Witaj na forum Fabia Club Polska

Hak

Temat utworzony · 38 Posty · 10316 Wyświetlenia
  • wstępnie pani w informacji przez telefon powiedziała że mogę to załatwić ja okaże się jak pójdę bo czasem różnie to bywa ... [b]MatCar17[/b] zadzwoń do urzędu na info zobaczysz co powiedzą u Ciebie

    jak już jestem przy temacie haku co prawda nie w fabii
    to co koledzy myślicie o czymś takim do mojej fabki [url=http://allegro.pl/item706308151_hak_holowniczy_skoda_fabia_bez_kaleczenia_ocynk.html]hak[/url]

  • [b]enemik[/b], od tego typa nie kupuj. Troche na niego nagadali w komentarzach. Jest na allegro inny, nazywa się autoszarmach i ja od niego będę brał. Koleś na jakieś 4 tyś komentarzy nie ma ani jednego negata, więc chyba jest pewniej. 😉 <!-- s;) -->

  • dzięki za info wiesz co jakoś sobie z takim radze jak narazie
    istnieje możliwość "pobraniówki" proste nie wyśle to kasy nie będzie miał

    chodzi bardziej o hak (ten typ zależy mi żeby bardzo nie ciąć zderzaka wystarczy 5na8mm to wiem od gościa który brał od niego hak) a nie o gościa 🙂 🙂 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="enemik"]jak już jestem przy temacie haku co prawda nie w fabii
    to co koledzy myślicie o czymś takim do mojej fabki hak[/quote]
    ja brałem hak do swojej fabii od tego gościa i trochę ściema że jest bez kaleczenia, bo minimalnie podciąć trzeba było, jednak na tyle mało że nie było tego widać bez schylenia sie pod auto

    a tak poza tym hak spoko, tylko że po jednej zimie calutki mocno skorodował i musiałem odmalować... ale mój nie był ocynk, tylko zwykły czarny

  • dzięki za odpowiedz jak dla mnie może być podcięcie byle go nie było widać

    jak nie trzeba tak wycinać to mi odpowiada

    [img]http://img16.imageshack.us/img16/3825/zden.jpg[/img]

  • [quote="enemik"]jak nie trzeba tak wycinać to mi odpowiada [/quote]
    tego już Ci nie powiem bo ja miałem hatchback-a a nie combi

    ale można wnioskować że z tym podcięciem będzie podobnie...

  • Odkopię temat, bo jestem świeżo po montażu haka.

    Hak montowałem samodzielnie. Kupiłem hak dedykowany do Fabii firmy Hakpol (na allegro są tańsze o kilkadziesiąt zł niż na stronie producenta, dodatkowo dodają kostkę z przewodami). Są dwa rodzaje haków - do hb i combi/sedana (dłuższe kuperki). [b] KANAŁ NIE JEST POTRZEBNY.[/b] Podniosłem auto jedynie po to, by mieć lepszy dostęp do wkrętów mocujących zderzak od strony nadkola (chlapaczy). Sprawa w sumie jest prosta:

