Ukręcony gwint korka spustu oleju

Topic created · 11 Posts · 3809 Views
  • Podczas wymiany oleju wydarzyła się taka sprawa: spieczona śruba (korek) spustu oleju została odkręcona, ale przy okazji... z gwintem miski olejowej. Ponoć jest to efekt robienia gwintu miski z aluminium i zetknęli się już z takim przypadkiem w VW - innymi słowy "shit". Mają zrobić mi nowy gwint w misce i wytoczyć nowy korek. Czy komuś wydarzyła się taka akcja? - bo mnie wydaje się dość nieprawdopodobna...

  • Tak, kolega miał identyczną sytuację tylko w 1.9 SDI. Naprawa przebiegła w podobny sposób jak u Ciebie.

  • czesta akcja w alu misach. mozna tez wytoczyc tulejke z gwintem, rozwiercic w misie i wspawac. wtedy stary korek zostaje

  • też tego doświadczyłem, - teraz mam "większy" gwint i większą podkładke miedzianą 😉 <!-- s;) -->
    wymiana miski olejowej jest nieopłacalna.

  • jakim momentem powinno sie dokręcać korek w misce olejowiej fabia 1.2 htp

  • śruba spustowa - dokręcić 40Nm,
    podkładka - wymienić,

    pokrywa filtra oleju - dokręcić : 25Nm

    dane dla silnika: AZQ 1,2 47kW

  • czy 40nm to przypadkiem nie za dużo

  • jak ktos ma jakas stara podkladke alu czy tez miedziane proponuje zrobic sobie taka sztuczke 😄 <!-- s:D -->
    sprawdzic najpierw czy jest gietka. zuzyta bedzie twarda.
    rozgrzac do czerwonosci.
    wrzucic w zimna wode.
    podkladka zrobi sie mega miekka i gdy nie jest wystarczajaco wygnieciona to mozna jej uzyc ponownie (sprawdzone przy m. in. misach, wtryskach tdi)
    kiedys w passacie po wymianie oleju kapalo, zrobilem "zabieg" i przestalo 😉 u siebie tez mam tak zrobione i jest spokoj wiec sposob uwazam za pewny i warty stosowania.
    i prosze sie nie madrzyc ze podkladka 1.20 kosztuje i sep jestem, ale sklepy sa tylko do 18 czynne i nie zawsze udaje sie zdarzyc ;D

  • [quote="magnus 27"]czy 40nm to przypadkiem nie za dużo[/quote]
    O to trzeba zapytac producenta skoro takie wartosci w serwisowce umiescił. 🆗 <!-- s🆗 -->

  • a o jakiej średnicy jest podkładka miedziana pod korek spustowy oleju

  • 1.4 ma inną niż 1.9 TDI, więc Twoje 1.2 pewnie jeszcze inną w sklepie skody napewno się dowiesz jak zapytasz.

Log in to reply