Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. karster
    K

    karster (@karster)

    0
    Reputacja
    75
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o karster

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez karster

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez karster

    • K
      [F1 i F2] Akumulator

      Witam

      W zeszłym roku (dosłownie ok roku temu) kupiłem nowy akumulator VARTA, zdaje się 72Ah do mojej fabki z silnikiem 1.9TDI ponieważ w czasie zimy nie chciał mi odpalać samochód. Stary, chiński akumulator dałem tacie do paska z silnikiem 1.8T i do tej poru mu działa a mi znów auto po kilku dłuższych dniach postoju ledwo co odpala 😞 <!-- s:( --> Przecież to jakaś pomyłka, oryginalny akumulator i po roku znów ten sam problem?

      Sprawdziłem pobór prądu na zamkniętym aucie i wyniósł aż 130 mA (ok 5 minut po zamknięciu), nie czekałem 40 minut bo zimno było 😉
      [url=http://obrazki.elektroda.pl/6474755600_1385764482.jpg][img]http://obrazki.elektroda.pl/6474755600_1385764482_thumb.jpg[/img][/url]

      Ładowanie wydaje mi się (podkreślam WYDAJE) jest ok, po odpaleniu auta napięcie podnosi się do ok 14,3V. Po włączeniu na postoju świateł drogowych, mijania, ogrzewania szyby tylnej i dmuchawy na 4 bieg napięcie spadło zdaje się do 13.5 a po podniesieniu obrotów nieco powyżej 1tys znów osiągnęło blisko 14V. Znajomy twierdzi, że zawsze napięcie powinno wynosić ok 14.4V a to że spada pod obciążeniem może oznaczać np uszkodzoną diodę w mostku alternatora. Tym samym wg mnie mogła by mieć ona jakąś upływność prądu.
      Co o tym sadzicie?
      Radio oryginał CD, alarm bezpilotówka seo perfect czy jakoś tak. Gdy samochód długo stoi (np tydzień) otwierając pilotem włącza się alarm (wg diody sygnalizacyjnej wywołany krańcówką drzwi - to też mnie czasami męczy).

      W wolnej chwili sprawdzę pobór pądu z aku
      a) bez alternatora
      b) z alternatorem po upływie czasu 30-40 minut
      Dodatkowo zaobserwuję jak wygląda dokładniej przebieg napięcia ładowania w funkcji obciążenia oraz obrotów silnika.

      Pozdrawiam
      Karol

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      [Inne] Światła do jazdy dziennej LED.

      Kurcze, nikt w dieslach nie montował tych lamp? 😛 <!-- s:P --> Nie ma lepszego (tzn mniej inwazyjnego) pomysłu na ich montaż? Pod zderzakiem mi też nie pasuje jakby ktoś proponował.

      Nie wiem czy pod listwami jest otwarta przestrzeń w zderzaku - pewnie i w zderzaku też musiał bym robić otwory na lampy.

      PS. Wcześniej kupiłem dobre diody firmy cree z zamysłem przerobienia halogenów na światła do jazdy dziennej ale nie wiem czy nie miał bym później problemów więc kupiłem normalne światła do jazdy dziennej a teraz nie mam za bardzo gdzie ich zamontować, smutek 😞

      napisane w Tuning optyczny
    • K
      [Inne] Światła do jazdy dziennej LED.

      Wyglądają dokładnie tak: http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-skosne-b-jasne-i3648129575.html<!-- m -->

      Myślę po cichu aby wyciąć na nie miejsce w tej czarnej listwie zderzaka. Co Wy na to koledzy? Mam do tego jakieś narzędzie no i raczej bym sobie z tym poradził aby było to estetycznie wykonane 😉

      napisane w Tuning optyczny
    • K
      [Inne] Światła do jazdy dziennej LED.

