Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Rozrząd ON - temat zbiorczy

Temat utworzony · 114 Posty · 39851 Wyświetlenia
  • Witam

    Możecie koledzy doradzić mi gdzie wymienić rozrząd? Niestety opuściłem Poznań i mieszkam w Ciechocinku więc boję się o 'fachowców' z warsztatu u Mietka... Nie mam pojęcia czy jest w okolicy dobry mechanik (sam nie chcę się bawić bo się na tym nie znam i się boję a poza tym szkoda mi czasu - fachowiec zrobi to szybciej).
    Dzwoniłem do ASO w Toruniu i tam z częściami + robocizną zawołali 1200zł (no trochę to jest) :zdegustowany: <!-- s:zdegustowany: -->
    Z drugiej strony auto tak pięknie się sprawuje, że warte jest włożenia w nie takiej kasy. Przebiegane ma już prawie 180 tys a ostatnia wymiana była przy 83 tys (silnik 1.9TDI ATD, 2003rok). Auto jest dawno po gwarancji 😉 Także mam 2/3 pytania

    1. Czy jest sens wymieniać (przy co prawda już 'starym' autku) rozrząd w ASO? Czy dostanę gwarancję na wykonaną usługę/ części i ew inne z tym związane?
    2. Jeśli warto skorzystać z ASO to czy te 1200 zł to standard i raczej nigdzie w okolicy (kuj-pom, w promieniu ~60km od Ciechocinka) taniej nie znajdę?
    3. Jeśli nie ASO bo już się nie opłaca (sama robocizna w ASO to ok 400zł) to jaki kupić zestaw rozrządu (allegro/ aso czy coś innego)? Wtedy już poszukałbym jakiegoś sprawdzonego mechanika.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • cześć 😉 <!-- s;) -->

    ad.1 - powinieneś dostać rachunek - on jest gwarancją na usługę i części 24 m-ce dla os. fizycznej / 12 m-cy dla firmy.
    ad.2 - jeśli wymieniają wszystko, razem z hydraulicznym napinaczem, to "przepłacisz" ok. 200zł w stosunku do zwykłego warsztatu. wiec, 200zł na kolejne pare lat to raczej niewiele .... a masz gwarancję dobrze wykonanej pracy.
    ad.3 - nie kupuj części - jak chcesz oddać auto do mechanika, to niech on je kompletuje - wtedy on ma większy rabat ( dodatkowy zarobek) a Ty masz gwarancję że wszystko jest tak jak należy, ale musisz mu wskazać że pompa wody i ten hydrauliczny napinacz też MUSI wymienić.
    patrząc na mape, w Toruniu masz to : http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?p=119707#p119707 🆗

  • Dla porównania org. rozrząd - 500zł
    Wymiana - 250zł
    filtr paliwa - 90zł
    pasek wielorowkowy - 40zł.

  • Mirku, jak pisałem sam napinacz hydrauliczny w ATD kosztuje ok. 250zł. a wymienić go trzeba przy tym przebiegu.

  • Dzięki Kapi za szybką odpowiedź 🙂 <!-- s:) -->

    Najgorsze jest to, że przy tej kwocie facet nic nie wspomniał o napinaczu 😞 A VIN mu podawałem więc musiał o nim wiedzieć.

    PS. Chyba nie nie jestem tam zalogowany więc nie wiem co tam podesłałeś 😉 Założę na szybko konto i zerknę.
    PS2. Jeżeli tylko o 200zł różnicy czy coś tam więcej się rozchodzi to i tak wezmę ASO - o ile się nie mylę dodatkowo powinienem otrzymać wpis do historii auta (książki nie mam ale w systemie będzie tak?)

