Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Światła do jazdy dziennej

Temat utworzony · 112 Posty · 55862 Wyświetlenia
  • Czy ktoś z Was spotkał się z takimi światłami do Fabii montowanymi w miejscu halogenów? Szukam i szukam ale chyba nikt nie wpadł na pomysł produkcji takich lamp.
    A druga kwestia to czy używacie może tych automatycznych włączników świateł mijania oferowanych na Allegro? Sprawdzają się?

  • Witam,
    nie spotkałem się z takimi światłami i nie używa automatów z Allegro.
    Słyszałem jednak ostatnio, że generalnie Fabka jest przystosowana do takiej opcji, że światła włączają się i wyłączają automatycznie tak jak to ma miejsce w Skandynawii. Jedyne co trzeba zrobić to zamontować jakiś przekaźnik, który standardowo na Polskę nie jest montowany. Może ktoś słyszał o czymś takim???

  • ja czytalem w ASO o czyms takim. tylko byl to automat na ten okres od pazdziernika do marca. w obecnej sytuacji moze takie cos mozna sobie zalozyc na stale. swiatla automatycznie zapalaly sie chyba po 2 sekundach od odpalenia. wiec calkiem calkiem takie cos jest.

  • Po co wydawać niepotrzebnie pieniądze, chyba ze ktoś lubi gadżety. Wydaje mi się że po pewnym czasie można wyrobić sobie nawyk włączania świateł tak jak to było dotychczas w okresie jesienno zimowym, zapalałeś samochód cyk światełko i w drogę.

    Każdy robi jak lubi:)

  • [quote="Łukasz"]... Wydaje mi się że po pewnym czasie można wyrobić sobie nawyk włączania świateł ...[/quote]
    Pełna zgoda, ale jeżeli wiązałoby się to jedynie z zamontowaniem niedrogiego przekaźnika, to czemu sobie nie ułatwić życia i mieć wolną o jedną komórkę pamięci więcej..? 🙂

  • od czestego wlaczania i wylaczania swiatel moze zepsuc sie wlacznik, a tak jest mniej eksploatoany 🆗 <!-- s🆗 -->

  • [quote="Arti"]od czestego wlaczania i wylaczania swiatel moze zepsuc sie wlacznik, a tak jest mniej eksploatoany 🆗 <!-- s🆗 -->[/quote]

    Hehe, fajne podejście... W Meksyku na przykład nie używają kierunkowskazów... "bo jeszcze się przepalą i co będzie?". Jak chcą skręcić w lewo, to wystawiają rękę za okno i wleką ją po asfalcie, a jak w prawo to ręka idzie na dach...

  • [quote="Arti"]od czestego wlaczania i wylaczania swiatel moze zepsuc sie wlacznik, a tak jest mniej eksploatoany 🆗 <!-- s🆗 -->[/quote]

    :hyhy: jak tak dalej, to proponuję mało jeździć bo się zużywa silnik, sprzęgło itp.
    A poważnie może i zaoszczędzisz na przełączniku, choć w to nie wierzę, bo to jest urządzenie praktycznie na całe życie samochodu, to pewnikiem dołożysz do żarówek i to sporą sumkę na wskutek ich częstego przepalania. Elektryka w fabii jest tak niefortunnie skonfigurowana, że jak nie zastosuje się pewnych metod to trzeba często wymieniać żaróweczki. A przy takim przekaźniku będą leciały jestem tego pewny.

  • no to zostal mi tylko silnik do wymiany 🆗 <!-- s🆗 -->
    reszta juz zmieniona lacznie ze skrzynia i sprzeglem, jakis slaby model mi sie trafil :rozpacz: to chociaz na wlaczniku zaoszczedze :zdrowko:

  • Oj żeście się rozpisali, szkoda że nie na temat :rozpacz: <!-- s:rozpacz: -->
    A tak serio to czy da się jednak coś zrobić ze światłami? Czy można np. jakoś tak przerobić halogeny by spełniały warunki świateł dziennych?

  • Światła do jazdy dziennej muszą być nad zderzakiem wg,polskiego prawa, tak ze z halogenów nici

  • [quote="WRC"]Światła do jazdy dziennej muszą być nad zderzakiem wg,polskiego prawa, tak ze z halogenów nici[/quote]

    NIE JEST TO PRAWDA.

