Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Poprawienie osiągów 1.4 16V 75KM

Temat utworzony · 52 Posty · 47586 Wyświetlenia
  • pod maske napewno ale co dalej :zakrecony: <!-- s:zakrecony: -->

  • ale dlaczego pod maske lepiej odrazu centralnie lepiej wywazony 😉 <!-- s;) --> 2 miejsca siedzace pod maska 2 chlodnice wnetylatory i mozna smigac 😜

  • A nie lepiej na przyczepke ;p?

  • [quote="Dundas"]A nie lepiej na przyczepke ;p?[/quote]

    Zbedny balast :super: <!-- s:super: -->

  • Tak sprawdzając ceny wedle wylistowanych rzeczy do fabki 16v

    • kolektor ssący
    • głowicę wraz z całym osprzętem, zawory itp.
    • wałki
    • no i kompik
      to koszt ok 1-1,5tys 🙂 <!-- s:) -->)
      tylko ciekawe ile by koszta zamontowania kosztowały? po gradobiciu za naprawę blachy i wymianę przedniej szyby w ASO wycenili sobie na 12,5tys. Nawet nie ma sensu sie pytać u dilerów skody o montaż, bo też pewnie krocie by wzięli ;\
  • jakby do 2tys euro spuścił cene to całkiem niezła sprawa, nie patrząc na korzysci z swapa silnika, nawet siezdenia tutaj są całkiem niezłe:P Ale jak spojrzy się w dane techniczne, to troszke ten samochodzik pali w cyklu miejskim, prawie 11litrów 😕 albo koleś miał ciężką noge i urządzał sobie wyścigi od świateł do świateł 🙂 <!-- s:) -->

  • nawet i za te pieniądze się opłaci bo bardzo nie jest zniszczona a sporo części jest Ci nie potrzebne do szczapa i zawsze można sprzedać

  • [quote="Adaś"]Tylko czy ogólnie się opłaca? wg mnie nie 🙂 <!-- s:) -->[/quote]
    a niby czemu??

  • [quote]100 koni[/quote]
    115KM 😄 <!-- s:D -->
    [quote="Adaś"]24h i juz Ci się znudzi 😉 [/quote]
    Ludzie tak mają choćby mieli nie wiadomo ile mocy 😉 :hyhy:

  • Adaś a dasz jakas stronke albo cos jakie osiagi ma twoja fabka bo mocy to malo chyba nie masz, ale chodzi mi o przspieszenie.

  • najlepiej jakiś filmik 😄 <!-- s:D -->

  • Tak jak pewnie w większości przypadków plany o 1.8T odeszły w zapomnienie... Po pierwsze koszta - nie mam garażu a chętnie sam bym przy tym podłubał zamiast płacić mechanikom ciężkie pieniądze. Po drugie czas jaki autko musiałoby przestać w warsztacie. Średnio moge sobie pozwolić na brak auta przez pare tygodni. Gdybym miał jeszcze własny garaż z kanałem to może bym powoli kupował graty i się w to bawił, ale przy swapie może wyjść tyle nieoczekiwanych rzeczy, że myślę, że w pewnym momencie mogłoby mnie to przerosnąć. Teraz są ambitne plany wyciśnięcia czegoś z obecnego silnika. Zamówiłem już pare gratów z 1.4 101KM + jakiś dobry dolot + wydech + program i licze na jakieś 100-110KM. Na razie wystarczy, później będę polował na ostrzejsze wałki i coś jeszcze pogrzebie żeby wyszło jakieś 120-130KM i myślę, że w takim aucie będzie to dobrze śmigać.

    Dodatkowo za pare dni przyjdą do mnie sprężynki H&R, tuleje od Cupry już kupione, do tego dojdą jeszcze Koni STR.T, ale amorki zamówie dopiero jak już będzie te 100+KM...

    Z ostatnich ciekawostek, to zepsuł mi się podnośnik szyby kierowcy. Chciałem to zrobić sam i oczywiście musiałem wpaść na pewną przeszkodę... Szczyt idiotyzmu projektantów VAG, czyli NITY mocujące tą blachę na której trzyma się cały podnośnik... Oczywiście nity nie posiadają średnicy, która pozwoliłaby mi zamocować blachę za pomocą zwykłej nitownicy jaką posiadam i jaką można kupić w każdym normalnym sklepie. Trzeba było użyć nitów o większej średnicy, żeby nie poszło mi za łatwo. Stwierdziłem, że za taką głupote jaką zrobili, za nic w świecie nie pojade zrobić tego w ASO. Na szczęście udało mi się znaleźć jakąś chińską nitownice za 50zł i w poniedziałek będę ją miał u siebie i dokończę prace....