  • No dobra, dostałem w końcu (po długim czasie) odpowiedzi z dwóch różnych ASO (Toruń i Włocławek). Lekko kosmiczna różnica w cenach:

    Zapytanie:
    [quote]

    1. Prosił bym o napisanie dokładnie kosztów cześć, wymiany.
    2. Czy podczas wymiany rozrządu powinno zostać coś jeszcze wymienione?
    3. Czy w dalszym ciągu istnieje 15% rabat na części oraz usługi dla użytkowników FC? (tak napisał Darek Greszkiewicz-Dyrektor Techniczny).
    4. Jaką dostanę i na co gwarancję?
    5. Jak długo trwa wymiana?
      [/quote]

    Toruń:
    [quote]
    Napinacz hydrauliczny nie jest zawarty w zestawie rozrządu. Jego koszt to 516 zł brutto. Producent nie podaje czasu ani przebiegu dla jego wymiany. W rzeczywistości zaleca się wymianę co 2 rozrząd.

    Ad1.) Koszt wymiany rozrządu to:
    Robocizna :480 zł
    Materiały: 760 zł ( zestaw rozrządu + pompa wody)
    Razem: 1240 zł brutto
    Wymiana napinacza hydraulicznego to koszt 50 zł + koszt napinacza 516 zł brutto.
    Ad2.) Na pewno pompa wody która uwzględniłem w pkt 1 oraz zależnie od stanu pasek napędu osprzętu ( wielorowkowy).
    Ad3.) tak istnieje
    Ad4.) 2 lata gwarancji
    Ad5.) 3 godziny
    [/quote]

    Włocławek:
    [quote]
    W ramach wymiany rozrządu do wymiany są:
    zestaw rozrządu(pasek, rolka) - koszt 560zł
    pompa wody koszt 193zł
    pasek wielorowkowy koszt 100zł
    koszty dodatkowe(płyn chłodniczy) ok.30zł
    wymiana ok.410zł

    łączny koszt ok.1300zł
    Gwarancja 2 lata
    czas pracy ok. 4 godz.
    Na wizytę należy się umówić
    Mogę zaproponować upust cena końcowa może się zamknąć w 1200zł
    [/quote]

    Czyli różnica w cenie spowodowana jest tym napinaczem? Z Włocławka o nim mi nawet nie napisano.
    O co chodzi z tym napinaczem? Na allegro są zestawy do silników ATD (pasek+rolki+napinacz+pompa) za max 800zł
    http://allegro.pl/rozrzad-pompa-audi-a4-1-9-tdi-116km-ajm-atd-german-i3308373024.html<!-- m -->
    http://allegro.pl/rozrzad-pompa-napinacz-audi-a3-1-9tdi-atd-axr-asz-i3288766757.html

    Co sugerujecie?

  • Hej !

    widze powoli zabierasz się do sprawy .... a km lecą 🙂 <!-- s:) -->

    wg mnie :
    Toruń - cena 516 za napinacz - ostro poszli..... może sam go sobie zakup 🙂
    Włocławek - dziwne że nie wspomnieli o nim. bo jak dowalą 516 zł + 50 robota to już wesoło nie jest.

    można by się skusić na jakiś zestaw z alle .... ceną sa kuszące.

    napisałem jeszcze do kolegi [b]elemenateur[/b] - on również ma dobre ceny na części :cwaniak:

  • Ja tez mam przymiarke do wymiany rozrzadu. Dobrze wiedziec ,ze napinacz tez sie wymienia. :???: <!-- s:???: -->

  • No ja w końcu kupiłem (tzn zamówiłem) zestaw. Całość z pompą i tym napinaczem nieco sporo bo 760 + 25 KW jednak to jest taka sama kwota jak w ASO za sam pasek + rolka + pompa więc różnica w cenie to koszt napinacza hydraulicznego (tłumika drgań) w ASO ponad 500zł.
    Kapi podał mi nr gg do gostka z http://www.motul.szczecin.pl (tam też jest kontakt podany). Taki zestaw zaproponował mi o ok 250zł taniej niż sam kupiłem więc chyba warto do niego napisać 😉 <!-- s;) -->
    Nie wiadomo jeszcze jakiej firmy klocki no ale pewnie dobre.

