Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Check engine po usunięciu awarii

Temat utworzony · 18 Posty · 7791 Wyświetlenia
  • Witajcie.
    Pewnego dnia w mojej fabii zapalił się check. Diagnostyka w ASO ujawniła że powodem jest nieszczelność w układzie wydechowym (łącznik elastyczny) i z tego powodu sonda dawała bład.

    Usterkę usunąłem (wspawany został nowy łącznik elastyczny) jednak Check engine nadal się świeci. Można go jakoś usunąć bez podpinania do kompa ?

  • [quote="memphiz"]jednak Check engine nadal się świeci. [/quote]
    i będzie się świecił. Bez kompa się nie obejdzie.
    Po za tym coś mi śmierdzi z tą wymianą łącznika elastycznego.- ale to się okaże po kompie.

  • [quote="memphiz"]Można go jakoś usunąć bez podpinania do kompa ?[/quote]

    Przyjedź na spot pod Tesco w najbliższy wtorek, to Ci błąd usuniemy 😉 <!-- s;) -->

    A jeśli chodzi o usuwanie błędów bez kompa, to czasem wystarczy na jakiś czas odłączyć klemę aku.

  • Rufus, dzięki za zaproszenie - nie obiecuję, ale być może pojawię się.
    Właśnie wczoraj przeglądałem foty z waszego ostatniego spota pod Tesco - wiec możne teraz jest dobra okazja żebym to i ja się pokazał.

    dzięki za poradę z aku... spróbuję.

  • Panowie, mam zupełnie podstawowe pytanie przy okazji błędów serwisowych:
    czy bez kompa mogę w swojej fabce odczytać dlaczego zapala mi się okresowo check engine? W fokusie istnieje możliwość wejścia w tzw. tryb serwisowy i odczytanie podstawych błędów na wyświetlaczu kompa pokładowego. Jak to jest we fabii? Mam komputer, który pokazuje mi średnie i chwilowe spalanie, czas jazdy itd. Czy mogę na czymś takim odczytać dlaczego check sie zapala?

    Pozdro!

  • [b]konfuzja[/b], moim zdaniem nie ma takiej możliwości, bo nie spotkałem się do tej pory nigdzie w sieci, aby ktoś o tej możliwości pisał.

  • Rozumiem, czyli albo wysupłam kilkadziesiąt złotych na podpięcie do kompa zewnetrznego w jakimś warsztacie, albo znajdę technicznie wyposażonego forumowicza z Krk i skorzystam z jego uprzejmości, albo pozostanę w błogiej nieswiadomości 🙂 <!-- s:) --> Dzięki za info!

  • [quote="konfuzja"]albo znajdę technicznie wyposażonego forumowicza z Krk i skorzystam z jego uprzejmości[/quote]

    Jeśli zamierzasz jeździć samochodami grupy VAG, to możesz zainwestować kilkadziesiąt złotych w interfejs diagnostyczny i sam sobie grzebać w kompie.
    Raz wydasz na interfejs tyle, co za usługę w ASO/warsztacie a następne razy za free 😉 <!-- s;) -->

  • Jakaś podpowiedź, co warto kupić i u którego handlarza na alledrogo? 🙂 <!-- s:) -->
    Ps. No i gdzie jest w aucie ukryta wtyczka do podpięcia zakupionego ustrojstwa 🙂

  • [quote]Ps. No i gdzie jest w aucie ukryta wtyczka do podpięcia zakupionego ustrojstwa 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    wtyczkę masz za schowkiem pod włącznikiem świateł 😉 Otwierasz go i trzyma się na takim małym ustrojstwie. Podwadzasz i widać miejsce podpięcia 🙂

  • [quote="dr O."]wtyczkę masz za schowkiem pod włącznikiem świateł 😉 Otwierasz go i trzyma się na takim małym ustrojstwie. Podwadzasz i widać miejsce podpięcia 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Dzięki! A props, fabia miała być dla żony, ale tak się złożyło, iż ja nią teraz regularnie pomykam. I jeździ się fabką naprawde dobrze. A odniesienie mam konkretne, bo przez 4 lata jeździłem focusem, którego teraz przejęła żona (z uwagi na nadwozie kombi, którego potrzebuje do swojej aktualnej pracy). Tymczasem wiadomo wszem i wobec, że focus (co jak co 😉 ) ale trakcję ma naprawdę dobrą!

  • [quote="konfuzja"]Jakaś podpowiedź, co warto kupić i u którego handlarza na alledrogo?[/quote]

    Ja interfejs mam już 4 lata, więc trudno mi coś podpowiedzieć.. swój kupiłem za około 50 zł + przesyłka.

  • [quote="konfuzja"]Panowie, mam zupełnie podstawowe pytanie przy okazji błędów serwisowych:
    czy bez kompa mogę w swojej fabce odczytać dlaczego zapala mi się okresowo check engine? W fokusie istnieje możliwość wejścia w tzw. tryb serwisowy i odczytanie podstawych błędów na wyświetlaczu kompa pokładowego. Jak to jest we fabii? Mam komputer, który pokazuje mi średnie i chwilowe spalanie, czas jazdy itd. Czy mogę na czymś takim odczytać dlaczego check sie zapala?

    Pozdro![/quote]
    U mnie też zapal się okresowo check- przyczyna wieszał się włącznik świateł STOP
    Daj znać co wykrył VAG u Ciebie?

  • Jak kupię narzędzie, to dam znać co w trawie piszczy. Tymczasem dzisiaj. po dwóch dniach obecności, check znowu zniknał. Od zakupu w połowie października, z lampką check miałem przygodę ok. 4-5 razy. Z tym, że kontrolka zaczęła sie pojawiać na przełomie stycznia i lutego. A zaczęło się od takiego zdarzenia: wyjeżdzałem z parkingu, droga pusta, ładnie ośnieżona, bezpieczna. Postanowiłem sprawdzić, jak sie autko sprawuje w kontrolowanym poślizgu. Zachowało sie całkiem dobrze, ale gdy mój wzrok wrócił na zegary, zobaczyłem, że świeci się check. Teraz, średnio raz w tygodniu, zapala mi sie na 1-2 dni. Przy zakupie mechanik przeczesał samochód pod katem błędów i mówił, że zgłasza się tylko jeden i dotyczy katalizatora. Cos tam jest do wymiany, ale można zastosować "półśrodek" i zaleczyc to za ok. 300 zł. Póki co jeździć, a jak na przeglądzie spaliny źle wyjdą, to wtedy robić. Auto miało przegląd parę tygodni później i przeszło badanie bez żadnych zastrzeżeń.
    Oto cała historia 🙂 <!-- s:) -->

  • Sprawdź dla pewności działanie świateł STOP teraz i jak się ponownie ten check zapali.

  • Czytałem o tym już wcześniej i obserwowałem jak się zachowują światła stopu z i bez check. Różnicy żadnej nie zaobserwowałem. Ale dziękuję za podpowiedź.
    Tymczasem kupię chyba takie ustrojstwo:
    http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html<!-- m -->

    Gdy uda mi się ustalic jaki mam błąd, to się podzielę informacją.

    Pozdrawiam!

  • A nie ma nikogo u nas w VAGiem? eeee... chyba jest ktoś, no chyba że chcesz mieć swój.

  • No własnie nie wiem czy nie kupię, bo okazuje się, ze kabel mi raczej będzie pasował tez do mojego drugiego auta (potwierdzam to teraz). Tam co prawda mogę kody błędów zobaczyc na kopie pokładowym (focus), ale kto wie czy nie ma jakichś bardziej zakamuflowanych problemów. Pozdro!