  • [quote="tomkierz"]eraz są ambitne plany wyciśnięcia czegoś z obecnego silnika. Zamówiłem już pare gratów z 1.4 101KM [/quote]

    Widzę, że mamy te same silniki i tego samego nam brakuje - zapasu mocy 😉 <!-- s;) --> Możesz powiedzieć co konkretnie zamówiłeś z części od 1,4 16V 101 KM? Ile to kosztowało? Czy znasz przybliżony koszt przeróbki z 75 na 101?

  • [b]tomkierz[/b], w takim razie rowniez bede sledzil Twoje poczynania z modyifkacja 1.4 75KM 🙂 <!-- s:) -->

  • Na razie zamówiłem listwe z wtryskami, kolektor ssący i przepustnice. Do tego będzie robiony jakiś porządny dolot, luźniejszy wydech, no i na koniec strojenie. Idę śladami użytkownika "Tofik" z VW Polo, na pewno znajdziecie temat o jego aucie. Ma ten sam silnik i jak narazie prawie 110KM. Do tego można założyć ostrzejsze wałki Schricka i przesunąć odcinke, ale to już wydatek przynajmniej 2.5K zł za nowe wałki... Silnik mam zdrowy, przebieg mały, więc licze przynajmniej na 105KM w pierwszym setupie bez wałków. Jak zobacze, że zaczyna już to w miare jeździć to przyjdzie i czas na wałki i 120-130KM.

  • Porozmawiajmy o kosztach takiej modyfikacji.

    A z ciekawości zapytam.. rozważałeś uturbienie swojego silnika? Czy ma to sens i ewentualnie jaki przybliżony koszt?

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-06-2011, 10:53[/i] ][/size]
    [quote="tomkierz"]Na razie zamówiłem listwe z wtryskami, kolektor ssący i przepustnice.[/quote]

    Szybki rzut oka na aukcje i koszta używanych części z silnika AUB, które wyglądają następująco:

    kolektor ssący_____ ~150 PLN + ewentualny transport
    przepustnica_______ ~200 PLN + jw.
    listwa wtryskowa___ ~200 PLN + jw.
    sterownik silnika___ ~150 PLN + jw.

    Jeśli wystaczy przeszczepić te części, to koszt części poniżej 1 kkm PLNów

  • [quote="tomkierz"]Uturbienie to lekką ręką przynajmniej 2 razy tyle.[/quote]

    Jeśli dołożenie turbiny miało by kosztować 10 k zł to faktycznie raczej nie opłaca się.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-06-2011, 14:05[/i] ][/size]
    [quote="tomkierz"]Za te trzy rzeczy zapłaciłem 520zł. Kompa nie trzeba zmieniać, ten chłopak od polo stroił auto w unitronicu w Wawie i powiedział, że nie było problemu.[/quote]

    Jeśli chciałbym osiągnąć tylko 101 km, czy wystarczy powymieniać te części, którymi różni się silnik BKY od AUB?

  • Nie mam pojęcia czy wystarczy pozmieniać graty ale obawiam się, że nie. W temacie na innym forum czytałem też o przekładaniu komputera z innych silników, 1.4 101KM albo np. od 1.6L, ale szczerze mówiąc nie znam się na elektronice sterującej silnikiem i nie wiem na jakiej zasadzie to działa. Ja jedynie zajme się częścią mechaniczną a ogarnięciem elektroniki zajmie się warsztat, w którym będzie strojenie. Ale patrząc na to, że wystarczy odłączyć swoją przepustnice i już jest prawdopodobieństwo wyskakiwania błędów czy falowania obrotów to pewnie nie jest to takie proste. Same części pasują bez problemu ale właśnie elektronika jest tu większym problemem.

  • [b]tomkierz[/b], przesnioslem posty do tematu odnosnie porawienia osiagow w silniku 1.4 16V 75KM ... zeby nie robic OT w Twoim temacie

    popatrzcie na wczesniejsze posty .. w jednym jest link do firmy co sie tym zajmuje