    Pozdrawiam
    Karol

  • [quote="fabiasdi03"]Ja tez mam przymiarke do wymiany rozrzadu. Dobrze wiedziec ,ze napinacz tez sie wymienia. :???: <!-- s:???: -->[/quote]
    w SDI jest calkiem co innego niż w TDI :!:

  • Witam

    Planuję wymianę rozrządu. Jaki komplet polecacie?

    Myślę, że pasek styknie z contitecha, pompa hepu ( ewentualnie coś innego ) a rolki??

    SDI silnik.

    To sdi napinacza nie ma?

  • Witam.W mojej książce serwisowej jest napisane że Przy przebiegu 90 000 km, a następnie co 30 000km:Sprawdzenie paska zębatego (4-cylindrowe silniki benzynowe),oprócz silnika 1.6 l/77kw).
    Co 210 000km dodatkowo:
    Wymiana paska zębatego (silniki wysokoprężne).
    Czy to oznacza że jeżeli mam silnik wysokoprężny 1.6 TDI CR DPF 55kW (75KM) to wymiana rozrządu według wskazań książki serwisowej mojego auta powinna nastąpić dopiero przy 210 000 km ! :zdziwko: <!-- s:zdziwko: -->
    Napiszcie proszę co o tym myślicie bo sam nie wiem co o tym myśleć :niepewny:

  • [b]fabiasdi[/b] napinacz na pewno jest, ale cały ukłąd rozrządu jest inny niż dla TDI - ważne by dobierać części pod kod silnika a w niektórych przypadkach nawet wg daty produkcji.
    [b]Jerzyk, [/b] piszesz o benzynowych, a póxniej że masz TDI ....
    wg mnie max przebieg na fabrycznym pasku to 120kkm, ale preferowałbym co 90kkm. wymiana paska, rolek, pompy wody.
    instrukcja nie zapłaci za naprawę silnika.
    przeczytaj dokładnie instrukcję, ew. zrób sobie tabelke jak w książce serwisowej i będzie wszystko jasne. 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Rozrząd wymieniony na taki co był.
    Firma mnie nie zadowala ale jeśli mechanik uznaje, że taki dobry to nie będę dyskutować. Ma większe doświadczenie. Pasek klinowy co ile się wymienia?

  • Jak ma ślady wytarcia lub widać, że jest popękany (ze starości).

  • Panowie jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość.
    Który zestaw rozrządu będzie dobry?
    1.http://www.rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-pompa-wody-Skoda-Fabia-I-1.4-1.9-TDI-BNM-AMF-BMS-BNV-ATD-ASZ-CT1028K3-A205/5342<!-- m -->
    2.http://www.rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-pompa-wody-Skoda-Fabia-1.4-1.9-TDI-BMN-AMF-BNV-ATD-ASZ-038198119A-045121011H/2849
    Wiadomo, że oryginał lepszy ale czekam na wasze opinie. Co sądzicie o paskach Contitech'u ogólnie używałem ich w poprzednich autach i byłem zadowolony ale może w Skodzie jest inaczej 😉

  • Ja osobiście jeśli chodzi o sprawy rozrządu uznaję tylko orginały.

  • Witam,
    przymierzam się do wymiany rozrządu w autku, czy ten rozrząd będzie dobry?

    http://www.rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-pompa-wody-Skoda-Fabia-1.4-1.9-TDI-BMN-AMF-BNV-ATD-ASZ-038198119A-045121011H/2849<!-- m -->

    Cena dobra bo z intercarsa mechanik mi zawołał prawie 800zł za oryginał.

  • Jeżeli masz któryś z opisanych silników jak w tytule ogłoszenia to na bank będzie dobry.Jaką cenę zawołał od Ciebie mechanik za wymianę (robociznę)?

  • Tego mi nie mówił, obstawiam że co najmniej 100 to będzie chciał ale będę u niego robił jeszcze kilka innych rzeczy no i bez faktury wszystko mam nadzieję stargować trochę złociszy z niego 🙂 <!-- s:) -->