Witaj na forum Fabia Club Polska

[F2] Chiptuning w wolnossącej jednostce

Topic created · 18 Posts · 11369 Views
  • Ok mam pytanie, ktore moze ozywi dyskusje nad sprawa ktora wywoluje (przynajmniej w gronie moich kolegow) ozywiona dyskusje 😉 <!-- s;) --> .

    Jak sami wiecie i na pewno nie jeden z was to robil - obecnie sie montuje a raczej przerabia oprogramowanie w jednostkach Diesla w celu zwiekszenia mocy i/lub zwiekszenia momentu obrotowego :super: . Zwie sie to chiptuning. Ogolnie sa dwie metody modyfikacji parametrow odpowiedzialnych za zwiekszenie mocy. PowerBox lub modyfikacja oprogramowania w samym komputerze. Wszystko jak na razie sie zgadza? 😉 No na pewno. Silniki Diesla maja naprawde niezle zapasy jesli chodzi o tego typu modyfikacje, chocby z powodu turbin jakie sie w nich montuje, a co za tym idzie calkiem niezlym zapasem powietrza jakie mozna wtloczyc w cylindry.

    Jednak co z jednostkami benzynowymi? :oczami: Niestety beznynowce maja mniejsze "widelki" do wprowadzania tego typu poprawek, a sam zysk oscyluje w granicach 8-15% jesli mowimy o zysku na momencie obrotowym i mocy. Jest to przykre. jednak z tego co slyszalem i czytalem. Zmiany tego typu moja inny pozytywny skutek. Auto wkreca sie lepiej na obroty i jest bradziej dynamiczne. Wszystko to zaczerpnolem z opowiescie innych. Jednak jaka jest prawda? Moze ktorys z forumowiczow juz modyfikowal ECU w jednostce wolnossacej i ma juz jakies doswiadczenie z tym zwiazane :] .

    Ogolnie moje pytania sa nastepujace:

    1. Czy rzeczywiscie istnieje jakas odczuwalna roznica w mocy i samej pracy silniak po zmianie parametrow ECU?
    2. Jak wyglada sprawa z zywotnoscia silnika.
    3. Jak zmienia sie spalanie?
    4. Czy zmiana ECU moze stac w sprzecznosci z jakimis normami prawnymi?
    5. Jakie dodatkowe czynnosci (oprocz oczywiscie samej wymiany ECU, testach na hamowni itd) nalezy wykonac (czesci itd.)

    Mysle ze jesli bym robil cos przy ECU to nalezaloby zajac sie rowniez filtrem powietrza (mysle ze cos z KN by bylo odpowiednie zamiast orginalu). Czy jest cos jeszcze o czym powinienem wiedziec rozwazajac takie modyfikacje?

  • Temat ciekawy.

    Myślę, że trzeba poczekać na wypowiedzi kolegi [b]bloku[/b] 🙂 <!-- s:) -->

    pozdro

  • Dobrze by bylo. Sprawe poruszyl ostatnio moj kolega, przy piwie. Ma on wlasna hamownie i zajmuje sie chiptuningiem. Pod koniec wieczoru i wielu, wielu, wielu piwach... :hyhy: powiedzial zebym sie do niego zglosil i ze mi zrobi auto za ok 500 zl. Musi tylko sprawdzic jaki mam rodzaj interfejsu obd2 a dokladniej o rodzaj kostki. Po chipie moc ma sie ksztaltowac na poziomie 94 KM a moment 145 NM Pytanie czy warto 😉 <!-- s;) -->

  • No to się wypowiadam...

    Tak jak pisałeś [b]Lord_Nikkon[/b], przyrost jest...niewielki w przypadku ingerencji tylko w mapę komputera... Tak naprawdę zmiana ECU polega na zmianie map wtrysków oraz kilku zmianom oprogramowania sterownika.

    BTW za 500 złotych...to co on chce zrobić? I jeśli ma to być taki przyrost to z czego bedzie miał MAPSENSOR? (pytam z czystej ciekawości)

    Jednakże...

    ad.1. Przy moich zmianach...odczuwam lepszą pracę silnika, inną charakterystykę przede wszystkim. Silnik pracuje lżej i kręci się dość łatwo i szybko do momentu osiągnięcia optimum momentu.
    Sam samochód jest dynamiczniejszy. Odczuwalne jest dość mocno jak "wbija" w fotel. Na G-techu różnica w przyśpieszeniu do 100 to prawie 2 sec. (średnia z 3 pomiarów).
    Osobiście najbardziej odczuwam elastyczność... Wyprzedzanie stało się mniej nerwowe... Przy serii była sytuacja iż na 3 biegu przy 5,3tys obr. auto już puchło... teraz ta wartość jest bardziej harmonijna...

