Witaj na forum Fabia Club Polska

Pedał gazu nie reaguje

Temat utworzony · 19 Posty · 19151 Wyświetlenia
  • Witam,
    Jestem użytkownikem Fabii 1.4 16V LPG. Tydzień temu zapalila mi sie kontrolka EPC wraz z check engine. Zgodnie z sugestiami z forum okazalo sie, że wysiadl czujnik świateł stopu. Dzieki Waszym informacją wymieniłem i stopy dzialają. EPC dalej świeciło i check engine też. Po paru dniach wszytskie kontrolki zgasly:).Jednak moja radosć nie trwala dlugo po przejechaniu kilkunastu km jadąc okolo 70 km/h nagle pedał gazu przestał działac i samochód zaczał hamować silnikiem. Zpalily sie znow kontrolki EPC i check engine. Wcisnąlem sprzegło i zdjąlem noge z gazu (silnik praacował normalnie na wolnych obrotach) potem znow dodałem gazu i wszystko zaczeło dzialac. Po dwóch dniach znow to samo i praktycznie nie da sie jezdzić bo ciągle sie to powtarza. Czy ktos ma pomysl w czym jest problem? Mam samochód 3 letni z zamontowaną instalacją od nowości i przejechane 162 000 km. Do tej pory nie bylo żadnych problemów...ale chyba dobre sie juz skonczylo....

    Pozdrawiam.
    Piotrek

  • Pojawiły się kontrolki, to zapisały się błędy.

    Jeśli występują jakiekolwiek problemy w tym samochodzie, to należy przeprowadzić diagnostykę - jeśli to zrobisz, będzie o czym rozmawiać.

    pozdro

  • Gaz nie ma linki gazu tylko dwa czujniki, być może jeden z nich się kończy i w związku z tym sterownik przechodzi w tryb awaryjny. Proponuję vaga i będzie wiadomo o co chodzi.

  • z tego co wiem właśnie gaz ma potencjometry... jest sterowany przez komputer. Najpierw VAG 🙂 <!-- s:) -->

  • Był VAG. EPC zostalo skasowane (błąd czujnika światła stopu) i check engine tez skasowany (niewlsciwa mieszanka). Po probnej jezdzie kontrolki sie nie pala jednak gaz znow sie raz "zaciał". Kontrolek dalej brak.Nie wiem co o tym myslec. Gość od VAG-a mowil, ze to moze przez LPG. Sam juz nie wiem. Najgorzej ze tym samochodem Żona jeździ i ciągle mi marudzi....

  • Przepustnica była czyszczona ?

    pozdro

  • Tak i to jakieś 3 tyś km temu. Ci ciekawe, ze ten objaw braku dzialania pedalu gazu wychodzi zarowno przy jezdzie na gazie jak i na benzynie

  • Ja mam to samo, jeżdzę tylko na benzynie ale objawy są te same. Wpierw zanikanie gazu objawiało się bez świecenia żadnych kontrolek. Ale teraz kontrolka zółtego helikopterka świeci się stale, a EPC pojawia się bardzo bardzo często nawet w momencie gdy z pedałem gazu wszystko jest w porządku.

    U mnie częstotliwość zanikania gazu występuje średnio raz dziennie. To pewno czujnik położenia pedału gazu. W ciągu kilku dni będę znał błędy bo mój VAG już do mnie idzie przesyłką pocztową. Dam znać co i jak.

    Nasz forumowicz [b]Walent[/b] przysłał mi informację odnośnie diagnostyki czujnika położenia gazu, za co serdeczne dzięki, ale jest to troszkę skomplikowane (przynajmniej dla mnie 🙂 ) dlatego gdyby był ktoś mógł wytłumaczyć jak zrobić w najprostszy sposób taką diagnostykę i gdzie ten czujnik się znajduje :zawstydzony: <!-- s:zawstydzony: --> byłbym wdzięczny!

  • czy ktoś wie w czym tkwi przyczyna zanikania gazu ,u mnie się zaczelo od paru dni żadne kontrolki sie nie świecą , od czau do czasu zanika pedał gazu i nie ma znaczenia czy jes jazda na bezynie czy na gazie.

  • Czy gdy pedal gazu przestaje reagować, to silnik zaczyna kręcić na ok 1500 obrotów/minutę?

    Sprawdź VAGiem, czy potencjometr pedału gazu prawidłowo pracuje.

