Ukręcony gwint korka spustu oleju
-
Podczas wymiany oleju wydarzyła się taka sprawa: spieczona śruba (korek) spustu oleju została odkręcona, ale przy okazji... z gwintem miski olejowej. Ponoć jest to efekt robienia gwintu miski z aluminium i zetknęli się już z takim przypadkiem w VW - innymi słowy "shit". Mają zrobić mi nowy gwint w misce i wytoczyć nowy korek. Czy komuś wydarzyła się taka akcja? - bo mnie wydaje się dość nieprawdopodobna...
-
Tak, kolega miał identyczną sytuację tylko w 1.9 SDI. Naprawa przebiegła w podobny sposób jak u Ciebie.
-
czesta akcja w alu misach. mozna tez wytoczyc tulejke z gwintem, rozwiercic w misie i wspawac. wtedy stary korek zostaje
-
też tego doświadczyłem, - teraz mam "większy" gwint i większą podkładke miedzianą <!-- s;) -->
wymiana miski olejowej jest nieopłacalna. -
jakim momentem powinno sie dokręcać korek w misce olejowiej fabia 1.2 htp
-
śruba spustowa - dokręcić 40Nm,
podkładka - wymienić,pokrywa filtra oleju - dokręcić : 25Nm
dane dla silnika: AZQ 1,2 47kW
-
czy 40nm to przypadkiem nie za dużo
-
jak ktos ma jakas stara podkladke alu czy tez miedziane proponuje zrobic sobie taka sztuczke <!-- s:D -->
sprawdzic najpierw czy jest gietka. zuzyta bedzie twarda.
rozgrzac do czerwonosci.
wrzucic w zimna wode.
podkladka zrobi sie mega miekka i gdy nie jest wystarczajaco wygnieciona to mozna jej uzyc ponownie (sprawdzone przy m. in. misach, wtryskach tdi)
kiedys w passacie po wymianie oleju kapalo, zrobilem "zabieg" i przestalo u siebie tez mam tak zrobione i jest spokoj wiec sposob uwazam za pewny i warty stosowania.
i prosze sie nie madrzyc ze podkladka 1.20 kosztuje i sep jestem, ale sklepy sa tylko do 18 czynne i nie zawsze udaje sie zdarzyc ;D -
[quote="magnus 27"]czy 40nm to przypadkiem nie za dużo[/quote]
O to trzeba zapytac producenta skoro takie wartosci w serwisowce umiescił. <!-- s --> -
a o jakiej średnicy jest podkładka miedziana pod korek spustowy oleju
-
1.4 ma inną niż 1.9 TDI, więc Twoje 1.2 pewnie jeszcze inną w sklepie skody napewno się dowiesz jak zapytasz.