Zepsuty zamek od strony kierowcy

Topic created · 20 Posts · 16595 Views
  • Witam,

    Pierwszy post, pierwszy temat 🙂 <!-- s:) -->

    Nie znalazłem na forum podobnego problemu więc pozwoliłem sobie założyć ten temat. Mam taki oto problem:

    Kilka dni temu jak zamknąłem drzwi kierowcy (nie mam centralnego i nie mam pilota, tylko kluczyk) to już nie mogłem otworzyć. Musiałem otworzyć drzwi pasażera i wtedy dopiero mogłem od środka otworzyć drzwi kierowcy. Od tego czasu mogę zamykać drzwi kierowcy, ale już nie mogę otworzyć. Głupia sytuacja jak chce wsiąść do samochodu - idę od strony pasażera otworzyć drzwi żeby się dostać do samochodu 😕
    Czy miał ktoś podobny problem? Jak ewentualnie dostać się do zamka i czy jest możliwość rozkręcenia zamka i naprawienia tego? Jeśli chodzi o ściągnięcie tapicerki drzwi to wiem jak się dostać (wymieniałem głośnik), nie wiem tylko jak ściągnąć blachę która jest pod tapicerką przykręcona na kilku śrubach.

    Pozdrawiam - noespa

  • Moim zdaniem to wina uszkodzonego bębenka, a nie samego zamka - wtedy chyba nie mógłbyś otworzyć drzwi od środka ?

    pozdro

  • Ciekawe.
    U mnie czasami- w sedanie(centralny zamek bez pilota) żeby otworzyć klapę bagażnika muszę otworzyć lewe tylnie drzwi inaczej nie odblokowuje zamka w bagażniku (nie zawsze). Swego czasu montowałem głośniki na tylnej półce w zakładzie i może coś uszkodzili w kablach? :zly: <!-- s:zly: -->

  • Witaj noespa ,
    Możesz przekręcić tym kluczkiem w tą stronę w którą otwierasz drzwi? Bo jeżeli nie to są 2 wyjścia albo lekko zabrudzony albo do wymiany. Ewentualnie mechanizm zamka jest do wymiany . Z doświadczenia wiem że ludzie robią różne półśrodki np. wyginają z drutu aluminiowego te pręciki do tego dzyndzlika (do zamykania lub otwierania od środka) itp. 🙂 Może mój post na coś Cię na kieruje , bo szkoda wydawać kase na część którą można zreperować. Jak ona lub on będzie kaput to wtedy się idzie do sklepu po nową. 🙂 <!-- s:) -->

  • Nim rozbierzesz drzwi proponuję dobrze nalać [url=http://www.lunapolska.pl/pliki/kent/HT%20Oil.pdf]TEGO[/url] specyfiku w zamek.

  • [quote]Nim rozbierzesz drzwi proponuję dobrze nalać TEGO specyfiku w zamek.[/quote]

    Nie bardzo pomoże, kluczyk kręci się w obie strony. W prawo jak przekręcę to zamyka, w lewo jak kręcę nie otwiera. W porównaniu z zamkiem sprawnym jak przekręcam klucz w lewo w celu otwarcia to nie czuć żadnego oporu, tak jak by klucz nic nie ciągnął/pchał*.

      • [i]niepotrzebne skreślić[/i]

    [quote]Moim zdaniem to wina uszkodzonego bębenka, a nie samego zamka - wtedy chyba nie mógłbyś otworzyć drzwi od środka ?[/quote]

    A jak się do tego dobrać żeby sprawdzić?

  • Czy ktoś z forumowiczów rozkręcał kiedykolwiek zamek w fabii (bez centralnego). Czy jest sens ściągać tapicerkę i blachę drzwi aby spróbować dobrać się do zamka w celu naprawy? Czy po ściągnięciu blachy nie okaże się że ni jak nie można rozkręcić zamka w celu naprawy? Proszę o pomoc jak ktoś coś wie na ten temat. Może ktoś ma zdjęcia jak wygląda zamek w fabii?

    Pozdrawiam

  • Mimo wszystko, zacząłbym od sprawdzenia bębenka.

    Jeśli masz go po stronie pasażera, to je zamień - powinny być chyba te same.

