Witaj na forum Fabia Club Polska

Nawigacje/GPS

Temat utworzony · 64 Posty · 40147 Wyświetlenia
  • witam fanatyków car audio

    ostatnio przegladam sobie bardzo czesto allegro i sie zastanawiałem nad

    orginał wyswietlacz z nawigacją CD - radio - DVD

    czy ktoś posiada cos takiego - czy gra jest warta świeczki 😕 <!-- s:/ -->

  • A wiec tak. Najpierw kupilem palmtopa bo byl mi potrzebny a dopiero po roku jak kupilem auto przyszlo mi do glowy ze mozna go wykorzystac jako nawigacje. Wtedy mnie ten palmtop kosztowal 1700 zl. Dzis ten sam na allegro stoi 500~700 zl. Do tego kupijesz antene GPS za 320 zl na 32 kanaly(posiadam juz rok i jestem zadowowlny) i nasz gps za 800~1000 zl
    AAAAAA. No i mapa. Jak chcesz to ci moge na ftpa wsadzic najnowsza
    a uaktualnienia zawsze znajdziesz na http://www.pdaclub.pl<!-- w -->
    🙂

  • co do nawigacji to nie musicie mi tłumaczyc sam montuje pozycjonery GPS ( jak by toś potrzebował cos do GPS-a )

    rozchodzi mi sie o orginał z VW w miejsce radia - kapujecie :hyhy: <!-- s:hyhy: -->

  • Panowie, czy ktoś z Was ma może w nowej fabii nawigację? Mam radio dance 2 din i zastanawiam się nad wymianą go na RNS300. Czy ktoś próbował tego dokonać? Co trzeba dołożyć oprócz anteny oczywiście? Żonie nawigacji się zachciało 🙂 <!-- s:) -->.
    Nie wiem jak jest w skodzie ale w passacie każde nowe radio, nawigację trzeba aktywować VAGiem.
    Z góry dzięki za sugestie.

  • A jaki będzie tego koszt? Nie lepszym rozwiązaniem będzie zakup oddzielnego urządzenia? Gwarancja aktualnych map, fotoradary kolorowy wyświetlacz? Na pewno o wiele lepiej sprawdzi się w swoim zadaniu

  • rowniez uwazam ze lepszym wyborem bedzie oddzielne urzadzenie .. PDA lub jakas navi. Oprocz kwesti ktore poruszyl Michal dorzuce jeszcze ze bedziesz spal spokojnie bo PDA czy navi mozesz wyjac i schowac w kieszen a takie urzadzenie jak chcesz zamontowac nie bardzo :kwasny: czyli narazona jest Twoja boczna szyba i urzadzenie samo w sobie :wstyd: <!-- s:wstyd: -->

  • [b]Matsil[/b], Ja mialem do czynienia z nawigacja wbudowana w Skodzie FII. Monochromatyczny wyswietlacz i mnostwo zabawy z ustawieniem czegokolwiek, jak dla mnie porazka. Jesli chcesz juz miec koniecznie wdudowana nawigacje zastanow sie nad czyms takim:

    http://www.allegro.pl/item558910717_wyswietlacz_7_gps_radio_fm_tv_dvd_dvix_2009r.html<!-- m -->

  • Ja z drugiej strony jestem temu całkowicie przeciwny.

    Dziwię się, że jakieś "chińskie" urządzenie jest sprzedawane po takiej cenie.

    Jeśli nie chcesz mieć problemów, polecam zakup czegoś markowego.

    pozdro

  • Jakbym chciał sobie kupić osobne urządzenie to bym kupił i nie zadawał tu pytania. Mam w passacie RNS510 z najnowszymi aktualizacjami i niewiele ustępuje on Automapie (aktualizacja 12/08 którą też mam w NavRoadzie) i nie uważam, że to chiński wynalazek choć co do ceny to sie zgadzam. Nie lubię po prostu walajacych się po aucie kabli, śmiesznych przyssawek na szybie itp. Chcę ładnie skomponowaną z deską praktyczną nawigację, której żona nie będzie demontować przy każdym wysiadaniu z auta ryzykując wybicie szyby.
    Sam koszt zakupu RNS lub MFD2 nie jest duży - ok. 1000 - 1500pln czyli tyle ile trzeba dać za średniej klasy nawigację przenośną.

    Lord_Nikkon, rozważałem kiedyś podobną propozycję jeszcze do passata, ale na testach się skończyło. Navi super, ale radio, wzmacniacz, dźwięk, nawet sam wygląd itp. daleko odstają od RNS510 wiec zrezygnowałem, choć moze do skody to i nie głupi pomysł. Aktualnie mam radio Dance, czyli nie byłoby problemu z podmianą.