    1. wyjmujemy gniazda żarówek tylnych lamp (trzeba odgiąć plastikowy zatrzask i wychodzą)
    2. odkręcamy tylne klosze (4 nakrętki 8-emki)
    3. odkręcamy zderzak (torx 25 - 4 szt przy nadkolach, po jednym od dołu na rogach zderzaka, po jednym od góry na wysokości kloszy lamp*)
    4. zderzak trzyma się na zatrzaskach po bokach auta, trzeba je z wyczuciem oderwać, zderzak schodzi
    5. odkręcamy belkę zderzaka (2x 3 nakrętki 12-stki), belka nie będzie już potrzebna
    6. odkręcamy plastikową osłonę wlotu powietrza do bagażnika (u mnie był problem z wsadzeniem haka do końca, gdy była ta osłona, więc ją zdjąłem)
    7. odsłaniają się otwory prowadnic. Po bokach prowadnic (standardowo zasłonięte zderzakiem, teraz ładnie widoczne) szukamy otworów montażowych. Prowadnica owinięta jest materiałową izolacją, więc trzeba ją "naciskać", żeby je znaleźć i zrobić dziury w izolacji. Można oszacować miejsca otworów za pomocą rozstawu otworów w haku
    8. sprawdzamy, czy śruby swobodnie dają się wkręcić w otwory haka. Jeśli nie, można je przejechać gwintownikiem 10-tką (u mnie bez tego nie dawały się wkręcić).
    9. sprawdzamy, czy ramiona haka wchodzące w prowadnice są pod odpowiednim kątem. Jeśli nie, przytrzymujemy ramię nogą i doginamy
    10. wsadzamy hak w prowadnicę i przykręcamy czterema śrubami (w zestawie). Momenty podane w instrukcji. Wszystko hojnie taplamy w smarze miedzianym.
    11. puszczamy przewód do gniazda przez jedną z gum zabezpieczających otwór wlotu do bagażnika
    12. wycinamy w zderzaku otwór na hak o wymiarach ok 50 x 60 mm.
    13. montujemy zderzak sprawdzając, czy uchwyt haka mieści się w wyciętym otworze
    14. podłączamy kabelki. Jeśli podpinamy się przez moduł, świetna instrukcja jest [url=http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/80]TUTAJ[/url] (docelowo będę chciał tak zrobić)
      14 a. jeśli podpinamy się bezpośrednio do świateł tylnych, to połączenia są następujące:
      (patrząc na tył samochodu w kierunku jazdy)
      Lewy reflektor:
      hamulec - czarno-czerwony
      kierunkowskaz lewy - czarno-biały
      cofanie - czarno-niebieski
      masa - brązowy
      światło pozycyjne lewe - szaro-czarny
      światło przeciwmgłowe - szaro-biały

    Prawy reflektor:
    hamulec - czarno-czerwony
    kierunkowskaz prawy - czarno-zielony
    cofanie - czarno-niebieski
    masa - brązowy
    światło pozycyjne prawe - szaro-czerwony

    (dane ze schematów elektrycznych Fabii Sedan 2002 MPI)

    Kostka przy haku:
    [img]http://img396.imageshack.us/img396/3172/beztytuuhm9.jpg[/img]

    W zestawie jest przewód i konektorki, więc nie powinno być problemu z podłączeniem. Pamiętać o dobrym zaizolowaniu przewodów!

    Do testowania podłączeń można użyć żarówki samochodowej 55W (pozycje, stop, przeciwmgłowe, wsteczny) lub 21W (kierunkowskazy - zalecana 21W zamiast 55W, żeby przekaźnika nie uszkodzić).

    Po sprawdzeniu można śmiało jechać na stację diagnostyczną, 35 zł wystawienie papiera z 5 pieczątkami, potem do urzędu miejskiego w miejscu zameldowania, żeby wbić hak w dowód (bezpłatnie)

    UWAGI
    Miałem trochę zabawy z wlewem gazu zamontowanym w zderzaku. Raz, że nie chciał się odkręcić, dwa, że nie wiedziałem, który kurek na butli trzeba zakręcić. Koniec końców nie zdejmowałem wlewu gazu - jest zamocowany na "półelastycznym" przewodzie, udało się odgiąć zderzak na tyle, by zamontować hak.
    Jeśli ktoś ma czujniki parkowania, to przy zdejmowaniu zderzaka trzeba to zrobić ostrożnie. Ja podwiesiłem zderzak na taśmie izolacyjnej (nie miałem czasu na odpinanie kabli). Dało radę.

    W sumie montaż dla zupełnego laika to ok 2 godziny, podpięcie przewodów ze sprawdzaniem milion razy każdego kabelka - niecała godzina.

    Wyciętej dziury w zderzaku na hak zupełnie nie widać. Widoczna jest dopiero z poziomu ziemi, więc estetyka pojazdu zbytnio nie cierpi.

