Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Skrzynia biegów - problemy/olej - temat zbiorczy

Temat utworzony · 316 Posty · 77632 Wyświetlenia
  • [quote="D2mian"][b]FIGO-23[/b], a to dziwne bo ASO J.T. Dudojć w Szczecinie zmieniło zdanie. Zresztą niby co ma zepsuć wymiana oleju w skrzyni? W silniku też nie zmieniasz oleju? Nie znam w tej chwili auta (do codziennego użytku) w którym nie zmienia się oleju w skrzyni. Nawet Mercedes zmienił koncepcje i teraz zaleca zmianę miski olejowej oraz wymianę oleju w A-class.
    To że kiedyś takie było założenie to nie znaczy że jest ono dobre i aktualne. Zresztą w ASO różnie mówią, niby filtr powietrza zaleca się według nich wymienić po 60tys km co jest bzdurą.

    Podsumowując jeśli olej zmieni się zgodnie ze sztuką oraz wleje się odpowiedni to nie ma takiej opcji aby pogorszyć pracę skrzyni. Natomiast dzięki temu zabiegowi moz na jej jedynie pomóc i zwiększyć komfort jej pracy.

    Damian[/quote]

    np ford po 98 wiekszośc nie ma nawet korka spustowego ... dewoo to samo nie wszystkie ale zdarzaja sie .. co do wymiany zalejesz w stara skrzynie nowy olej skrzynia zostanie "wypłukana" kuzyn zalał nowy olej w V40 i za tydzień w drodze nad morze skrzynia siadła .

  • [b]FIGO-23[/b], nadal do mnie nie przemawia ta teoria. Jeśli skrzynia nie miała wad, była w dobrym stanie to olej nie miał prawa nic zepsuć! Co do tego forda i daewoo to zapewne albo trzeba cos w aucie zmienić albo jest jakis patent.
    Zbyt dużo moze być okoliczności ale nie chce mi się wierzyć ze to wina zmiany oleju no chyba że wlał nie taki jaki trzeba.

    Damian

  • Ok :zdrowko: <!-- s:zdrowko: --> po to jest forum by dyskutować.

  • Też się podłączę. Mi od niedawna też 1 i 2 jakoś dziwnie wchodzą. Zauważyłem to kiedy silnik jest bardzo rozgrzany. Czasem zdarza się że nie mogę wrzucić 2 lekko się tocząc. Np stojąc na światłach ruszam, potem wciskam sprzęgło i dupa - nie mogę dać 2. Jest jakby zablokowana. W warsztacie powiedzieli mi że to może być siłownik.

  • Problemy w skrzyni biegów to temat rzeka ze względu na wielce złożoną budowę skrzyni.
    Jeśli problem z biegami leży w kwestii że tak powiem kosmetycznej to wymiana oleju powinna pomóc jeśli jednak problemy są grubsze to zapewne nie obędzie się bez wizyty u mechanika. W mojej skrzyni ciężej wchodziły 1 i 2 oraz inaczej wchodziła 3. Wymiana oleju wyeliminowała problem. Skrzynia chodzi jak nówka! Jednak u kolegi w Audi A3 '99 wymiana oleju tylko poprawiła sprawę natomiast problem nadal jest. Prawdopodobnie ma coś z wybierakami lub synchronizatorem ale to już określi mechanik.

    Na pewno na początek wymiana oleju nie zaszkodzi, nie są to wielkie koszta a mogą spowodować że problem zniknie. Jednak nie ma co zapominać że nie zawsze w tak prosty sposób da się zażegać problem!

    Damian

  • u mnie mówili że może to być wina poduszki pod silnikiem...

  • witam rozciąłem ten plastik ale trzeszczenie dalej nie ustąpiło co w tej sytuacji trzeba zrobic

  • kolego [b]luk1985[/b]czytaj dokładniej...