  • Wybicie szyby ro raczej większe ryzyko posiadania wbudowanego ekranu. A 1500 zł to troche przesadziłeś za osobne urządzenie. Za 700 zł można mieć najnowszego tomtom 630 z wybieraniem głosowym adresów co jest na prawdę ekstra pomysłem.

  • Posiadam nawigację w passacie (ponoć auto cieszące się największą popularnością wśród złodziei) od 3 lat, koledzy w firmie podobnie i jeszcze nie słyszałem, żeby komuś coś się stało 🙂 <!-- s:) -->.
    Kradzież wbudowanej nawigacji jest tak samo prawdopodobna jak poduszek powietrznych czy innych elementów wyposażenia.
    Jest to bardzo praktyczne urządzenie nie wymagające ciągłego demontażu i walki z przewodami, mało tego jest ładnie wkomponowane we wnętrze.
    Za dobrą nawigację przenośną trzeba zapłacić więcej, osobiście nie jestem fanem tomtoma ani dedykowanych urządzeń. Uważam, że najlepszą mapą na rynku jest automapa.
    Zapadła decyzja, że zamontuję w fabii MFD2 - za 1500pln mogę kupić urządzenie wraz z anteną i jej montażem, jak dodatkowo sprzedam dance za ok. 500pln myślę, że będzie to dobry wybór.

  • No więc zakupiłem skodowską MFD2 w wersji A (chyba tylko takie były montowane w skodach).
    Mam jednak takie pytanie. Czy ktokolwiek z Was próbował podłączyć taką nawigację do fabii II?
    Zamontowałem ja bez problemu w miejsce radia Dance, prawie wszystko działa jak należy, prawie, bo:
    Trochę to dziwne ale nawigacja wskazuje sygnał GPS prawie na maksimum, w funkcji położenia dokładnie pokazuje wszystkie dane takie jak współrzędne, wysokość na poziom morza, kierunek jazdy (kompas) itp. Podczas jazdy wszystkie te dane płynnie sie zmieniają lecz po wyświetleniu mapy punkt się nie porusza ale przeskakuje co kilkaset metrów - lektor cały czas informuje, że auto jest poza drogą. Wydaje mi się, ze brakuje połączenia nawigacji z sygałem gala z prędkościomierza samochodu.
    W passacie B6 też kiedyś miałem MFD2 z tym, że w wersji C (teraz RNS 510). Pokusiłem się i zamontowałem kupioną navi w celu sprawdzenia do passata i tu działa OK. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i moze coś podpowiedzieć?
    Fabia jest z początku tego roku.

  • [img]http://images41.fotosik.pl/164/4680f19750fb1c04med.jpg[/img] [img]http://images37.fotosik.pl/164/f4008fd95fc1e747med.jpg[/img] [img]http://images40.fotosik.pl/164/edd08cb624f996c2med.jpg[/img] [img]http://images38.fotosik.pl/164/6197f7f3b26df146med.jpg[/img]

    witam no wreszcie kupilem navi [b][url=http://www.youtube.com/watch?v=Il26oVK3mkU]MT-6501[/url] [/b] do F2 i mam problem z zasilaniem tego radia kostka w skodzie zasilajaca jest bardzo uboga bo jak wspomnialem jest 2x can ,uziemienie, i dwa razy power +12v i co dziwne oba aktywne bez kluczyka
    dostalem odpowiedz od dystrybutora ze gdyby nie udalo sie przez magistrale can to musze polaczyc zolty z czerwonym...
    i dostalem taka wiadomosc od dystrybutora:
    [i]" Vag nic nie pokaże (nie połączy się z radiem). Trzeba zrobić mostek pomiędzy żółtym kablem zasilającym, a czerwonym. Kabel czerwony jest odpowiedzialny właśnie za działanie radia przy wyłączonej stacyjce. Jeżeli będzie on zasilany razem z żółtym wtedy radio będzie działać."[/i]
    Tak tez zrobilem zmostkowalem kabelek memory z +12 i faktycznie radio dziala bez kluczyka , bez zaklocen po wlozeniu i przekreceniu, no ale wada jest teraz taka ze trzeba go recznie wlaczac i nie zapomniec wylaczyc 🙂 <!-- s:) --> i doszedlem ze trzeba sie wpiac w bezpiecznik 19 na ktorym wlasnie pojawia sie ow +12 po lekkim przekreceniu klucza i nawet mozna cofnac i trzyma az do wyjecia, po ponownym wlozeniu i przekreceniu radio
    [img]http://images50.fotosik.pl/169/2b7f5e4286dc9d44med.jpg[/img]
    ale... nie do konca ten s-kontakt dziala prawidlowo, nie odcina na sekunde pradu przy zapalniu auta przez co slychac "strzal" w glosnikach... czy ktos poradzil sobie wreszcie z pradem w F2 i montazem nieoryginalnego radia ? pozdr.

  • Czy iGO to domyślny program w tej Navi czy ten gość na tym filmiku ma przerobioną ?

