Silnik bezkolizyjny
-
Witam
Chciałem się dowiedzieć czy w naszych fabkach są silniki bezkolizyjne. Mam jeszcze pytanko co do rozrządu, słyszałem że w niektórych jest łańcuszek zamiast paska. W których to modelach?
Z góry dzięki za info
Pozdro -
Łańcuch jest napewno w 1,4 60 KM MPI i chyba W 68 KM. O bezkolizyjności nic nie wiem ale nie słyszałem o przypadku peknięcia łańcucha. Napewno hałasować będzie przed tym niemiłosiernie.
-
W silnizkach 1.2 12V tez jest łańcuszek ale jak poczytasz forum to napewno znajdziesz że lubi sobie przeskoczyc w niektorych modelach a co wg ciebie znaczy "bezkolizyjny" silnik moze sie czepiam ale tak dla lepszego zrozumienia zeby nie bylo nieprozumien <!-- s:D -->
-
Witam,jeśli dobrze zrozumiałem kolegę " Wiktor" to chodzi o to że jak pęknie pasek to że silniczek do remontu,co do naszych fabek to mi nic nie wiadomo,ale taki bezkolizyjny silnik jest w oplu astra classic 1, silnik 8 zaworów,po zerwaniu paska nic się nie uszkadza w silniku.
-
[quote="bolo.ate"]W silnizkach 1.2 12V tez jest łańcuszek ale jak poczytasz forum to napewno znajdziesz że lubi sobie przeskoczyc w niektorych modelach a co wg ciebie znaczy "bezkolizyjny" silnik moze sie czepiam ale tak dla lepszego zrozumienia zeby nie bylo nieprozumien <!-- s:D -->[/quote]
[b]Wiktor[/b] chodzi o to że po zerwaniu łańcucha ( raczej mało prawdopodobne) lub paska zawory nie będą uderzać o tłoki. Najnowsze silniki prawie wszystkie są kolizyjne ze względu na kształt i pojemność komory spalania.
-
Czasy bezkolizyjne się skończyły teraz jak się pasek urwie to w silniku spustoszenie, co do łańcuchów niektórzy producenci do nich wracają, właśnie dlatego by wyeliminować zerwanie.
-
Dokładnie MirekS masz rację np.nowa Kia ceed ma właśnie łańcuch .
-
Tylko co z tego ze masz łancuch zamiast paska? Pasek sie zerwie a łancuch przeskoczy o zabek albo nawet dwa i efekt masz taki sam. W Mondeo 1.8TD z 1999roku byl lancuch rozrzadu, przeskoczyl sobie w czasie jazdy na przeglad okresowy do warsztatu <!-- s:) --> W zwiazku z tym zostal on w warsztacie na zawsze a ja kupilem inny samochod.
-
EEE przeskoczył sobie? Jakoś słabo to widzę. To już prawie zębów chyba nie było i przejechał 3 razy tyle co miał do czasu zalecanej wymiany.
-
[quote="bolo.ate"]W silnizkach 1.2 12V tez jest łańcuszek ale jak poczytasz forum to napewno znajdziesz że lubi sobie przeskoczyc w niektorych modelach a co wg ciebie znaczy "bezkolizyjny" silnik moze sie czepiam ale tak dla lepszego zrozumienia zeby nie bylo nieprozumien <!-- s:D -->[/quote]
U znajomego na początku coś zgrzytało od strony rozrządu, gasł na wolnych obrotach, po kolejnych 200 km rano silnik nie odpalił - co ciekawe dopóki silnik był rozgrzany to było względnie ok. We wtorek samochód ma być na warsztacie i wszystko się wyjaśni. Pacjent to Fabia 1.2 12V 65KM z łańcuchem rozrządu, oryginalny przebieg 95 tys.km, jeden właściciel, kupiony w salonie.
Też od kogoś słyszałem, że silnik HTP jest bezkolizyjny, okaże się to we wtorek
[quote="agent"]EEE przeskoczył sobie? Jakoś słabo to widzę. To już prawie zębów chyba nie było i przejechał 3 razy tyle co miał do czasu zalecanej wymiany.[/quote]
Jest jeszcze napinacz, chyba najsłabsze ogniwo w rozrządzie. -
Daj znać jaki był finał.
-
[quote="leszel"]Daj znać jaki był finał.[/quote]
Przeskoczył łańcuszek rozrządu, przyczyną był napinacz. Objawy początkowe były takie, że samochód gasł na wolnych obrotach, zgrzytnięcia w okolicy rozrządu po dodaniu i odpuszczeniu gazu. Już przy braku możliwości uruchomienia silnika - mega czarne świece zapłonowe, korekta długoterminowa LTFT 99%, brak sprężania <!-- s;) -->
-
A koszty jakie?
-
Warto dbać o stan oleju powyżej połowy skali.
Link nawiązujący do tematu: http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=98716#98716<!-- m -->
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 12-08-2012, 12:07[/i] ][/size]
[quote="leszel"]A koszty jakie?[/quote], nowy napinacz, ślizgi, łańcuch + wymiana - 850 zł[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 13-08-2012, 11:05[/i] ][/size]
Koła wałków rozrządy chyba też były zmienianie, przeważnie są w zestawie.Zawory się nie uszkodziły.