  • Poprostu jadąc równym gazem ,i chcąc dodać gazu brak jest reakcji dopiero po lekkim odpuszczeniu pedału i po ponownym wciskaniu jest reakcja prawidłowa myślę że chyba coś z pedałem gazu się dzieje pewnie potencjometr szwankuje

  • Mysle ze pomoge, w zasadzie odpowiedzieliscie na temat ale brak wam checi do diagnostyki i czyszczenia 😉 <!-- s;) -->
    Dla przykladu w jaguarze tez jest pedal elektroniczny i nie raz czyscilem sciezki.
    Wystarczy rozebrac pedal wziasc troche spirytusu lub benzynki ekstrakcyjnej i wyczyscic sciezki weglowe i podgiac blaszki, tam akurat jest 5 sciezek weglowych.

    Jesli chodzi o nasz pedal to niewiem czy jest rozbieralny ale pewnie trzeba bedzie wziasc lutownice i roznitowac go na cieplo ew. rozkreic jesli jest skrecany. i tyle w tym temacie jesli problem bedzie sie szybko powtarzal to trzeba wymienic element.

  • Zanim zaczniesz grzebać - ustal przyczynę. Oszczędzisz sobie pracy. Może być potencjometr w pedale przyspieszenia, przewody (aczkolwiek jeśli komputer uznałby sygnał za niewiarygodny, przeszedłby w tryb serwisowy), a może być problem z przepustnicą. Kontrolnie zrobiłbym jej adaptację (silnik >. nastawy podstawowe >> grupa 60)i zerknął, czy nie potrzebuje czyszczenia.

  • Jak z przepustnicą to nie powinno auto wcale nie reagować na gaz . Byłyby inne objawy typu zawieszanie obrotów albo samochód na obroty nie wchodziłby płynnie . Moje pomysły - przepustnica nie dawno czyszczona wypiąć wtyczkę z przepustnicy pooglądać styki może coś pokrzywiłeś , przeczyścić styki i obejrzeć przewody łączące a później pedał oblukać .

  • [quote="DIABOLO75"]Jak z przepustnicą to nie powinno auto wcale nie reagować na gaz . Byłyby inne objawy typu zawieszanie obrotów albo samochód na obroty nie wchodziłby płynnie . .[/quote]

    Myślałem nie tyle o potencjometrze położenia przepustnicy, co o silniczku krokowym, który reguluje jej położenie - może się przytarł i dlatego reaguje z opóźnieniem. VAG prawdę Ci powie, w jakim stanie są potencjometry (przy odrobinie szczęścia).

    Co do tego silniczka krokowego, to najlepiej wypiąć go, podłączyć miernik napięcia, nacisnąć gaz i sprawdzić, jak szybko miernik zareaguje (w sumie to oscyloskop bardziej by się do tego przydał). Jeśli nie ma opóźnienia, to stawiałbym na silniczek krokowy w przepustnicy. Jeśli jest opóźnienie jakieś nieprzyzwoicie duże, to popatrzyłbym na potencjometry (i połączenia!) od strony pedału gazu. Niemniej zacząłbym od VAGa, jako najmniej wymagającego grzebania sposobu diagnozowania usterki.

    EDIT
    Źle sie wyraziłem - nie wypinałbym wtyczki do pomiarów, tylko wpiąłbym się w przewody. Jeśli odłączymy przepustnicę, to komputer nie będzie dostawał sygnału z czujnika położenia przepustnicy, przez co może przejść w tryb awaryjny i deptanie gazu nie będzie miało wpływu na położenie przepustnicy.

  • Mam problem z z moją fabia 1.2 przestaje reagować na pedał gazu coraz częściej diagnostyka wykazała że coś się dzieje z sondą lambda to możliwe?

  • Możliwe że przechodzi w tryb awaryjny.
    Zaczął bym od diagnostyki i sprawdzenia błędów. W przeciwnym razie przyczyn może być wiele łącznie z awarią tegoż pedalu, bo to zwykły potencjometr jest.

    tapatalk

  • Właśnie diagnostyka wykazała że coś jest z sondą lambda a czy potencjometr pedału też powinien wyjść w błędach jak by szwankował

  • [quote="raf127"]Właśnie diagnostyka wykazała że coś jest z sondą lambda a czy potencjometr pedału też powinien wyjść w błędach jak by szwankował[/quote]
    Powinien.
    Najlepiej to sprawdzić w blokach i jak stopniowo naciskasz to wartosc powinna sie stopniowo zmieniac.
    Tylko nie pamiętam czy to jest w 01 silnik... czy w innej grupie.

    tapatalk