[F1] Jak wyregulowac wstepnie luz zaworów w silniku 1.4 MPI
-
Niema jednak odpowiedzi w tych linkach na moje pytania. <!-- s:( -->
-
[quote]Pytanie1. Czy przez to że hydro popychacz pracuję w górnym płożeniu swojego zakresu pracy to może coś mu się stać.[/quote]
Jeśli laska popychacza będzie "odłączać" się od popychacza to pewnie zwiększy jego zużycie, ponieważ będzie w niego uderzała przy każdorazowym otwarciu zaworu. Nie mówiąc o tym, że jak będzie duża przerwa to będzie się mniej zawór otwierał, (przez co będzie słabszy motor)[quote]Pytanie2. Jaki ma zakres pracy hydro popychacz. 0.5mm, 1mm, 2mm a może więcej.[/quote]
Niestety nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, ale po co Ci ta informacja?
Mam jeszcze gdzieś stare popychacze to może uda mi się zmierzyć. -
Byłbym wdzięczny jak byś zmierzył.
-
[b]Maki[/b], przypomnij się na PW <!-- s:) -->
-
Chyba źle czytaliście proces ustawiania zaworów .Po zluzowaniu napięcia czyli popuszczenia śrub i(chwilkę odczekać) po ponownym dokręcaniu śrub aż do wyczucia pierwszego oporu, NALEŻY DOKRĘCIĆ JESZCZE DWA OBROTY i kwita, musi być dobrze.Ja tak ustawiałem i jest super.
-
[b]hynek[/b], hmm myślę, że dobrze przeczytałem, a jeśli źle przeczytałem to i tak zrobiłem jak pisałem wyżej, a fabka bardzo dobrze jeździ.. <!-- s;) -->
-
Wiem dlaczego między wami jest rozbieżność czyli jeden dokręca drugi popuszcza 2 obroty. Bo Zdano hydropopychacze miał puste bez oleju i je porostu wcisną do końca ich skoku i jak popuścił to wtedy spowodował że tłoczek hydropopychasz trochę się wysunął. Zapewne robił to na zimnym silniku i nie odpalał go więc hydropopychacze nie miały w sobie oleju.
Zaś Hynek pewnie przed regulacją odpalił na chwilę silnik i hydro popychacze napełniły się olejem i jak poluzował śruby od regulacji wtedy wysunęły się na maxa. I jak dokręcił 2 obroty to spowodował wsunięcie tłoczka hydropopychacza
Dlatego obydwoje inaczej robili i dobrze mają zrobione.
Oczywiście to moja teoria. Nie wiem czy błędna czy nie. Nie wiem czy te hydropopychacze nie mają jakieś sprężynki w środku która powoduje wysunięcie się na max tłoczka jak nie ma w nim oleju. I tu pytanie?
-
czy w silniku azf też robi się wstępną regulacje i czy te dwa obroty to o ile stopni
[b]Edit Goldi[/b]
-
witam nie wie ktoś czy 180 czy 360 stopni obrót.
-
[quote="tygrys445"]witam nie wie ktoś czy 180 czy 360 stopni obrut[/quote]
To jest żałosne- przeczytałeś cały temat ? czy się obudziłeś ? Gdzie własna inicjatywa w poszukiwaniu właściwego rozwiązania ? Ile można dzięciolić na jeden i ten sam temat ? -
[quote="bonifacy"]
To jest żałosne- przeczytałeś cały temat ? czy się obudziłeś ? Gdzie własna inicjatywa w poszukiwaniu właściwego rozwiązania ? Ile można dzięciolić na jeden i ten sam temat ?[/quote]
Po co się oburzasz?Nie musisz odpowiadać jeśli Ci to przeszkadza.Niektórzy na patrzą faktycznie wstecz danego wątku powielacjąc w kolejnych postach problemy poruszane wcześniej.Tak już czasem bywa. -
[quote="bonifacy"][quote="tygrys445"]witam nie wie ktoś czy 180 czy 360 stopni obrut[/quote]
To jest żałosne- przeczytałeś cały temat ? czy się obudziłeś ? Gdzie własna inicjatywa w poszukiwaniu właściwego rozwiązania ? Ile można dzięciolić na jeden i ten sam temat ?[/quote]
taki mądry jesteś to pokaż gdzie na forum jest napisane ile 1 obrut powinien mieć stopni ja reguluje na 180 i znów stuka
a nie prubujesz zaimponować własną gupotą byłeś nie doceniony w dzieciństwie :rozpacz: <!-- s:rozpacz: --> -
[quote="bonifacy"][quote="tygrys445"]witam nie wie ktoś czy 180 czy 360 stopni obrut[/quote]
To jest żałosne- przeczytałeś cały temat ? czy się obudziłeś ? Gdzie własna inicjatywa w poszukiwaniu właściwego rozwiązania ? Ile można dzięciolić na jeden i ten sam temat ?[/quote]Nie bulwersuj się i nie bądź taki hej do przodu . Nawet nie umiesz cytować dobrze bo słowo Obrót się pisze przez "[color=#FF0000][b]Ó[/b][/color]" tak jak cytowany kolega przez Ciebie napisał <!-- s:) --> .
[quote="tygrys445"]a nie prubujesz zaimponować własną gupotą byłeś nie doceniony w dzieciństwie :rozpacz: [/quote]
Tygrys445 > Przyhamuj sobie bo następnym razem wyciągnę konsekwencje :cisza: , a teraz posmakuj mojej dobroci i jest upomnienie
-
[quote="tygrys445"]
taki mądry jesteś to pokaż gdzie na forum jest napisane ile 1 obrut powinien mieć stopni [/quote]
No bez przesady. Ile stopni ma 1 obrót to tego akurat nie trzeba szukać tutaj. Przypomnę że w pojęciach mechaniki 1 obrót to 360 stopni. 2 obroty to 2x 360 stopni razem 720 stopni. 180 stopni to pół obrotu.[quote="tygrys445"] ja reguluje na 180 i znów stuka[/quote]Czyli dokręcasz pół obrotu. Mimo wszystkiego zwróć uwagę że wstępna regulacja zaworów nie jest złotym środkiem na stukające zawory. Mimo poprawnej regulacji może się zdarzyć że będą stukać a to świadczyć może że popychacz skończył swój żywot i jest do wymiany. Jak to sprawdzić/ ocenić znajdziesz w zeszycie serwisowym swojego silnika. Zdaje mi się że jest do niego link w tym temacie. Trzeba trochę poczytać a nie czekać na gotowca i pisać [quote="tygrys445"]a nie prubujesz zaimponować własną gupotą byłeś nie doceniony w dzieciństwie :rozpacz: <!-- s:rozpacz: -->[/quote]