Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Ogrzewanie - temat zbiorczy

Temat utworzony · 71 Posty · 16189 Wyświetlenia
  • a czy leci wtedy zimne powietrze, czy zupelnie nic?

  • niestety po chwili zaczyna wiać zimą w środku samochodu a klimatyzacja jest nie włączona

  • A czy silnik ma osiągniętą temp pracy i trzyma ją stabilnie :?: <!-- s:?: -->

  • Silnik jest cieplutki 90*C i ani nie drgnie
    A jeśli chodzi o stabilność obrotów silnika to nie ma problemów :mur: <!-- s:mur: -->

  • masz sterowanie temperatura recznie czy komputer sam steruje klapka cieplo zimno

  • w samochodzie jest klima pół automat chyba Na pokrętle jest tylko ustawianie temperatury więc myślę że komputer steruje tym wszystkim

  • Podłączę się pod temat choć z trochę innym problemem. Jak włączam wsteczny bieg to słychać że wentylator szybciej zaczyna pracować :szok: <!-- s:szok: -->

  • no faktycznie troszkę nie na temat

  • witam
    w zwiazku z tym ze jestem zmarzluchem a juz sa chlody chcialbym aby w kabinie szybciej robilo sie cieplej
    pomyslalem ze zaslonie wlot powietrza czyms takim - link
    [color=#00008B][b][url=http://allegro.pl/oslona-wlotu-heko-zimowa-skoda-fabia-ii-gorna-i1217757859.html]Oslona wlotu gorna[/url] [/b][/color]
    zastanawiam sie czy gorna czy dolna, a moze to lipa
    za opinie i inne pomysly z gory dzieki

  • to jest dobre, ale tylko do SDI i to wersji bez dodatkowego ogrzewania elektrycznego

    masz silnik benzynowy i co, są jakieś problemy z szybkim jego nagrzewaniem sie? nie sądzę... benzyniaki szybko łapią temperaturę i szybko leci ciepło z nawiewów do kabiny, więc nie wiem czy te osłonki mają jakiś sens, szczególnie teraz kiedy do mrozu jeszcze daleko...

  • ja od zawsze stosuje plastikowa przyslone (reszta plastikowej szyby ktore sie stosuje w drzwiach domowych wew) .. wkladam w mocowanie chldonicy z przodu i tym samym przyslaniem 2/3 jej powierzchni, niestety po zamontowaniu klimy w tym roku musze wymyslec inny patent 😕 <!-- s:/ -->

  • [quote="Ciacho"]to jest dobre, ale tylko do SDI i to wersji bez dodatkowego ogrzewania elektrycznego

    masz silnik benzynowy i co, są jakieś problemy z szybkim jego nagrzewaniem sie? nie sądzę... benzyniaki szybko łapią temperaturę i szybko leci ciepło z nawiewów do kabiny, więc nie wiem czy te osłonki mają jakiś sens, szczególnie teraz kiedy do mrozu jeszcze daleko...[/quote]
    w sumiewolalbym szybciej, do pracy mam 10km i dopiero po ok 3-4km czuje jakies tam cieplo, a ze te 4 km tio raczej ciagla jazda 30-40km/h wiec za szybko sie nie nagrzewa, chcialbym szybciej :super: <!-- s:super: -->

  • na początek proponuje zasłonić chłodnice byle czym żeby sprawdzić czy to coś da przy tak małych prędkościach i krótkim dystansie.

  • ale zaslonic gorny grill czy dolny
    przy ktorym beda lepsze efekty ??

  • wsadź kawałek tektury przed chłodnice żeby nie dostawała powietrza. Czy u góry czy na dole to żadna różnica. Liczy się jaką powierzchnie przykryjesz.

  • sprubuje z tym kartonem, tylko musze zobaczyc jak tam z miejscem. pod maske zagladam tylko jak dolewam plyn do spryskiwaczy :fu2: <!-- s:fu2: -->

  • Używam takiej jak poniżej F1 i wydaje mi się że daje to jakieś efekty, więc polecam

    [url=http://allegro.pl/oslona-zimowa-chlodnicy-skoda-fabia-04-700679-i1198720581.html]link[/url]

  • [quote="dr O."]wsadź kawałek tektury przed chłodnice żeby nie dostawała powietrza. Czy u góry czy na dole to żadna różnica. Liczy się jaką powierzchnie przykryjesz.[/quote]

    przeslonilem 2/3 chlodnicy kartonem i jest znacznie lepiej. pytanie tylko czy w korkach nie zagotuje silnika. moze za duzo przeslonilem ??

    pytanie:
    czy ogrzewanie kabiny podlaczone jest pod maly obieg silnika, czy pod obieg za termostatem ??

  • Ogrzewanie jest tak zrobione że nie ważne czy jest mały obieg czy duży ono grzeje.

    Uważajcie z przesłonami chłodnicy bo można sobie silnik przegrzać. Lepiej czasem się mocniej ubrać niż potem kołować nowy silnik. Generalnie osłony zdają egzamin tak od jakich kolwiek mrozów do +2,3 stopnie. A powyżej +2,3 to nie trzeba zakladać tej zabawki.

    Warto sprawdzić termostat czy jest sprawny. Jeżeli termo jest zepsuty czyli jest on ciągle z pozycji otwartej nie ważne jaką mamy temperaturę silnika to nawet warto szybciej założyć tą osłonę . Natomiast jeżeli termo jest sprawny to nie ma potrzeby zakładania osłonki.

    Ja na zimę mam taki patent że zapalam auto włączam ogrzewanie na całe czerwone i wentylator na 1, po czym idę skrobać / odśnieżać auto / zbierać wodę z szyb i jak skończę to w aucie mam ciepło znaczy się przyjemnie i szyby się nie parują.

  • W ubiegłym tygodniu kupiłem taką matę na fotel: http://allegro.pl/mata-grzewcza-na-siedzenie-siedzenia-podgrzewana-i1263957779.html<!-- m -->
    Chociaż byłem sceptycznie nastawiony (bałem się, że będzie niewygodnie siedzieć ale żona chciała, więc kupiłem 😉 ), to okazuje się, że nie jest to takie złe rozwiązanie. Mata rozgrzewa się właściwie natychmiast - ciepło czuć po około pół minuty, natomiast po około 5 minutach, po prostu ją wyłączam, bo działa już ogrzewanie - mowa oczywiście o temperaturach w okolicach zera stopni, bo takie były w ubiegłą sobotę i niedzielę wieczorem, może w mrozy będzie trzeba trzymać włączoną trochę dłużej. Siedzi się również zupełnie nieźle - przejechałem z Gdyni do Warszawy i mata nie przeszkadzała mi. Trzeba będzie jednak kupić jakiś rozgałęziacz do gniazdka zapalniczki (np. http://allegro.pl/rozgaleznik-zapalniczki-na-dwa-2-gniazdka-i1241838321.html), żeby móc podłączać jednocześnie nawigację, drugą matę, albo ładowarkę do telefonu. Patrzyłem też na wskazane chwilowego zużycia paliwa na postoju - bez włączonej maty 0,4 l/godz., z włączoną 0,5 l/godz., więc różnica znikoma, a i tak mata działa tylko kilka minut.

    M