Witaj na forum Fabia Club Polska

Filtr paliwa w Fabii

Temat utworzony · 125 Posty · 39829 Wyświetlenia
  • [b]devolay[/b], większych bzdur już dawno nie czytałem, szczególnie na temat płynu hamulcowego :mur: <!-- s:mur: -->

  • devolay, oleju silnikowego też nie musisz wymieniać..... 🙂 <!-- s:) -->

  • dokladnie, kabinowego tez nie musisz wymieniac...
    jesli odpowiada Ci smrod w aucie i zaparowane szyby to po co?
    co do plynu chlodniczego dowiesz sie po co wymieniac jak Ci zamarznie, a hamulcowego... wiadomo.
    olej rownie dobrze tez mozna wymieniac co 10 lat lub co 100.000 km, auto w koncu caly czas jezdzi wiec nie ma sensu??
    brak slow

  • [b]devolay[/b] a widziałes kiedys z bliska swój filtr kabinowy? Ten mechanik ze skody pracował pewnie jako cieć od otwierania bramy, lepiej wiecej z nim nie gadaj.

  • Witam wszystkich
    Proszę o opis jak wymienić i gdzie znajduje się filtr paliwa w fabii 1.9 tdi.Na forum nie znalazłem takiej porady więc zdecydowałem się prosić o pomoc.Myślę że znajduje się w innym miejscu niż w benzyniaku a tylko taki opis znalazłem.
    Pozdrawiam Ryszard

  • w 1.9 tdi jest przy lewej lampie - patrzac na silnik , wchodzą do niego 4 przewody gumowe.
    po wymianie filtra ale PRZED uruchomieniem samochodu !!! 2 lub 3 razy przekręć stacyjke żeby pompa z baku nalała paliwa do filtra. ( słychać takie dźwięki z tyłu auta)
    jeśli silnik bedzie nierówno pracować ( może się zdarzyć) to wyłącz go i zapal ponownie.

    ile km zrobiłeś ? - może wystarczy wode z niego spościć ? - korek spustowy jest od spodu filtra (należy go wyciągnąć, nie trzeba odpinać przewodów)

    pozdr.

  • Wielkie dzięki KAPI za odpowiedź.Ale nie zapytałem o podstawową informację.Po jakim przebiegu filtr paliwa w dislu wymienia się ,lub też tylko czyści ?

  • Ja wymieniam raz w roku tak jak i pozostałe, najlepiej przed zimą.

    Co do wymiany proponuję przed uruchomienim najpierw go zalać by nie zapowietrzyć układu paliwowego.

  • Chyba trochę OT sie zrobił. Czy ktoś z Was może krok po kroku opisać jak wygląda wymiana tego filtra paliwa? (a może jest gdzieś jakiś manual, prosiłbym o linka) Mam silnik 1.4 16V 75KM czy powinienem kupić oryginalny filtr czy są jakieś zamienniki sprawdzone i godne polecenia?
    ...a tak w ogóle to problem u mnie polega na tym że kapie mi paliwo z tego filtra, wężyki wyglądają na suche a benzyna napływa na filtr i z niego kapie, co to może być?

  • Też miałem niezły zgryz z tym filtrem. Najpierw kupiłem nie taki jak trzeba, choć sprzedawca zaklinał się że to ten, okazało się że jest PP 836/3, a nie PP 905. Oczywiście nie wiedziałem jak się ściąga wężyki więc jedną zawleczkę urwałem i zaczęło się dopiero robić pod górkę. Okazuje się że ta zawleczka to rzecz nie do kupienia w normalnym sklepie, serwisy w ASO mają całe kompletne przewody paliwowe, cena 190 PLN.... masakra. Muszę poszperać po szrotach, może się uda. Na razie nie mam weny na następne podejście do wymiany. Mam już właściwy filtr, teraz tylko muszę wejść pod spód i rozkminić patent na te zawleczki.

  • Słyszałem, że niektórzy co kilka miesięcy odlewają wodę z filtra paliwa w dieslu.
    Czy wy też to robicie?
    Nie znalazłem żadnego tematu na forum o tym.
    sprawdzałem i od dołu jest takie białe plastikowe pokrętło
    Ktoś to robi? Podobno woda jest cięższa od paliwa i jest odseparowywana od niego - i można podobno ją odlewać. Zimą może w końcu zamarznąć, co nie?

  • lepiej wymienić filtr niż sie bawić w jakieś odlewania

  • Ja wymieniam, nie odlewam.

  • Witam. Mógłbym się dowiedzieć w którym miejscu znajduje się filtr paliwa w fabi? Szukałem podobnego tematu , ale niestety nie znalazłem.

  • Nie wiem jak to tam dokładnie u Ciebie może wyglądać, ale nie powinno się to znacznie różnić od diesela. U mnie w 1.9 TDI po lewej stronie z dołu jest taka puszeczka, do której idą cztery węże. Za chwile załącze fotkę jak wygląda ten filtr.

    @ Edit:

    U mnie wygląda to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/851/img0161cq.jpg/ Znajduje się to z lewej strony na dole 😉 <!-- s;) --> przed zbiornikiem płynu chłodniczego patrząc od strony zderzaka.

  • Ulalala widzę że to nie takie proste 😉 <!-- s;) -->. Ogólnie to mam problem ponieważ zapaliło mi się chceck engine już chyba 3 raz. Raz już auto było w serwisie i miało wymieniane coś w cylindrach( nie pamiętam dokładnie co). Teraz kolejny raz, byłem u mechanika wykasował błędy coś pogrzebał nic nie zrobił i zalecił wymianę filtra. Ale nawet w książce serwisowej nie znalazłem gdzie to wymienić.

  • w dieslu jest trochę inaczej niż u ciebie, ale skoro twierdzisz że sobie nie poradzisz to podjedź do pierwszego lepszego mechanika i ci wymieni 🙂 <!-- s:) --> Nie daj się naciągać z tym mechanikiem co ci coś wymienia, bo on tak twierdzi, a ty nawet nie wiesz co i czy potrzeba było wymieniać to coś.

  • Gdyby ktoś znał adres jakiegoś dobrego warsztatu w Gdańsku niech da znać. Trochę to jak szukanie igły w stogu siana, ponieważ ktoś mówi filtr paliwa, czytałem też , że może paść katalizator, czujnik światła stop i wiele innych usterek może spowodować zapalenie się kontrolki.

  • A po podłączeniu do VAGa jakie błędy wyskoczyły?;> Może ktoś będzie mógł pomóc, zorientuje się co może być przyczyną. Ja niestety nie jestem oblatany na vagu, także też mogę tylko na intuicji polegać;)

  • Wiesz co ja niestety nie mam dojścia do VAGa. Mechanik podłączył auto wyszły 3 błędy ale nie jestem w stanie powiedzieć jakie i je skasował.