[F1] kilka problemów w mojej fabii
-
Witam mam kilka problemów z moją fabią 1 2004r 1.9 TDI 101 koni najechane 130 tys
1.Pierwszy problem mam z czujnikiem parkowania tył a mianowicie jeszcze nie dawno mi działał a teraz przy wbijaniu biegu wstecznego brak dźwięku i nic nie pika nie wiem czy coś się odłączyło <!-- s:( -->
2.Przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające coś skrzypi doczytałem gdzieś że to sitebloki - tuleje wahacza i moje pytanie brzmi czy ktoś to wymieniał czy nie ma problemów przy wymianie tej części bo coś mi się obiło o uszy że jest tam jakaś aluminiowa część z której ciężko tą tuleje zdjąć czy coś w tym stylu
3.Przy hamowaniu słychać piszczenie nie raz takie jakby tarcie podejrzewam że to klocki i chciałbym się was zapytać bo jeden pan mi zaśpiewał 740 zł za klocki tarcze z robocizną czy te klocki są aż tak drogie? czy można to zrobić samemu? -
ad 2 - silentbloki, czyli tuleje wahacza raczej nie skrzypią. Szybciej gumy, na których zamontowany jest stabilizator. Z tego, co czytałem dawno temu, dobrze jest je podczas montażu popsikać teflonem w sprayu. Ogólnie nie ma powodów do obaw.
ad 3 - robiłem i przód (tarcze) i tył (bębny). Kosztowo wyglądało to tak:
tarcze przód ferodo - 170 zł komplet
klocki przód oryginalne - 150 zł komplet
robocizna - 90 zł
RAZEM: 410 złtył - wymiana szczęk, bębnów i cylinderków to było coś ok 350-380 zł
Zatem jeśli chcesz robić całość, to faktycznie może być 740 zł. Pytanie, czy faktycznie jest potrzeba robić całość?
Z tyłu możesz sprawdzić organoleptycznie grubość okładzin (zdjęcie bębna to 1 śrubka). Zmierz suwmiarką grubość bęnów (o ile pamiętam powinna być 7mm, ale mogę się mylić). Jeśli jedno i drugie jest ok, to wystarczy regulacja.
Przód możesz sprawdzić w następujący sposób - rozpędź się i wciśnij hamulec do oporu. Jeśli kierownica zacznie Ci latać lewo-prawo to znaczy, że przód masz do zrobienia (zwykle to kwestia tarcz). Możesz też obadać grubość klocków i tarcz po zdjęciu koła. -
nie wiem ja wyczytałem że to tuleje wahacza skrzypią tzn na tym wsporniku w każdym bądź razie podważając to breszką całe się mocno wygina po lewej stronie a po prawej nie. a co do tarcz i klocków najprawdopodobniej będą tylko klocki tył jutro wszystko mają mi na innym warsztacie sprawdzać dzięki za pomoc
dałem na warsztat będą wymieniać tuleje wahacza i z tyłu klocki/tarcze i sprawdzenie pod komputerem co z tymi czujnikami koszt 470zł
-
[quote="maro786"]1.Pierwszy problem mam z czujnikiem parkowania tył a mianowicie jeszcze nie dawno mi działał a teraz przy wbijaniu biegu wstecznego brak dźwięku i nic nie pika nie wiem czy coś się odłączyło <!-- s:( -->[/quote]
- czujnik w skrzyni (sprawdz czy działa światło wsteczne)
- bezpiecznik
Reszta to problem sprzętowy czyli sprawdzenie pod VAG-iem
-
a więc skrzypienie występuje dalej Pan mechanik stwierdził że może być od gum na stabilizatorach a pod komputerem z czujnikiem parkowania nie mógł się podłączyć ale po powrocie do domu czujnik zaczął działać więc wygląda jakby może coś nie stykało
-
[quote="maro786"]Witam mam kilka problemów z moją fabią 1 2004r 1.9 TDI 101 koni najechane 130 tys
1.Pierwszy problem mam z czujnikiem parkowania tył a mianowicie jeszcze nie dawno mi działał a teraz przy wbijaniu biegu wstecznego brak dźwięku i nic nie pika nie wiem czy coś się odłączyło <!-- s:( -->
2.Przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające coś skrzypi doczytałem gdzieś że to sitebloki - tuleje wahacza i moje pytanie brzmi czy ktoś to wymieniał czy nie ma problemów przy wymianie tej części bo coś mi się obiło o uszy że jest tam jakaś aluminiowa część z której ciężko tą tuleje zdjąć czy coś w tym stylu
3.Przy hamowaniu słychać piszczenie nie raz takie jakby tarcie podejrzewam że to klocki i chciałbym się was zapytać bo jeden pan mi zaśpiewał 740 zł za klocki tarcze z robocizną czy te klocki są aż tak drogie? czy można to zrobić samemu?[/quote]ad.2
Zobacz czy nie skrzy sprężyna na styku z gniazdem , gdzie "siedzi"
Czy to skrzypi z prawej czy z lewej? Spróbuj ugiąć przód rękoma , ciężarem ciała i sprawdź.ad.3
Klocki możesz śmiało zrobić samemu , ale najpierw spr. grubość tych , których masz.
Czy te tarcie słychać z przodu , czy z tyłu? -
wiesz te skrzypienie nie występuje też zawsze choć teraz już raczej tak i przy uginaniu przodu auta tak z miesiąc temu jak wymieniałem olej na warsztacie patrzeli i nic nie skrzypiało a klocki i tarcze tył wymienione jak i tuleja wahacza po lewej stronie
-
[quote="maro786"]
dałem na warsztat będą wymieniać tuleje wahacza[/quote]Tuleje nie będą skrzypieć bo nie mają jak, ich wymianą skrzypienia nie wyeliminujesz u mnie przyczyną były simerbloki na wachaczu lub mogą też być gumy na stabilizatorze jak[b] zlloty[/b] pisze.