      [quote="MirekS"]osobiście bym tam dodatkowych lamp nie montował.[/quote]

      Masz lepszą propozycję? Lipa z tym wyszła 😞 <!-- s:( --> Chciałem mieć takie światła do jazdy dziennej to w końcu kupiłem (z przesyłką 70zł zapłaciłem) no a teraz się okazuje, że nie da się ich po ludzku założyć ;/
      Bardzo chętnie zobaczył bym jak to rozwiązali inni.

      napisane w Tuning optyczny
    • K
      [Inne] Światła do jazdy dziennej LED.

      Witam

      Kupiłem sobie wg mnie dość rozsądne lampki (cena/ skuteczność) z allegro za 59zł (5x dioda 1W + obudowa z aluminium) jednak dopiero gdy chciałem je przymierzyć zauważyłem, że (patrząc oczami kierowcy) prawa kratka jest wlotem powietrza (zapewne do intercoolera - silnik 1.9TDI) no i przykładając lampkę zasłania ona praktycznie połowę wlotu powietrza. Czy to nie jest jakiś problem? Jakoś mam obawy przed ich zamontowaniem w tym miejscu.

      Pozdrawiam

      napisane w Tuning optyczny
    • K
      [F1] Rozrząd ON - temat zbiorczy

      No ja w końcu kupiłem (tzn zamówiłem) zestaw. Całość z pompą i tym napinaczem nieco sporo bo 760 + 25 KW jednak to jest taka sama kwota jak w ASO za sam pasek + rolka + pompa więc różnica w cenie to koszt napinacza hydraulicznego (tłumika drgań) w ASO ponad 500zł.
      Kapi podał mi nr gg do gostka z http://www.motul.szczecin.pl (tam też jest kontakt podany). Taki zestaw zaproponował mi o ok 250zł taniej niż sam kupiłem więc chyba warto do niego napisać 😉 <!-- s;) -->
      Nie wiadomo jeszcze jakiej firmy klocki no ale pewnie dobre.

      Pozdrawiam
      Karol

      napisane w ON
    • K
      [F1] Rozrząd ON - temat zbiorczy

      No dobra, dostałem w końcu (po długim czasie) odpowiedzi z dwóch różnych ASO (Toruń i Włocławek). Lekko kosmiczna różnica w cenach:

      Zapytanie:
      [quote]

      1. Prosił bym o napisanie dokładnie kosztów cześć, wymiany.
      2. Czy podczas wymiany rozrządu powinno zostać coś jeszcze wymienione?
      3. Czy w dalszym ciągu istnieje 15% rabat na części oraz usługi dla użytkowników FC? (tak napisał Darek Greszkiewicz-Dyrektor Techniczny).
      4. Jaką dostanę i na co gwarancję?
      5. Jak długo trwa wymiana?
        [/quote]

      Toruń:
      [quote]
      Napinacz hydrauliczny nie jest zawarty w zestawie rozrządu. Jego koszt to 516 zł brutto. Producent nie podaje czasu ani przebiegu dla jego wymiany. W rzeczywistości zaleca się wymianę co 2 rozrząd.

      Ad1.) Koszt wymiany rozrządu to:
      Robocizna :480 zł
      Materiały: 760 zł ( zestaw rozrządu + pompa wody)
      Razem: 1240 zł brutto
      Wymiana napinacza hydraulicznego to koszt 50 zł + koszt napinacza 516 zł brutto.
      Ad2.) Na pewno pompa wody która uwzględniłem w pkt 1 oraz zależnie od stanu pasek napędu osprzętu ( wielorowkowy).
      Ad3.) tak istnieje
      Ad4.) 2 lata gwarancji
      Ad5.) 3 godziny
      [/quote]

      Włocławek:
      [quote]
      W ramach wymiany rozrządu do wymiany są:
      zestaw rozrządu(pasek, rolka) - koszt 560zł
      pompa wody koszt 193zł
      pasek wielorowkowy koszt 100zł
      koszty dodatkowe(płyn chłodniczy) ok.30zł
      wymiana ok.410zł

