Nie ma co zgadywać, trzeba zajrzeć do środka. Zacznij od demontażu plastikowej wewnętrznej osłony klapy.
Hesar (@Hesar)
Informacje o Hesar
Najlepsze posty napisane przez Hesar
Najnowszy post utworzony przez Hesar
-
-
Kolego, masz pewnie zamontowane nie seryjne radio. Odepnij i sprawdz.
-
[b]Kryniu[/b], Podaj kod silnika (strzelam ze AZE albo AZF) oraz dokladny model swiec.
-
Koledzy prosze umiescic tutaj zdjecia dowolnego buzzera wymontowanego z zegarow.
Buzzer to nie jest zadna cudowna tajna technologia, sa dostepne w kazdym sklepie elektronicznym.
Wystepuja w dwoch odmianach - z wewnetrznym generatorem (wystarczy podac napiecie i brzeczy) lub bez.
Wazna jest znajomosc napiecia zasilania.
Koszt do 5zl max. -
[b]anubis[/b], Jeśli mówimy o 1.4mpi czeskim ze wspomnianą wcześniej listwą zapłonową, która wygląda [url=http://skodexim.pl/allegro/nowefoto/D78BF27F-E492-4772-A600-70BEE8A6BB0A.JPEG]tak[/url] to właśnie takie są objawy jej końca. Razem z andrzejk26 doświadczyliśmy tego na własnej skórze, a że ten moduł z drobnymi zmianami okablowania stosowany jest również w felicji, wiec myśle ze znalazło by sie paru kolegów z innych for którzy mieli to samo.
Z dobrym diagnostą jest tak, że za samo podłączenie kompa policzy sobie 50-100zl. Do tego w takim przypadku vag zwróci całą liste wszystkich możliwych blędów które wynikają z braku komunikacji z poszczególnymi sterownikami (zegary, abs, wspomaganie itd) Więc jeśli diagnosta jeszcze czegoś takiego nie widział, a zapewniam ze trafił mi sie taki znawca to możemy się liczyć z dodatkową próbą naciągania w stylu wymiany zegarów itd.
Dodam, że w moim przypadku poza opisanymi wyżej objawami w pewnym momencie pojawił się bląd immobilizera, który unieruchomił mi samochód do czasu odłączenia klem. Co do silnika to u mnie pracował na 3 cylindrach (brak zaplonu - cylinder 1) co może się wydawać dziwne patrząc na schemat modułu (kiedy pada powinnien nie palic na 2ch naraz).
Więc podsumowywując nie ma sensu tracić czasu i pieniędzy na diagnoste (chyba ze mamy kolegę z kablem). Sprawa jest banalna, zakładasz nowy moduł i cieszysz sie ze sprawnego auta. Przy zakupie upewnij się że moduł jest do fabii, ponieważ jest też wersja do felicji z inna wtyczka. -
Tak kolego, andrzejk26 ma 100% racji. To na pewno wina listwy zaplonowej (cewek), sam mialem identyczny przypadek kilka miesiecy temu. Identyczne objawy.
Poradzilem sobie kupujac uzywke za 100zl na allegro. Po wymianie na tablicy zostanie blad silnika (brak zaplonu na ktoryms cylindrze), ktory wypadaloby wykasowac.
Dodam ze wymiana jest dziecinnie prosta, kwestia zdjecia plastikowej oslony, odkrecenia 2 srub i odpiecia kabli. -
[b]MAREK FABIA[/b], dziękuję za odzew. Fajnie, że są ludzie chcący pomóc nawet jeśli to 500km odległości. Może to przekona miejscowych sąsiadów <!-- s:) --> Pozdrawiam.
-
Koledzy z Białegostoku ponieważ podejrzewam uszkodzenie listwy, poszukuję jakiejś dobrej duszy która podjechałaby do mnie (centrum) swoją fabką i pozwolila na chwilowe przełożenie tejże listwy. Sprawa błaha, odkrecenie 2 śrub, dwie minuty roboty. Ryzyko zerowe, kwestia dobrych chęci.
Za ewentualną pomoc oczywiście odwdzięcze się.
Silnik 1.4 MPI AZF (czeski)
-
[b]TOMUŚ[/b], zasugerowałeś sprawdzenie połączenia i krańcówki - ok, ale z Twojego tekstu wynika, że jeśli krańcówka i połączenie jest ok to pozostaje wymienić buzzer. Pytam z ciekawości dlaczego sugerujesz wymiane skoro działa przy rezerwie i ręcznym ? Proszę również o wskazanie której części Twojego tekstu nie zrozumiałem.
-
Dlaczego do wymiany skoro piszczy przy ręcznym i rezerwie.
[b]UnhollySeth[/b], mam zamontowane nie fabryczne radio. Kiedy radio jest podłączone to również mam brak pisku przy zalączonych światłach. Pisk pojawia sie po wyjmontowaniu radia.