[F1] Dziwne odgłosy na zimnym silniku
-
Od pewnego czasu mam wrażenie dziwnych odgłosów (ciężko mi je opisać). Zauważyłem że jest to na zimnym silniku. Później już to mija powoli. Zauważyłem również, że jak np. mam ~20 tyś. obrotów to tego już nie słychać. Jak spadną to znów słychać. Co to może być?
-
Cześć
W jakiej okolicy występują te stuki?
Czy mógłbyś coś więcej o nich napisać ?
Oczywiście nie osłucham ci silnika na odległość <!-- s:D --> ale może coś się uda ustalić...M.
-
[quote="szymon189"] Zauważyłem również, że jak np. mam ~20 tyś. obrotów to tego już nie słychać. [/quote]
co to masz za silnik? <!-- s;) -->
-
pewnie z F1 przed okrajaniem mocy na obrotach <!-- s:) --> Tak poważnie to jeśli jesteś w stanie to określ okolice dochodzenia tych dźwięków tak jak pisze kolega wyżej to może coś się uda wymyślić.
-
moze pompa wody jak na zimnym:P
-
Zawory?
Zgadujemy dalej. Kto będzie najbliżej, temu uścisk ręki prezesa! <!-- s;) -->
-
zawory by cykały nie zależnie czy zimny czy ciepły choć różne są wybryki natury <!-- s:) -->
-
To jak te zawory sprawdzić? :wstyd: :wstyd: <!-- s:wstyd: -->
-
pierwszy lepszy mechanik na słuch będzie wiedział czy to zawory cykają (taką wstępną diagnozę)
-
[quote="zlloty"]Zawory? [/quote]
Jak przeczytałem ten temat to pierwsze co mi przyszło do głowy to tez ze mogą to być zawory... (popychacze)
[quote="dr O."]zawory by cykały nie zależnie czy zimny czy ciepły choć różne są wybryki natury <!-- s:) -->[/quote]
Jeśli w tym silniku są popychacze hydrauliczne to zanim napełnią się olejem będą na chwile dawały odgłosy..
-
[quote="zdono"]
Jeśli w tym silniku są popychacze hydrauliczne to zanim napełnią się olejem będą na chwile dawały odgłosy..[/quote]silnik jest dłużej zimny niż napełnianie popychaczy olejem <!-- s:) --> same zawory będą cykać nie zależnie od temperatury silnika.
-
Oczywiście chodziło mi o popychacze zaworów (skrót myślowy), ale to może być raczej kwestia max kilku sekund.
Miałem ostatnio coś takiego, że jak samochód postał na słońcu i nagrzał się, to potem po odpaleniu dość mocno szarpał, dopóki się silnik nie nagrzał. Wszystko się skończyło, gdy zdjąłem plastik z silnika. Patrząc na to przychodzi mi na myśl coś z układem dolotowym.
Filtr powietrza w porządku? Nie ma gdzieś szczelin w układzie dolotowym? Czujniki temperatury i ciśnienia powietrza ok? Myślę, że dobrze by było sprawdzić odczyty z lambdy na biegu jałowym i przy 2 - 3 tys. obrotów.
-
Może czas na świece przyszedł. Wykręć, wyczyść, ustaw przerwę.
-
Wymieniłem dzisiaj olej i pytanie czy to nie była winda oleju. Kupiłem MOBIL - Super 2000 X1 - 10W-40 4L. Tak wyglądał stary olej:
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1aea4a17195a93ca][img]http://images45.fotosik.pl/1092/1aea4a17195a93cam.jpg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=71697d8ef3901f28][img]http://images47.fotosik.pl/1091/71697d8ef3901f28m.jpg[/img][/url]
Olej po przejechaniu 8100 km - dokładnie w rok.Nie wiem czemu, ale obok bagnetu i korku wlewu oleju było trochę mokro:
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=350720ac7e66576e][img]http://images46.fotosik.pl/1049/350720ac7e66576em.jpg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c8186cef3919f59b][img]http://images40.fotosik.pl/1082/c8186cef3919f59bm.jpg[/img][/url]
Czy ten pasek jest już do wymiany?
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=367e7c3568d878a7][img]http://images45.fotosik.pl/1092/367e7c3568d878a7m.jpg[/img][/url] -
Olej jeśli jest do kitu to czasami silnik wydaje dziwne dźwięki. Trochę mały przebieg żeby coś z nim było nie tak no chyba że się zestarzał lub dostał wody itp. Pasek widać że też już swoje przeszedł więc dla świętego spokoju lepiej wymienić.
-
Ok, rozejrzę się w niedługim czasie za paskiem. Kupić od razu rolkę?
-
są różne szkoły i opinie co do rolek, ale ja jeśli wymieniam paski rozrządu to od razu z rolkami napinaczami pompą wody itp Przy wieloklinach to mniej niebezpieczne wiec jak to u nas w kraju bywa dla oszczędności wymienia się jak zacznie hałasować któraś.
-
[quote="szymon189"]
Czy ten pasek jest już do wymiany?
[/quote]Jak napisał poprzednik jak popękany to wymień, ja u siebie wymieniłem dopiero po ponad 137 tys. km, ale nie z powodu popękania tylko z powodu wytarcia zębów.
A olejem się nie przejmuj, może tak wyglądać po 8 tys.km.
-
Jedna rolka piszczała gdy miałem samochód u mechanika przy wymianie cewki, ale popsikał czymś i jest ok. Teraz nie wiem, która piszczała dlatego musiałbym wszystkie wymienić.
-
[quote="szymon189"]Jedna rolka piszczała gdy miałem samochód u mechanika przy wymianie cewki, ale popsikał czymś i jest ok. Teraz nie wiem, która piszczała dlatego musiałbym wszystkie wymienić.[/quote]
Niestety, ale samo popsikanie nie rowiąże problemu, po jakimś czasie zapewne powróci.