      łączny koszt ok.1300zł
      Gwarancja 2 lata
      czas pracy ok. 4 godz.
      Na wizytę należy się umówić
      Mogę zaproponować upust cena końcowa może się zamknąć w 1200zł
      [/quote]

      Czyli różnica w cenie spowodowana jest tym napinaczem? Z Włocławka o nim mi nawet nie napisano.
      O co chodzi z tym napinaczem? Na allegro są zestawy do silników ATD (pasek+rolki+napinacz+pompa) za max 800zł
      http://allegro.pl/rozrzad-pompa-audi-a4-1-9-tdi-116km-ajm-atd-german-i3308373024.html<!-- m -->
      http://allegro.pl/rozrzad-pompa-napinacz-audi-a3-1-9tdi-atd-axr-asz-i3288766757.html

      Co sugerujecie?

      napisane w ON
    • K
      [F1] Rozrząd ON - temat zbiorczy

      Dzięki Kapi za szybką odpowiedź 🙂 <!-- s:) -->

      Najgorsze jest to, że przy tej kwocie facet nic nie wspomniał o napinaczu 😞 A VIN mu podawałem więc musiał o nim wiedzieć.

      PS. Chyba nie nie jestem tam zalogowany więc nie wiem co tam podesłałeś 😉 Założę na szybko konto i zerknę.
      PS2. Jeżeli tylko o 200zł różnicy czy coś tam więcej się rozchodzi to i tak wezmę ASO - o ile się nie mylę dodatkowo powinienem otrzymać wpis do historii auta (książki nie mam ale w systemie będzie tak?)

      napisane w ON
    • K
      [F1] Dziwne dzwięki z komory silnika 1.9 TDI

      Witam, jesteś pewien, że to z prawej strony? Z lewej strony jest elektryczna pompa od wspomagania układu kierowniczego, inne kręcące się elementy to np wentylator chłodnicy, może też sprzęgło od klimatyzacji? Wydaje mi się, że mogło by nawet prawie nie reagować na zmianę obrotów ale jak piszę, wydaje mi się 😜

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • K
      [F1] Rozrząd ON - temat zbiorczy

      Witam

      Możecie koledzy doradzić mi gdzie wymienić rozrząd? Niestety opuściłem Poznań i mieszkam w Ciechocinku więc boję się o 'fachowców' z warsztatu u Mietka... Nie mam pojęcia czy jest w okolicy dobry mechanik (sam nie chcę się bawić bo się na tym nie znam i się boję a poza tym szkoda mi czasu - fachowiec zrobi to szybciej).
      Dzwoniłem do ASO w Toruniu i tam z częściami + robocizną zawołali 1200zł (no trochę to jest) :zdegustowany: <!-- s:zdegustowany: -->
      Z drugiej strony auto tak pięknie się sprawuje, że warte jest włożenia w nie takiej kasy. Przebiegane ma już prawie 180 tys a ostatnia wymiana była przy 83 tys (silnik 1.9TDI ATD, 2003rok). Auto jest dawno po gwarancji 😉 Także mam 2/3 pytania

      1. Czy jest sens wymieniać (przy co prawda już 'starym' autku) rozrząd w ASO? Czy dostanę gwarancję na wykonaną usługę/ części i ew inne z tym związane?
      2. Jeśli warto skorzystać z ASO to czy te 1200 zł to standard i raczej nigdzie w okolicy (kuj-pom, w promieniu ~60km od Ciechocinka) taniej nie znajdę?
      3. Jeśli nie ASO bo już się nie opłaca (sama robocizna w ASO to ok 400zł) to jaki kupić zestaw rozrządu (allegro/ aso czy coś innego)? Wtedy już poszukałbym jakiegoś sprawdzonego mechanika.

      Pozdrawiam,
      Karol

      napisane w ON