    O tym jak to zrobić, znajdziesz na forum - mogę powiedzieć, że można to zrobić bez rozkręcania drzwi.

    pozdro

  • [url=http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3058]Schemat - jak wyciągnąć zamek bez uszkodzeń ![/url]
    [url=http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=5322]a tu opis jak rozebrać zamek - co prawda dot. krańcówki ale zamek jest "prawie" taki sam.[/url]

  • Dzięki za schematy i podpowiedzi. W sobotę spróbuję zamienić bębenki. Dam znać czy pomogło.

  • Jednak dzisiaj się do tego zabrałem no i napotkałem problemy 🙂 <!-- s:) -->

    Chciałem wyciągnąć bębenek w celu wymiany z tym z prawych drzwi. Odkręciłem kluczem torx 20 śrubkę z boku drzwi, ale ten plastik gdzie znajduje się zamek nie da się wcale ruszyć. Sprawdzałem na drzwiach tylnych i po odkręceniu torxa plastik bez problemu wychodzi. Wrzucam fotkę którą dzisiaj zrobiłem w celu zobrazowania mojego problemu.

    [img]http://w.fotka.pl/5761692da4.jpg[/img]

    Próbowałem dość mocno odciągnąć ten plastik ale ani rusz. Jak się do tego zabrać aby nic nie uszkodzić?

    Aha, w prawych drzwiach też próbowałem wyciągnąć i to samo. Nie da rady tego ruszyć.

  • Słabo szukałeś. 🙂 <!-- s:) --> Musisz również odkręcić tą drugą śrubkę, znajdującą się obok.

    Pamiętaj - odkręcić a nie wykręcić. Chyba jakieś 8 obrotów.

    pozdro

  • Zapomniałem napisać. Tą drugą śrubkę obok też odkręcałem i dalej nic. Oczywiście około 8 obrotów aby śrubka nie wypadła.

  • To może jeszcze trochę wykręcić ? Sam nie wiem i nie będę Cię podpuszczał 🙂 <!-- s:) -->

    pozdro

  • na zdjęciu pokazujesz strzałką otwór z prawej strony - ale tam są dwie śruby tak schowane.
    a trzecia - torx wlasnie się popuszcza. - zdjęcie nr. S57-0125 z instrukcji ( poz.3 z rys. S57-0082 ! )

    [quote]Słabo szukałeś. Musisz również odkręcić tą drugą śrubkę, znajdującą się obok.
    [/quote]

    tak jak jest w instrukcji. 😉 <!-- s;) -->

  • Albo ja nie wiem o którą śrubkę chodzi, albo wy tego nie sprawdzaliście. No po prostu już się poddaję. Czy mógłbyś [b]zielarzlol[/b] lub [b]kapi[/b] do mojej fotki dorysować co zrobić? Bo mi ręce już opadają żeby nie móc wyciągnąć prostego zamka ... 😞 <!-- s:( -->
    Pomożecie ??

    Do kapi: Nie mam instrukcji 😛

  • pare postow wyzej podalem dwa linki. W jednym jest instrukcja o ktorej pisałem. :] <!-- s:] -->

  • Wszystko naprawione.

    Problemem z wyjęciem zamka był po prostu sam zamek, śrubki obie odkręciłem a zamek ani rusz (coś go zablokowało). No więc w celu sprawdzenia dlaczego nie chce wyjść podjechałem do znajomego w celu upewnienia się czy dobre śruby odkręcam (w sumie to innych tam nie ma 🙂 <!-- s:) --> ) który też ma fabię i u niego wyszedł bez problemu. Trochę siły i poradziłem sobie z wyjęciem. Okazało się że w bębenku pęknięta była druga podkładka, a konkretnie bolec na tej podkładce odpowiedzialny za popchnięcie wiosełka. Dokładnie ten problem i kilka innych z zamkiem opisywanych jest pod tym linkiem:
    [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175564]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175564[/url]
    Zamek jest identyczny jak w fabii.
    Koszt podkładki: 4 zł.

    Dziękuję wszystkim za chęć pomocy w rozwiązaniu problemu.

    PS. Link otrzymałem na e-mail od użytkownika forum który w e-mailu się nie przedstawił loginem z forum. Więc ktokolwiek to jest dziękuję.

    Pozdrawiam

  • Od samego początku mówiłem, że to problemy z bębenkiem a nie z zamkiem 🙂 :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

    pozdro

  • najwazniejsze ze mamy "nowe doświadczenie" 😉 <!-- s;) --> i problem rozwiązany.

    Pozdr.

Log in to reply