Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Sygnał włączonych świateł

Temat utworzony · 11 Posty · 5708 Wyświetlenia
  • Chciałbym zapytać czy w F1 seryjnie był montowany sygnalizator włączonych świateł? Czasem zapominam o włączonych światłach, jak wysiadam z samochodu. Dźwięk "zaciągniętego ręcznego" i "rezerwy" jest. Jak można to sprawdzić?

  • Witam.
    Oczywiście że był w fabiach 1 taki wynalazek jak piszczyk do świateł. Wystarczy zał. światła i otworzyć drzwi od kierowcy i piszczy. A jak nie piszczyk to buzzer (piszczyk) w liczniku do wymiany (mamy opisaną wymianę piszczyka na forum). Najpierw polecałbym sprawdzić połączenia i krańcówkę oraz manetkę od kierunków.

  • Dlaczego do wymiany skoro piszczy przy ręcznym i rezerwie.

    [b]UnhollySeth[/b], mam zamontowane nie fabryczne radio. Kiedy radio jest podłączone to również mam brak pisku przy zalączonych światłach. Pisk pojawia sie po wyjmontowaniu radia.

  • jak zwykle brakuje zrozumienia tekstu. Ja do kolegi napisałem wyraźnie że najpierw ma sprawdzić połączenia i wył. krańcowy a jeśli to jest ok to wymienić piszczyk

  • [b]TOMUŚ[/b], zasugerowałeś sprawdzenie połączenia i krańcówki - ok, ale z Twojego tekstu wynika, że jeśli krańcówka i połączenie jest ok to pozostaje wymienić buzzer. Pytam z ciekawości dlaczego sugerujesz wymiane skoro działa przy rezerwie i ręcznym ? Proszę również o wskazanie której części Twojego tekstu nie zrozumiałem.

  • Ostatnie zdanie mówi jasno że najpierw to a potem tamto.

    Resztę pozostawiam bez komentarza

  • Witam. Jeżeli jest dźwięk przy zaciągniętym ręcznym i przy rezerwie to możesz jeszcze sprawdzić czy zapala się Tobie lampka wewnętrznego oświetlenia na podsufitce po otwarciu drzwi kierowcy. Jeżeli tak nie jest to z pewnością będziesz miał do wymiany krańcówkę na zamku drzwi,która daje sygnał otwartych drzwi do modułu centralnej elektryki BSI i zapala się lampka podsufitki, a z licznika wydobywa się przeraźliwy dzwięk sygnalizujący nie zgaszone światła pod warunkiem włączonych świateł przynajmniej na pozycję postojówek. Taki sam dzwięk pojawi się w momencie otwarcia drzwi i pozostawieniu manetki kierunków na pozycji lewej lub prawej Pozdrawiam.

  • Witam,
    Jeśli piszczy rezerwa i ręczny to buzer jest OK (jest jeden od wszystkiego)
    Sprawdź jak napisał Kolega wyżej, otwórz drzwi i powinna zapalić się lampka w podsufitce (oczywiście przełącznik od lampki musi być ustawiony w odpowiednią pozycję)
    Jeśli się nie zapali i nie zacznie piszczeć (przy włączonych światłach) to poruszaj wkrętakiem do góry i do dołu zamek w drzwiach.
    Powinno w pewnym momencie zadziałać, będzie to oznaka zużytej krańcówki w zamku drzwi (niestety standard w tych autach)
    Pozdrawiam,

  • chciałbym podłączyć sie pod w/w temat. nie mam sygnału o wł. światłach oraz nie pali sie oświetlenie podsufitki + drzwi. jak bawię się kluczem w zamku, odskakuje i zaczyna się wszystko palić, jak zamknę i otworze ponownie drzwi - ciemność. dodam, ze nie mogę tez otworzyć pokrywy bagażnika, muszę otwierać inne drzwi aby komputer (?) odczytał to. jak to wymienić ? w ASO chcą wymieniać zamek z czujnikiem 450zl + 200zl...

  • Witam. W ASO mają ceny z Batorego i wolą robić interes na całych zamkach niż na krańcówkach. Taniej będzie kupić i wymienić krańcówkę w zamku. Jak kolega czuje się na siłach i ma trochę zacięcia do dłubania to temat jest do ogarnięcia w granicach 1/10 ceny ASO (mówimy o cenie 450 ZŁ). Dzisiaj miałem okazję w końcu obejrzeć podczas wymiany całej blachy z elementami opuszczania szyby u kolegi jaka to krańcówka i jak jest ona zamocowana na tym Volkswagenowym rozwiązaniu zamka. Cały pic to kupić krańcówkę podobną do oryginału by ściekająca woda w tej przestrzeni drzwi jej szybko jej nie załatwiła. Najlepiej to żeby krańcówka była szczelna i napędzana metalową dźwignią to wtedy będzie długo służyć, gdyż uszkodzeniu ulega plastikowy element po którym chodzi metalowy element zamka który go ściera. Mam na myśli jeszcze inny patent, ale musiałbym mieć zamek żeby to rozwiązanie "poćwiczyć". A to + 200 zł to za co ?Pozdrawiam.

  • 450 - liczą za zamek
    200 - robocizna 🙂 <!-- s:) -->

    nie czuje się na siłach, aby to zrobić samodzielnie 😞 ale dziękuje za pomoc

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 17-07-2011, 21:55[/i] ][/size]
    chciałbym odświeżyć temat 🙂 znalazłem link do ofert na allegro z mikrostykami, czy mógłbym prosić o potwierdzenie co muszę kupić do mojej fabki ? bo z tego co wyczytałem, nie muszę płacić 500zl w ASO za cały zamek, tylko wystarczy to wymienić ?

    1.4 MPI 2002 68KM AME

    PS: znacie w Warszawie zakład, który podjąłby się takiej pracy ? 🙂 słyszałem o Syreny oraz Stawki
    http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=5138833