Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] kilka problemów w mojej fabii

Temat utworzony · 8 Posty · 1936 Wyświetlenia
  • Witam mam kilka problemów z moją fabią 1 2004r 1.9 TDI 101 koni najechane 130 tys

    1.Pierwszy problem mam z czujnikiem parkowania tył a mianowicie jeszcze nie dawno mi działał a teraz przy wbijaniu biegu wstecznego brak dźwięku i nic nie pika nie wiem czy coś się odłączyło 😞 <!-- s:( -->
    2.Przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające coś skrzypi doczytałem gdzieś że to sitebloki - tuleje wahacza i moje pytanie brzmi czy ktoś to wymieniał czy nie ma problemów przy wymianie tej części bo coś mi się obiło o uszy że jest tam jakaś aluminiowa część z której ciężko tą tuleje zdjąć czy coś w tym stylu
    3.Przy hamowaniu słychać piszczenie nie raz takie jakby tarcie podejrzewam że to klocki i chciałbym się was zapytać bo jeden pan mi zaśpiewał 740 zł za klocki tarcze z robocizną czy te klocki są aż tak drogie? czy można to zrobić samemu?

  • ad 2 - silentbloki, czyli tuleje wahacza raczej nie skrzypią. Szybciej gumy, na których zamontowany jest stabilizator. Z tego, co czytałem dawno temu, dobrze jest je podczas montażu popsikać teflonem w sprayu. Ogólnie nie ma powodów do obaw.

    ad 3 - robiłem i przód (tarcze) i tył (bębny). Kosztowo wyglądało to tak:
    tarcze przód ferodo - 170 zł komplet
    klocki przód oryginalne - 150 zł komplet
    robocizna - 90 zł
    RAZEM: 410 zł

    tył - wymiana szczęk, bębnów i cylinderków to było coś ok 350-380 zł

    Zatem jeśli chcesz robić całość, to faktycznie może być 740 zł. Pytanie, czy faktycznie jest potrzeba robić całość?
    Z tyłu możesz sprawdzić organoleptycznie grubość okładzin (zdjęcie bębna to 1 śrubka). Zmierz suwmiarką grubość bęnów (o ile pamiętam powinna być 7mm, ale mogę się mylić). Jeśli jedno i drugie jest ok, to wystarczy regulacja.
    Przód możesz sprawdzić w następujący sposób - rozpędź się i wciśnij hamulec do oporu. Jeśli kierownica zacznie Ci latać lewo-prawo to znaczy, że przód masz do zrobienia (zwykle to kwestia tarcz). Możesz też obadać grubość klocków i tarcz po zdjęciu koła.

  • nie wiem ja wyczytałem że to tuleje wahacza skrzypią tzn na tym wsporniku w każdym bądź razie podważając to breszką całe się mocno wygina po lewej stronie a po prawej nie. a co do tarcz i klocków najprawdopodobniej będą tylko klocki tył jutro wszystko mają mi na innym warsztacie sprawdzać dzięki za pomoc

    dałem na warsztat będą wymieniać tuleje wahacza i z tyłu klocki/tarcze i sprawdzenie pod komputerem co z tymi czujnikami koszt 470zł

  • [quote="maro786"]1.Pierwszy problem mam z czujnikiem parkowania tył a mianowicie jeszcze nie dawno mi działał a teraz przy wbijaniu biegu wstecznego brak dźwięku i nic nie pika nie wiem czy coś się odłączyło 😞 <!-- s:( -->[/quote]

    • czujnik w skrzyni (sprawdz czy działa światło wsteczne)
    • bezpiecznik

    Reszta to problem sprzętowy czyli sprawdzenie pod VAG-iem

  • a więc skrzypienie występuje dalej Pan mechanik stwierdził że może być od gum na stabilizatorach a pod komputerem z czujnikiem parkowania nie mógł się podłączyć ale po powrocie do domu czujnik zaczął działać 😮 więc wygląda jakby może coś nie stykało

  • [quote="maro786"]Witam mam kilka problemów z moją fabią 1 2004r 1.9 TDI 101 koni najechane 130 tys

    1.Pierwszy problem mam z czujnikiem parkowania tył a mianowicie jeszcze nie dawno mi działał a teraz przy wbijaniu biegu wstecznego brak dźwięku i nic nie pika nie wiem czy coś się odłączyło 😞 <!-- s:( -->
    2.Przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające coś skrzypi doczytałem gdzieś że to sitebloki - tuleje wahacza i moje pytanie brzmi czy ktoś to wymieniał czy nie ma problemów przy wymianie tej części bo coś mi się obiło o uszy że jest tam jakaś aluminiowa część z której ciężko tą tuleje zdjąć czy coś w tym stylu
    3.Przy hamowaniu słychać piszczenie nie raz takie jakby tarcie podejrzewam że to klocki i chciałbym się was zapytać bo jeden pan mi zaśpiewał 740 zł za klocki tarcze z robocizną czy te klocki są aż tak drogie? czy można to zrobić samemu?[/quote]

    ad.2
    Zobacz czy nie skrzy sprężyna na styku z gniazdem , gdzie "siedzi"
    Czy to skrzypi z prawej czy z lewej? Spróbuj ugiąć przód rękoma , ciężarem ciała i sprawdź.

    ad.3
    Klocki możesz śmiało zrobić samemu , ale najpierw spr. grubość tych , których masz.
    Czy te tarcie słychać z przodu , czy z tyłu?

  • wiesz te skrzypienie nie występuje też zawsze choć teraz już raczej tak i przy uginaniu przodu auta tak z miesiąc temu jak wymieniałem olej na warsztacie patrzeli i nic nie skrzypiało a klocki i tarcze tył wymienione jak i tuleja wahacza po lewej stronie

  • [quote="maro786"]
    dałem na warsztat będą wymieniać tuleje wahacza[/quote]

    Tuleje nie będą skrzypieć bo nie mają jak, ich wymianą skrzypienia nie wyeliminujesz u mnie przyczyną były simerbloki na wachaczu lub mogą też być gumy na stabilizatorze jak[b] zlloty[/b] pisze.