    [quote="Ciacho"]odciąć całkiem, nie rozcinać[/quote]

  • Jeżeli chodzi o lewarek to zacznij od czyszczenia , smarowania i regulacji linek za pomocą których wrzucane są biegi ..... u mnie pomogło

  • Witam!
    posiadam fabie 2002r 1.4 mpi, mam male (oby) problemy ze skrzynia. Po wcisnieciu sprzegla slychac z niej szum po zwolnieniu sprzegla szum ustepuje. Odglos nie jest zbyt glosny podczas jazdy nie slychac.
    jesli moze mi ktos podpowiedziec o co chodzi bede szczesliwy i zadowolony:)
    z gory dzieki!

  • Sądzę, że to łożysko sprzęgła słychać.

  • Łożyskowanie wieńca przy skrzyni - czyli w prostym słowie kończy Ci się sprzęgło. Dlaczego pisze że kończy...bo sama wymiana łożyska nie jest wskazana. Tarcza i docisk będą wymagały tez wymiany więc lepiej teraz kupić i wymienić komplecik.

  • [quote="bloku"]Łożyskowanie wieńca przy skrzyni...[/quote]

    Czy mógłbyś wyjaśnić o jakim wieńcu piszesz?

  • Wieniec czyli koło zębate - w nich jest łożysko w którym pracuje wałek główny.

  • [quote="bloku"]Wieniec czyli koło zębate - w nich jest łożysko w którym pracuje wałek główny.[/quote]

    Sorki, że się czepiam ale może napisz tak aby wszyscy wiedzieli o co chodzi bo z tego co piszesz na razie nic nie wynika: wieniec a koło zębate to nie to samo, łożyska w których pracuje wałek główny są mocowane w obudowie i koła zębate są łożyskowane na wałku a nie odwrotnie...

  • Witam!

    Właśnie kilka dni temu przekroczyłem magiczne 100 tyś przebiegu w mojej Fabii.

    W związku z tym chciałbym się dowiedzieć jak można sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów, z tego co wiem to raczej się go nie wymienia tylko dolewa (choć nie wiem czy nie była by korzystna wymiana tego oleju).
    I oczywiście pytanie jaki olej w razie zbyt małego poziomu dolać??

    I jeszcze jedno pytanie??

    Na co należy jeszcze zwrócić uwagę po przekroczeniu 100 tyś. przebiegu?'

    (olej w silniku, wymieniany regularnie co 15 tyś, płyn chłodzący wymieniony dzisiaj na G12++, płyn hamulcowy wymieniony rok temu)

  • Jeśli już planujesz wymianę oleju to musisz wiedzieć że potrzeba Ci do tego filtra oraz wyjecie magnesu który ściąga syfy metaliczne. Olej powinno sie dolać do wymaganego poziomu chyba że masz podejrzenie iż jego stan jest podejrzany. Sam z siebie nie powinien stracić swoich właściwości.

    Po przekroczeniu 100.000km przede wszystkim zrób dokładne oględziny układu zapłonowego, hamulcowego oraz zawieszenia. Ponadto wszystkie przewody elastyczne i sztywne, gumy i węże w komorze silnika. Układ elektryczny pod maską jak i w kabinie. Podwozie - czy wszystkie otwory w podłodze są drożne oraz stan układu wydechowego.

  • witam ja dziś wyminiłem olj w skrzyni na carlube odczucia super lepiej biegi wchodzą skrzynia umilkła ...Przy wymianie pamiętać aby najpierw odkrecic korek wlewu 😉

  • A wiec tak. Do tej pory zupełnie się kwestia skrzyni biegów nie interesowałem, wszystko od początku działało i działa OK. Ale może po takim przebiegu myślę, że warto by się było zainteresować tą sprawą.

    Podstawowa sprawa to chcę sprawdzić poziom oleju, tylko nie wiem w którym miejscu znajduje się jakakolwiek miarka.

  • NIE ZASZKODZI wymina bedzie odczuwalna prz zmianie biegów jest róznica 🙂 oleju nie dolewaj wymień cały poziom sprawdzisz paluchem w korku wlewowym wsadzisz a olej powinien siegac do krawedzi korka..Pamietaj zawsze odkrec korek wlewowy w pierwszej kolejnosc. oleju wejdzie troszke ponad 2 litry mi weszły 2 i zaczelo wylatywac korkiem wlewowym czyli OKI powodzenia