  • tak domyslny, nawigacja oparta jest o system windows 5.0 CE i wgranie automapy i odpalenie jest banalnie proste (zainstalowac na karcie sd wlozyc do gps slotu wlaczyc navi i w opcjach pokazac sciezke .exe... ot wszystko i automapa hula) pozdr.
    Chodza tez divixy z napisami (mam clariona i brak tej funkcji) tylko czekam na info od dystrybutora czemu na zoltym tle ( bo chinska produkcja ???) i jak to zmienic zeby bylo na czarnym lub wcale...
    co z tym pradem ( zeby zanikal w pozycji rozrusznik) dzieki i pozdr.

  • Nie nie dla mnie AutoMapa to paść właśnie chodzi mi o iGO8 :padam: <!-- s:padam: -->

  • Mam to samo w MFD2, w Dance radio włączało i wyłączało się z kluczykiem, MFD2 trzeba włączać i wyłączać ręcznie. Po wyjęciu kluczyka radio nadal działa i trzeba pamietać o jego wyłączeniu. O dziwo po podłączeniu go do passata B6 z kluczykiem 🙂 <!-- s:) -->.
    Na piątek jestem umówiony ze specami, którzy maja mi uruchomić mapę, więc zadam pytanie co można poradzić w tym przypadku.

  • byloby super jakbys sie dowiedzial czemu w F2 na bezpieczniku radiowym (nr19) nie znika prad na sekunde przy zapalaniu, w F1 ladnie to dziala ... komu to przeszkadzalo ???
    a tutaj [url=http://www1.zippyshare.com/v/43761876/file.html]nieoryginalne radio.rar[/url] opis podlaczenia nieoryginalnego radia z czeskiej strony... wlasnie dzieki temu znalazlem ten kontakt 19 i ladnie mi sie wlacza przy wlozeniu kluczyka juz na poz.1 czyli tj w F1 tylko jak wspomnialem ten nieszczesny strzal przy zapalaniu bo prad nie zanika jak nap przy swiatlach i boje sie o radio ze moga mu szkodzic takie spadki napiecia przy zapalaniu... trzymam kciuki ze cos tam u ciebie uradza na to, dzieki i pozdr

  • No więc u mnie juz wszystko działa jak należy 🙂 <!-- s:) -->. Przy dokładaniu nawigacji potrzebne jest odpowiednie urządzenie, które pozwala nawigacji czytać prędkość samochodu po CANie. Urządzenie jest wpinane pomiędzy kostkę zasilającą auta a nawigację. Właściciel firmy, w której byłem sam programuje takie urządzonka dla grupy VW (posiada też fabię II 1,9TDI 2007 z zainstalowaną RND510). Do każdego auta program wygląda trochę inaczej. Z racji, że fabia to najuboższy programowo egzemplarz koncernu w programie musi być sporo modyfikacji.
    Odnośnie załączania nawigacji z kluczykiem, to zakupiony element także w oprogramowaniu zawiera na to poprawkę. Niestety nie da się inaczej (na piechotę np. łączyć kabelki itp.) rozwiązać problemu zasilania radia nieoryginalnego bądź pochodzącego z innego auta jak w moim przypadku MFD2 z octavii.
    Radio gada z zegarami po CANie i musi niestety znać język 🙂 , octavia, superb czy np. mój passat są bardziej zaawansowane i inaczej wygląda też komunikacja stąd w tych autach wszystko działa jak należy.
    Teraz po przekręceniu kluczyka nawigacja sama się włącza, przy odpalaniu na czas pracy rozrusznika jest wygaszana a po wyjęciu kluczyków ze stacyjki automatycznie się wyłącza jak oryginalne radio. Dodatkowo sprawiłem żonie zmieniarkę MP3 na USB i karty SD - działa bardzo fajnie. Cała przyjemnośc kosztowała mnie 350pln za urządzenie oraz 370pln za zmienierkę.
    Poniżej podaję kontakt do firmy, naprawdę są godni polecenia i kompetentni, są też na allegro pod nickiem "NAVIK":

    [i]FIRMA NAVISERVICE Krzysztof Bykowski
    Graniczna81 J Józefów 05-410 (woj. mazowieckie)
    tel.022-789-62-51
    fax. 022-789-17-63
    http://www.naviservice.com.pl
    email : <a href="mailto:allegro@naviservice.com.pl">allegro@naviservice.com.pl</a>
    Firma czynna jest odponiedziałku do piątku od 8.00 do 16.00[/i]

  • spisales sie na medal :super: napisze tam i obgadam temat, ciekawe czy bedzie mozna kupic taki adapter na odleglosc i zamontowac samemu (czy nie jest potrzebne jakies programowanie urzadzenia z danym autem) bo mam do nich troszke daleko, niemniej jednak dziekuje i zaraz pisze 🙂 <!-- s:) --> pozdrawiam