    ad.2. Czekam na jakiekolwiek wyniki...póki co 3000km przejechane i nie widać problemów... Jednak wydaje mi się że przy tych jednostkach...jest to małe obciążenia z podniesienia mocy. Prawdą jest to że zakres obrotów się zmienił na niekorzyść trwałości silnika ale...przy mocy 170KM ten silnik również dobrze się sprawuje - fakt ma kompresor i "zassysarkę" (czyt. Turbo).

    ad.3. Wzrosło niewiele...o jakieś 0,5l/100km

    ad.4. Jedynie z gwarancją jeśli robisz to poza serwisem lub bez jego zgody... Co do Urzędów Komunikacji czy Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów...nie są w stanie tego sprawdzić bez dokładnych badań...

    ad.5.Sporo tego jest...
    -analiza spalin,katy wtrysków do kontroli,dla pewności montaż czujników temp. (przyda się),

    A przy dalszych modach silnika warto:
    -przeprogramowanie sterownika przepustnicy
    -zmiana przewodów WN oraz świec
    -wydajniejsza pompa paliwa
    -wydajniejsze wtryski
    -filtr "mokry"
    -modyfikacja wydechu
    -paliwko lepszej klasy (min. 98)

    Potem zostaje już tylko kucie...uturbianie...i bardziej kasochłonne wydatki.

    To tak z moich doświadczeń.

  • [b]bloku[/b], Dzieki a wiec jak sadzisz, tak po sobie. Warto czy nie warto robic chipa??

    Na razie chce zrobic wymiane softu i filtr KN, do tego w przyszlosci nowe kable i moze swiece. Wystarczy??

  • [b]bloku[/b], a 500 zl to on wezmie po kolezensku, mam do niego zadzwonic kolo srody aby sie ugadac. A wlasnie ile ty zaplaciles za swoja przerobke??

  • Mnie kosztowało to 1400 włącznie z nowym kompem - stary poszedł w rozliczeniu. Jak za 500 PLN to warto robić tylko pytanie czy nie stracisz gwarancji... Ja w każdej chwili wracam do starego kompa i jest wszystko siii... A u Ciebie przypuszczam że będzie zmieniał mapę na Twoim kompie... Czy 10KM jest tego warte? Ja mam zysk prawie 20 co już odczuwam...

  • [b]bloku[/b], daj do siebie namiary do siebie na PM bo jesli nei masz nic przeciwko to bym zadzwonil i dopytal sie o szczegoly. 🙂 <!-- s:) -->

  • Witam,
    bloku, a czy mógłbyś podać jakieś namiary do firmy która zrobiła Ci ten tuning? Czy jest możliwość, aby obejrzeć Twoje cacko i abyś pokazał jak się sprawuje? Ja jestem z Warszawy. Czy mógłbyś napisać co dokładnie za te 1400zł miałeś wymienione, zmienione? I jak wygląda procedura gdy wybierasz się do serwisu na przegląd techniczny, a nie chcesz stracić gwarancji? Mógłbyś podać dane z hamowni? Jaki miałeś max moment obr.?

    Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam,
    synek

  • Serwis Skody w Gdańsku (Plichta) - tyle tylko że robione po znajomości gdyż sama Skoda się tym nie zajmuje. Wymiana ECU (dokładnie map) oraz strojenie. Teraz wybieram się na hamownie. Co do wrażeń...jest lepiej...czuć różnicę...tylko powoli zastanawiam się czy to warte było tych pieniędzy czy nie lepiej było kupić "zizla".

  • o NIEEEEEEEE,serwis Skody W Gdańsku..... i to jeszcze PLICHTA. Z przegladami slabo daja rade,a co dopiero tuning? 😛 <!-- s:P -->

  • "zizla" ?? a coz to?? Chyba terminologia u mnie kuleje :hyhy: <!-- s:hyhy: -->

  • [quote="Lord_Nikkon"]"zizla" ?? a coz to?? Chyba terminologia u mnie kuleje :hyhy: <!-- s:hyhy: -->[/quote]

    takie silniki,co lubia rope,robia kle kle kle,maja fajne momenty obrotowe i malo pala,a jak nawali turbina czy pompowtryskiwacze to niezle wali po kieszeni,i wyrownuje sie kosztami z benzyniakami:P

  • [quote="szmigi"]o NIEEEEEEEE,serwis Skody W Gdańsku..... i to jeszcze PLICHTA. Z przegladami slabo daja rade,a co dopiero tuning? 😛 <!-- s:P -->[/quote]

    Jak się ma tam znajomków to można wszystko 😛 Mnie się udało.

