Problem z identyfikacja czujnika koło filtra oleju

Topic created · 18 Posts · 4805 Views
  • Witam
    Posiadam Fabie 1.4 44kW z 2001 r.
    Proszę o pomoc w identyfikacji czujnika, który znajduje się po prawej stronie od filtra oleju na przedniej części bloku silnika, podłączony jest do tej samej wiązki co czujnik ciśnienia oleju. Podczas wymiany czujnika ciśnienia oleju klucz mi sie ześlizną i urwałem ten czujnik i nie wiem jaki mam kupić.
    Dziekuje z góry za pomoc

  • Poniżej zamieszczam zdjęcie

  • Wg mnie może to być czujnik ciśnienia oleju. Ale pewny nie jestem :wstyd: <!-- s:wstyd: --> Poczekaj jeszcze na opinię kogoś innego.

  • Niestety to nie jest czujnik ciśnienia oleju. Czujnik ciśnienia oleju jest niżej po prawej stronie.

  • to co to jest? bo sam jestem ciekaw?

  • Odgrzebuje temat.

    Mam problem z w/w czujnikiem. Jaką rolę on pełni ? U mnie przecieka, wokół czujnika jest morko 😕 <!-- s:/ -->

  • [b]podgaj[/b], zgadza się ten poniżej to czujnik ciśnienia oleju, natomiast ten powyżej przy filtrze oleju to czujnik temperatury silnika.Sprawdź jakie masz wskazanie czujnika temperatury.Czy jest prawidłowe.
Jeśli chodzi o nr części itd to zajrzyj tu
www.skodasklep.pl/produkt,165,idz_do.htm , to ten czujnik.



  • [quote="mari0"]U mnie przecieka, wokół czujnika jest morko [/quote]
    Wymień uszczelkę pod nim. Kosztuje około 70 gr.

  • [quote="koleś"][quote="mari0"]U mnie przecieka, wokół czujnika jest morko [/quote]
    Wymień uszczelkę pod nim. Kosztuje około 70 gr.[/quote]

    A od czego jest to czujnik ? Muszę wiedzieć o co zapytać w sklepie 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="mari0"]A od czego jest to czujnik ?[/quote]
    Czytałeś post, który znajduje się nad moim????

    Podjedź do sklepu i wymontuj ten czujnik (spoko, nic sie nie wyleje). Dopasuj uszczelkę i zamontuj czujnik.

  • Nie, żebym tu jakieś herezje szerzył, ale to na zdjęciu to jest czujnik położenia wałka rozrządu G163

    To jest czujnik hallotronowy (czujnik Halla), dokładnie to samo, co czujnik prędkości obrotowej G28 (w skrzyni biegów)

  • Hmm, to można wkońcu wymienić w nim tą uszczelkę czy raczej cały czujnik padł ? VAG nie wyrzuca mi błędów oprócz zbyt bogatej mieszanki.

  • Jeśli nie masz błędów, to czujnik powinien być ok - wymień uszczelkę. Zacznij od tańszego rozwiązania.

  • A można go spokojnie wypiąć żeby wymienić uszczelkę ? Czy coś może mi się wylać ?

  • [quote="mari0"]A można go spokojnie wypiąć żeby wymienić uszczelkę ? Czy coś może mi się wylać ?[/quote]
    a czytałeś ten temat od początku :?: :dobani: <!-- s:dobani: -->

  • [quote="kapi"]a czytałeś ten temat od początku :?: :dobani: <!-- s:dobani: -->[/quote]

    Tak czytałem. Ale jeśli najpierw ktoś mi pisze że można go wypiąć i uważa że jest to czujnik temperatury silnika, a potem okazuje się jednak że to czujnik położenia wałka rozrządu, to jest to dla mnie kolosalna różnica i dlatego wolałem dopytać aby nie zalać się np olejem 🙂

  • [quote="mari0"]A można go spokojnie wypiąć żeby wymienić uszczelkę ? Czy coś może mi się wylać ?[/quote]
    Już Ci napisałem wyżej, że możesz go wykręcić i wymienić uszczelkę. Nic się nie wyleje. Wiem to z własnego doświadczenia bo miałem fabkę z tym silnikiem i również mi ciekło w tym miejscu. W ASO Ci powiedzą, że trzeba wymienić cały czujnik. To samo usłyszysz prawdopodobnie w sklepie z częściami.
    Osobiście sprzedałem kilkanaście tych uszczelek klubowiczom. Obecnie nie mam już ani jednej sztuki. Średnica uszczelki to 17 lub 18 mm.
    Jak wymontujesz to dopasujesz.

  • Wymieniłem. Za O-ring zapłaciłem 50 gr w sklepie z częściami.

    Sprawdziłem sobie jeszcze jedną rzecz. Jestem przed wymianą oleju i całkiem możliwe że cieknie mi na uszczelce w filtrze oleju i stąd też ten czujnik jest zachlapany.

Log in to reply