      • jeśli zapomniałem o jakimś wkręcie to proszę o poprawkę
  • czy w fabi combi trzeba demontować zdeżak przy montażu haka

  • [b]Tak[/b] - post powyżej wyjaśnia wszystko- jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości to może lepiej daj zarobić fachowcom... i nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów !
    omron

  • tak myślałem że nie, ale sprzedawca na allegro zapewnial mnie że w combi niepotrzebny jest demontaż zdeżaka , poprostu chciałem się upewnić.

  • [quote="skodzian"]tak myślałem że nie, ale sprzedawca na allegro zapewnial mnie że w combi niepotrzebny jest demontaż zdeżaka , poprostu chciałem się upewnić.[/quote]

    Z tego co mi wiadomo, w Fabii kombi także nie ma możliwości montażu haka bez wycinania dziury w zderzaku.

  • [b]Tak[/b] -trzeba "podcinać" zderzak na środku , od spodu, i TRZEBA go zdemontować, aby odkręcić belkę i założyć mocowanie haka do prowadnic. Przeczytajcie post kolegi [b]zlloty[/b] - już bardziej prosto i dokładnie nie da się tego opisać !
    omron

  • Witam! Tak się nakręciłem czytając o tych hakach że też sobie kupiłem! Problem w tym ze miał być hak do fabii 1 kombi a dostałem hak do fabii 2 kombi firmy westfalia. Cy ten hak da rade zamontować w mojej fabce? Niechcę na darmo rozbierać auta.

  • trzeba wymienić

  • W procedurze do montazu haku sa takie dwa punkty:

    [color=#008000]14. podłączamy kabelki. Jeśli podpinamy się przez moduł, świetna instrukcja jest TUTAJ (docelowo będę chciał tak zrobić)
    14 a. jeśli podpinamy się bezpośrednio do świateł tylnych, to połączenia są następujące: ...[/color]

    Co decyduje o tym który sposób wybrać? (za/przeciw???)
    Czy są jakieś wskazania które mówią ze musze bądź nie moge montować modułu (zawsze to dodatkowy koszt)?

  • [quote="emmjot"]W procedurze do montazu haku sa takie dwa punkty:

    [color=#008000]14. podłączamy kabelki. Jeśli podpinamy się przez moduł, świetna instrukcja jest TUTAJ (docelowo będę chciał tak zrobić)
    14 a. jeśli podpinamy się bezpośrednio do świateł tylnych, to połączenia są następujące: ...[/color]

    Co decyduje o tym który sposób wybrać? (za/przeciw???)
    Czy są jakieś wskazania które mówią ze musze bądź nie moge montować modułu (zawsze to dodatkowy koszt)?[/quote]

    Raczej musisz montować moduł + kodowanie . Takie mamy haki z takimi zabawkami i ulepszaczami. Jak kupujesz hak to moduł masz razem z nim, więc nie ma żadnych extra kosztów.
    Punkt 14a możesz sobie zrobić tylko w starej motoryzacji np. duży fiat , syrenka , maluch itp.

  • Z tym modułem to są jakieś nieścisłości 😕 <!-- s:/ --> Na dniach będę próbował zamontowac hak, więc wszystko powinno się wyjasnić.

  • No to u mnie hak założony. Firma : Steinhof (mimo nazwy to produkt z Polski), dedykowany dla Skody (kupiony w sklepie Skody na Wilczej we Wro). Montaż poszedł bez problemów. Co do wycinania zderzaka, to trzeba go podciąć od dołu, ale wycięcie nie jest widoczne "na wierzchu". Gniazdo/wiązka podłączone zostło za pomocą dostępnych w komplecie złączek do przewodów od świateł, bez żadnego modułu (wszystko działa jak należy). Po wszystkim cena za papierek ze stacji diagnostycznej to 35 zł. (..jeszcze tylko wpis do dowodu potrzebny). Aha istotna informacja. Jezeli masz instalacje lpg to na stacje diagnistyczna trzeba zabrac ze soba dokument z atestem butli.