posty odnośnie klimy to piszesz w większości bzdury i wprowadzasz kolegów w błąd !!!! przepraszam jak uraziłem ale pozostaw to bez komentarza

    owijanie przewodu - totalna bzdura w stylu pomysłowego dobromira !!!

    jazda z klimatyzacją na LO kolejne podejście wynikające z braku wiedzy na temat funkcjonowania klimatyzacji automatycznej !!! po jakiego diabła ci potrzebna klima automatyczna ??? w moim przypadku steruje temp. we wnętrzu bez zmuszania kierowcy do dodatkowego myślenia sprawiając komfortowe warunki wnętrza !!!!

    Fabia w pierwszej wersji ma faktycznie jeszcze starszą wersję sprężarki gdzie załączanie odbywa się na zasadzie elektromagnesu ale już nowsze np. moja 2007r. ma sprężarkę załączoną na stałe i sterowanie odbywa się przez zawór sterujący który często nie funkcjonuje w pełnym zakresie, w poprzednim aucie Passat B6 walczyłem z tym tematem - słabą wydajnością klimy, sprawdzałem ilość czynnika z 2 razy i dusza, objawy zawsze podobne, długo startowała dopiero po ruszeniu 0,5 km uzyskiwałem komfort i odczucie chłodu z kratek ale to mały pikuś, kilkanaście razy podczas jazdy w trasie i dojechania np. jakiegoś skrzyżowania, uczucie braku klimy, ruszając objaw ustawał, wszystkiemu towarzyszył brak załączenia wentylatora a jak się załączył to już było OK
    postanowiłem wymienić ten felerny zawór i wszystko wróciło do normy, ustawienie klimatronika na 19 stopni powodowało krzyk żony że jej zimno gdzie wcześniej mogłem zejść do 18 i było jak było
    obecnie przyglądam się swojej F1 bo te powietrze z kratek nie leci takie jak bym oczekiwał i wentylator chłodnicy załącza się z oporem ( steruje nim właśnie ten zawór na sprężarce )
    jeszcze nie oglądałem dokładnie swojej sprężarki ale sądzę że jest producenta SANDEM lub DENSO
    http://moto.allegro.pl/zawor-sterujacy-kompresora-sanden-pxe16-pxe14-oryg-i2414844319.html<!-- m -->

  • O tym zaworze to nie wiedziałem :???: <!-- s:???: --> i się nie obrażę, bo też mogę się pomylić, a ktoś kto mnie poprawia czegoś może mnie nauczyć.

    CO do izolowania przewodów się akurat nie zgodzę z tobą. Ogromna temp. panująca pod maską auta ogrzewa schłodzony czynnik zanim trafi do kabiny i to jest spora strata. Gdyby tak nie było to nie izolowało by się przewodów klimatyzacji stacjonarnych. Co prawda są dwa powody izolowania przewodów klimy stacjonarnej: utrata temp. i straszne oszranianie się przewodów które po wyłączeniu klimy ociekały by wodą.
    Sumując. Jeśli ktoś ma sprawną klimę a ewidentnie jest jej ciężko wydołać schładzając kabinę (w np. autach F1 czy fiat panda, doblo z silnikami 1,3 Mjet) to odizolowanie przewodu klimy pod maską daje naprawdę dużo.

  • Widzę Marko że jesteś równy gość 🆗 <!-- s🆗 -->
    jeżeli klima jest sprawna to izolowanie przewodów jest zbędne a skraplająca woda na przewodach będzie wyrządzała więcej szkody jak dobra, producenci aut dawno by je osłaniali,
    odnośnie Fiata w 2009r kupiłem żonie Fiata IDEA - przestronne wnętrze - 1.3 JTD klima sprawdzona, odgrzybiona i w upały bez żadnego osłaniana przewodów funkcjonowała z bdb wydajnością - więc się nie zgodzę nadal z tobą

    Wczoraj sprawdziłem w swojej Skodzie 2007r i mam sprężarkę DENSO oczywiście mam termotronic - na podpiętym kompie w parametrach miałem ustawienia
    temp. na min.
    dmuchawa poz. 3
    temp. zew. 32 stopnie
    sprężarka tylko załącza się max. chwilowo do 91% a średnio około 80%, wiatrak załącza się przy wzroście ciśnienia około 15-16 bar. i po chwili się wyłącza, całość testowałem na postoju w cieniu
    dzwoniłem dzisiaj w sprawie dostępności zaworu do sprężarki DENSO - cena około 180 zł