    Wystarczy zerknąć tutaj --> [url=http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm]Ustawa[/url] Załącznik numer 6, pozycja 18 w tabeli.

  • [quote="imcpan"]Witam,
    nie spotkałem się z takimi światłami i nie używa automatów z Allegro.
    Słyszałem jednak ostatnio, że generalnie Fabka jest przystosowana do takiej opcji, że światła włączają się i wyłączają automatycznie tak jak to ma miejsce w Skandynawii. Jedyne co trzeba zrobić to zamontować jakiś przekaźnik, który standardowo na Polskę nie jest montowany. Może ktoś słyszał o czymś takim???[/quote]

    Fabia ma fabrycznie wyprowadzony styk TFL - Tagfahrlicht, czyli siwatła dzienne przednie. W Polsce w zadnej fabi ten styk nie jest obsadzony.
    W kwesti automatu ja mam AUS-1, jedze od ponad 3 miesiecy. Chwale sobie. Sam produkuje te automaty i nie chwalac sie chyba najlepsze do aut grupy VAG.

    Dla tych co lubia krecic przlacznikiem: Nawyk nawykiem a lenistwo lenistwem i wygoda. Po co cos robic skoro mozna nie robic i miec taki sam efekt ? 🙂 <!-- s:) --> Dodatkowo jak sie ktoregos dnia zapomni z nerwow czy roztargniena to koszt imprezy 5 minutowej z niebieskimi moze byc 3x wyzszy od kosztu 5 minut na podlaczenie automatu w Fabi (tak dokladnie tyle trwa ta operacja).

  • [quote="robgold"][quote="imcpan"]Witam,
    nie spotkałem się z takimi światłami i nie używa automatów z Allegro.
    Słyszałem jednak ostatnio, że generalnie Fabka jest przystosowana do takiej opcji, że światła włączają się i wyłączają automatycznie tak jak to ma miejsce w Skandynawii. Jedyne co trzeba zrobić to zamontować jakiś przekaźnik, który standardowo na Polskę nie jest montowany. Może ktoś słyszał o czymś takim???[/quote]

    Fabia ma fabrycznie wyprowadzony styk TFL - Tagfahrlicht, czyli siwatła dzienne przednie. W Polsce w zadnej fabi ten styk nie jest obsadzony.
    W kwesti automatu ja mam AUS-1, jedze od ponad 3 miesiecy. Chwale sobie. Sam produkuje te automaty i nie chwalac sie chyba najlepsze do aut grupy VAG.

    Dla tych co lubia krecic przlacznikiem: Nawyk nawykiem a lenistwo lenistwem i wygoda. Po co cos robic skoro mozna nie robic i miec taki sam efekt ? 🙂 <!-- s:) --> Dodatkowo jak sie ktoregos dnia zapomni z nerwow czy roztargniena to koszt imprezy 5 minutowej z niebieskimi moze byc 3x wyzszy od kosztu 5 minut na podlaczenie automatu w Fabi (tak dokladnie tyle trwa ta operacja).[/quote]

    mozesz schemat tego wkleic?

  • Robgold ma racje - automat nie jest drogi, za to bardzo praktyczny (na początku prawdę mówiąc nie uwierzyłem w montaż w 5 minut- ale to prawda) AUS-1 jest wygodny i nie muszę pamiętać i kręcić tym przełącznikiem.

  • [quote="rafakow"]Czy ktoś z Was spotkał się z takimi światłami do Fabii montowanymi w miejscu halogenów? Szukam i szukam ale chyba nikt nie wpadł na pomysł produkcji takich lamp.
    A druga kwestia to czy używacie może tych automatycznych włączników świateł mijania oferowanych na Allegro? Sprawdzają się?[/quote].Ja szukałem takich światełek do mojej fabki rok 2002 , znalazłem coś do rocznika 2004 + , z okragłymi halogenami , światełka fi80 mm.Strona producenta http://www.wesem.pl<!-- w --> , wejdz na produkty , potem halogeny typ 4HM, do fabki mogły by być 4HMZ.23808 , ale to wymaga jeszcze konsultacji na forum.[/b][/i]

