Witaj na forum Fabia Club Polska

Problem z przeciwmgłowym (tył)

Temat utworzony · 18 Posty · 4845 Wyświetlenia
  • Witajcie,

    Może już taki temat był, ale jest późno a ja padam na pysk... powiedzcie mi prosze być może ktoś się spotkał z podobną przypadłością.

    Jeszcze do nie dawna oba przeciwmgłowe światła z tylu się paliły, po wymianie lamp na inne, zauważyłem że tylko lewa się świeci... wymieniłem żarówke mimo że stara na oko była dobra, ale bez efektu?

    Czy to może są kable, lub podczas wymiany lamp któryś mógł się "poluzować" jak to sprawdzić?

  • Jeśli lampa była kompletna to sprawdź na wtyczce czy masz wszystkie styki. Mogło być tak że trafiłeś lampę ze "ślepym" przewodem. Akurat w Fabii tak nie miałem ale zdarzyło mi się tak w innym aucie tez z grupy VAG.

  • Ale lampa była kompletna, co się tyczy przewodów to są one takie jakie były, ja wymieniałem same wkłady. Jeśli chodzi o styki to gdy wyjąłem żarówki z kloszy to nie wyciągałem tej wiązki kabli gdyż nie chciałem czegoś uszkodzić...

  • Moment- przecież p-mgielne z tyłu świeci tylko z lewej strony.I tak było od nowości.
    W innych autkach -zauważ- cofania po prawej ,p-mgła po lewej.(no chyba połączysz obie p-mgły razem kabelkiem )
    wg.mnie masz O.K.
    omron

  • [quote="omron"]Moment- przecież p-mgielne z tyłu świeci tylko z lewej strony.I tak było od nowości.
    W innych autkach -zauważ- cofania po prawej ,p-mgła po lewej.(no chyba połączysz obie p-mgły razem kabelkiem )
    wg.mnie masz O.K.
    omron[/quote]

    Nie zgodzę się. Wszystko zależy na jaki rynek auta są wypuszczane. Wszystkie VAGi maja opcję jednego lub dwóch przeciwmgielnych. I tak np. jak miałem Combi I to miałem jedno światło przeciwmgielne, zaś znajoma co ma krótką ma dwa. A że jej była na rynek skandynawski...

  • Na bank były dwa 🙂 <!-- s:) --> ale już wiem jaki jest problem, gdzieś na kablach jest problem i chyba ta głowna wiązka kabli jest przy lewym reflektorze, zapewne musze zdjąć wszystkie plastiki w bagażniku i gdzieś tam poszperać po kablach...

  • Najpierw to miernik w rękę 😄 <!-- s:D -->

    U mnie brakuje jednego kabla w kostce w prawej lampie - zapewne on odpowiada za światło przeciwmgielne.

    Poza tym podwójne światła przeciwmgielne są mylące - nie ma co kombinować 🙂

    pozdro

  • Witam ,dziś podczas wymiany żarówek H7 przód postanowiłem sprawdziś tylne oświetlenie i zauważyłem że nie mam prawego przeciwmgielnego ,na kostce brakuje jednego kabelka chyba się nierozpłynoł ,czy to możliwe że fabrycznie jest podłonczone tylko lewe ,jakoś przez 4 lata niezwróciłem na to uwagi

  • Ja też miałem dwa przeciwmgłowe i pewnego dnia (już ze dwa lata temu) prawe zgasło. Kupiłem żarówkę, ale nic to nie dało. Pomyślałem, że uszkodziłem coś w gnieździe żarówki i olałem - jeżdżę tak, jak jest, bo rzadko włączam tylne przeciwmgłowe 😛 Muszę wziąć miernik i sprawdzić prądy.. :???: <!-- s:???: --> Skoro problem przytrafił się już kilku osobom, to może jest to jakaś znana w ASO usterka..

  • a kabelków jest podłąnczonych tyle samo w jednej i drugiej lampie ? ,bo u mnie jest w prawej lampie jedn pusty wtyk ,i jak przewodem podłączyłem od lewej lampy w ten pustu wtyk w prawej lampie to działalo ,i pomyślałem że fabrycznie jes tak zrobione że pali tylko lewa

  • Może być tylko lewa. Zgodnie z przepisami.

  • to nie jest zaden przypadek, bo u mnie wystepuje ta sama sytuacja i tak jak [b]K0_VOITH[/b] pisze ze to pewnie przez przepisy swieci sie lewa strona

  • Fabia ma przeciwmgielne tylko z lewej, natomiast jak może być na to przepis skoro nieraz widziałem we mgle auta z dwoma mgielnymi z tyłu. Po marce teraz nie wymienię bo nie przywiązywałem do tego wagi, ale meganka coupe chyba ma dwa.

  • [b]MirekS[/b], posiadam F2 która również ma jedno lewostronne przeciwmgielne.Wcześniej miałem POLO 9N i było tak samo.Na moje tak jest ponieważ gdyby świeciły się obie strony kierowcy jadący z tyłu mogli to oznaczenie wziąć za światła STOP.Druga sprawa dlaczego świeci się z lewej a nie prawej strony - żeby można było określić jakiej szeerokości od krawędzi jezdni jest pojazd.
    Co do ilości przewodów które są takie same w lampie prawej i lewej - nie zapomnijmy że produkowane Fabie są również wysyłane na rynek Brytyjski a tam jest dokładnie inaczej.Stąd ta różnica.
    Co do aut które mają z obu stron światła tylne przeciwmgielne, to osobiście nie spotkałem się z tym więc nie wypowiadam się.

  • Według rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia świateł przeciwmgielnych tylnych może być 1 lub 2. Paragraf 2 załącznika nr. 6 do rozporządzenia.

  • Hmm .. u mnie w F1 jest jedno przeciwmgielne .. dodatkowo mam coś z przełącznikiem świateł, bo muszę go zawsze docisnąć, gdyż tylne przeciwmgielne włącza się samoistnie.

  • Według schematu (i sprawdzeniu u mnie) do lewego klosza idzie 6 przewodów, do prawego 5. Różnica to właśnie przeciwmgłowe. Wprawdzie prawy klosz jest lustrzanym odbiciem lewego, ale z zasady przeciwmgłowe nie jest tam podłączone.
    Możęmy sobie zrobić przeciwmgłowe "na stałe", wkręcając odwrotnie o 180* żarówkę dwużarnikową, lub zwykłą (jakkolwiek). Dla zwykłych pozycji żarnik jest dostosowany na 5V. Zatem normalne jest, że z prawej strony przeciwmgłowe się nie świeci. Gniazdo na żarówkę przygotowane jest na zmianę podpięcia światła przeciwmgłowego pod kątem ruchu lewostronnego.

  • [b]zlloty[/b] - napisał: "Możęmy sobie zrobić przeciwmgłowe "na stałe", wkręcając odwrotnie o 180* żarówkę dwużarnikową, lub zwykłą (jakkolwiek). Dla zwykłych pozycji żarnik jest dostosowany na 5V." Żeby wkręcić dwużarnikową odwrotnie, to trzeba być chyba .... przecież po to są dwa bolce na korpusie żarówki, które to właśnie uniemożliwiają !!
    Po drugie - jak Ty wkręcisz w to miejsce żarówkę z jednym żarnikiem !? Po trzecie - w naszych Fabiach instalacja jest na napięcie 12 V !! a nie na 5 V. Reasumując - mam prośbę o podawanie porad które są poparte wiedzą i zgodne z zasadami obsługi auta - bo robi się trochę nieładnie. Miłych świąt !!!
    omron