  • Witam,
    co do samej zmiany mapy wtrysków to w Warszawie zajmuje się tym m.in. kreator mocy.
    Zmiana mapy + hamownia = 1200zł. Przyrost 8-10% czyli z silnika 1,4 16V 85KM wychodzi 7-8,5KM. Czyli w sumie niewiele...Podobno silnik trochę lepiej się wkręca w oboroty. Ta zmiana mieści się z granicach błędów fabrycznych nowego silnika. W samym ASO przy przeglądzie podobno jest to b. trudne do udowodnienia i jeżeli ktoś z serwisu nie ma podejrzeń to nie ma się czym przejmować, aczkolwiek chętnie się dowiem od Was Panie/Panowie jak to wygląda w rzeczywistości. Czy mieliście jakieś przykre przypadki w ASO po zmianach nieautoryzowanych w silniku? Nie jestem mechanikiem, więc do końca nie rozumiem. Skoro zmiana mapy wtrysków powiedzmy daje 8,5KM to bloku osiągnął 8,5KM przyrostu to właśnie dzięki zmianom oprogramowania sterownika? Co to jest za sterownik? :] <!-- s:] --> I jak to wygląda gdy wybierasz się do ASO? Co musisz przywrócić do stanu początkowego? Ile czasu to trwa? Ile kkm przejechałeś z dodatkowymi końmi i czy zauważyłeś jakieś zmiany? I już ostatnie pytanie:) Tym razem do wszystkich. Czy orientujecie się kto w Warszawie, woj mazowieckim mógłby przeprowadzić taką modyfikację jak w bloka samochodzie? Pzdr

  • Troszkę mało jak Ci powiedzieli że maks 10 % - normalnie powinno być między 10-15% czyli jakieś 10-12KM. To jest sama zmiana mapy. U mnie jak wspomniałem cały ECU jest inny. Został zmodyfikowany nie tylko sam sterownik ale cały komputer (ori bodajże Siemens 03C906024AF a zastosowany jest 036906034BK) sam eeprom jest całkiem inny...

    Co do zmian...już wspominałem o zaletach...

    Szybciej się wkręca ale i moment oraz moc jest też o 500 obr później...dopiero gdzieś przy 4000obr/min. Mankamentem jest bardzo krótki zakres oraz zwiększone spalanie o jakieś 0,5 l/100km.

    Serwis już nie długo i z pewnością nie wyjdzie to na jaw z racji iż obudowa kompa jest ori jaka była a pod OBD nic nie wybadają...po co mieli by to sprawdzać.

  • [quote="synek"]Witam,
    co do samej zmiany mapy wtrysków to w Warszawie zajmuje się tym m.in. kreator mocy.
    Zmiana mapy + hamownia = 1200zł. Przyrost 8-10% czyli z silnika 1,4 16V 85KM wychodzi 7-8,5KM. Czyli w sumie niewiele...Podobno silnik trochę lepiej się wkręca w oboroty. Ta zmiana mieści się z granicach błędów fabrycznych nowego silnika. W samym ASO przy przeglądzie podobno jest to b. trudne do udowodnienia i jeżeli ktoś z serwisu nie ma podejrzeń to nie ma się czym przejmować, aczkolwiek chętnie się dowiem od Was Panie/Panowie jak to wygląda w rzeczywistości. Czy mieliście jakieś przykre przypadki w ASO po zmianach nieautoryzowanych w silniku? Nie jestem mechanikiem, więc do końca nie rozumiem. Skoro zmiana mapy wtrysków powiedzmy daje 8,5KM to bloku osiągnął 8,5KM przyrostu to właśnie dzięki zmianom oprogramowania sterownika? Co to jest za sterownik? :] <!-- s:] --> I jak to wygląda gdy wybierasz się do ASO? Co musisz przywrócić do stanu początkowego? Ile czasu to trwa? Ile kkm przejechałeś z dodatkowymi końmi i czy zauważyłeś jakieś zmiany? I już ostatnie pytanie:) Tym razem do wszystkich. Czy orientujecie się kto w Warszawie, woj mazowieckim mógłby przeprowadzić taką modyfikację jak w bloka samochodzie? Pzdr[/quote]

    Zadzwoń do firmy Unitronic http://www.unitronic.pl możne pan Andrzej Poniedziałek Tobie pomoże

  • A mnie dziś się jednostka sterująca wy...ła 😞 Założony seryjny ECU a modzony poszedł do sprawdzenia co się wysypało. Objaw dziwny....obwodowa 3city...prędkość w miarę dopuszczalna - nagle zdławienie silnika...i tryb awaryjny. Zatrzymałem się...wyłączyłem motor...załączyłem...chodzi normalnie...ruszam...buch...tryb awaryjny... Doczłapałem się do domu z prędkością nie przekraczającą 60km/h i założyłem ori ECU...zobaczymy co dalej...

    P.S. Jakie te 86KM jest powolne...buuuu 😞

Log in to reply