  • [quote="Hildek"][quote="robgold"][quote="imcpan"]Witam,
    nie spotkałem się z takimi światłami i nie używa automatów z Allegro.
    Słyszałem jednak ostatnio, że generalnie Fabka jest przystosowana do takiej opcji, że światła włączają się i wyłączają automatycznie tak jak to ma miejsce w Skandynawii. Jedyne co trzeba zrobić to zamontować jakiś przekaźnik, który standardowo na Polskę nie jest montowany. Może ktoś słyszał o czymś takim???[/quote]

    Fabia ma fabrycznie wyprowadzony styk TFL - Tagfahrlicht, czyli siwatła dzienne przednie. W Polsce w zadnej fabi ten styk nie jest obsadzony.
    W kwesti automatu ja mam AUS-1, jedze od ponad 3 miesiecy. Chwale sobie. Sam produkuje te automaty i nie chwalac sie chyba najlepsze do aut grupy VAG.

    Dla tych co lubia krecic przlacznikiem: Nawyk nawykiem a lenistwo lenistwem i wygoda. Po co cos robic skoro mozna nie robic i miec taki sam efekt ? 🙂 <!-- s:) --> Dodatkowo jak sie ktoregos dnia zapomni z nerwow czy roztargniena to koszt imprezy 5 minutowej z niebieskimi moze byc 3x wyzszy od kosztu 5 minut na podlaczenie automatu w Fabi (tak dokladnie tyle trwa ta operacja).[/quote]

    mozesz schemat tego wkleic?[/quote]

    Nie mam do tego zadnego schematu. Podlacza sie spiecjalny drut oporowy sprzedawany przez VW od i cala filozofia. Niestety ma to te wade ze steruje tylko swiatlami przednimi. Drut taki byl montowany w wersjach na skandynawie.

    Osobiscie polecam automat bo to zalatwia sprawe raz na zawsze a to rozwiazanie fabryczne i tak zmusza do machania wylacznikiem po zmroku.

  • [quote="antonio2"]>robgold
    Wytłumacz mi prosze raz jeszcze: ten automat to jakaś część którą się wpina gdzieś pod oryginalną instalację w miejscu gdize są przekażniki np kierunkowskazów? Czy to sie tylko wsadza jak taki przekaźnik czy trzeba coś ciąć, lutować...?
    Jaki jest koszt takiego ustrojstwa, jak to działa (w sensie funkcji jakie spełnia) i czy mozesz wrzucić jakieś fotki?

    Pozdro[/quote]

    Przy montazu automatu niczego sie nie tnie, wszystko podlancza sie pod kostke od wylacznika swiatel w przeciagu 5 minut. Nie niszczy sie nic z fabrycznej instalacji. Zadnego rozbierania tapicerki, zadnego odkrecania srubek.

    O szczegoly mozna pytac rowniez Orfeusza, ktoremu montowalem automat.

    Wiecej szczegolow:
    http://www.allegro.pl/item188919608_automat_swiatel_aus_1_idelany_do_fabia_octavia.html<!-- m -->

  • fajny ten bajer ale nie wiem jak to ma sie do swiatel xenonowych .. przy wlaczaniu wszytsko spoko tylko czy przy wylaczaniu silnika nie trzeba najpierw wylaczyc swiatel zeby nie uszkodzic lampy :?: bo jak xenon sie "przepali" to nie jest tania opercaja go wymienic 😞 <!-- s:( -->

  • [quote="Wojtas"]fajny ten bajer ale nie wiem jak to ma sie do swiatel xenonowych .. przy wlaczaniu wszytsko spoko tylko czy przy wylaczaniu silnika nie trzeba najpierw wylaczyc swiatel zeby nie uszkodzic lampy :?: bo jak xenon sie "przepali" to nie jest tania opercaja go wymienic 😞 <!-- s:( -->[/quote]

    Od kiedy xenon sie przepala ? Co najwyzej moze sie zuzyc i zacznie swiecic inna barwa co kwalifikuje go do wymiany. Wylaczanie wraz z silnikiem nie powinno miec zadnego wplywu a wbudowana przetwornica powinna przy ponownym rozruchu zapewniac softstart dla instalacji elektrycznej.