Witaj na forum Fabia Club Polska

Awaria czujnika skrętu typu TRW. Czy na pewno ?

Topic created · 7 Posts · 8606 Views
  • Witam.

    Tydzień temu kupiłem Skodę Fabię Combi 1.4MPI. W drodze powrotnej od sprzedawcy do domu zapaliła się kontrolka od wspomagania. Kilkanaście kilometrów dalej na prostej drodze wszystkie światła zaczeły tracić napięcie i migotać. Po kilkunastu kilometrach wszystko wróciło do normy. Niestety dodatkowo zaobserwowałem dość głośną pracę jakieś pompki znajdującej się gdzieś pod akumulatorem (najprawdopodobniej od wspomagania). Pracuje ona z różnym natężeniem i wydaje przy tym nierównomierne dźwięki. Najgorsze jest to, że jej pracę słychać nawet na postoju przy prostych kołach. Potrafi sama się włączać i wyłączać w dowolnej chwili. Towarzyszy temu wspomniane migotanie wszystkich świateł. Dodatkowo czasami wspomaganie lubi wogóle nie zadziałać przez sekundę lub dwie.

    Z innych źródeł dowiedziałem się, że najprawdopodobniej będzie to uszkodzony czujnik skrętu. Po małym dochodzeniu ustaliłem, że potrzebuje droższą wersję tego czujnika czyli typ TRW. Koszt 280 zł. Zanim wydam tak duża kwotę pieniędzy chciałbym jednak się upewnić, że chodzi właśnie o ten element i ze nie wydam pieniędzy na marne. Czy jest jakaś możliwośc aby ustalić na 100% czy to jest faktycznie wina czujnika? Ile czujników posiada układ wspomagania 1 czy 2 na każdą stronę? Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc.

  • Zdjagnozuj to na 100% , bo w fabkach jest wiązka elektryczna , która potrafi przegnić.I może dawać dziwne objawy.

  • Podłącz autko pod vaga i sprawdź kod błędu, objawy które opisujesz wskazują na awarię czujnika, ale są też podobne jak kończy się aumlator.

  • Witajcie,
    Ja też walczę z problemem wspomagania. Zauważyłem, że na postoju z włączonym silnikiem światła mi mrugają ( koła wyprostowane, kierownicą nie ruszam), oprócz tego słyszę co chwilę jak mi pojękuje - wzbuza sie bez powodu pompa wspomagania. Więc zabrałem się od czytania naszego forum. Potem do roboty. Rozwaliłem tą durną obudowę z pianki na pompie ( była mokra na dole), potem wymieniłem czujnik skrętu - na regenerowany. I dalej jest to samo. Dalej - zabrałem się za odizolowanie "słynnej wiązki", przewody były mokre, ale nie zgnite ( nie były napuchnięte), wysuszyłem - ale dalej jest to samo. Mam teraz dwa dobre czujniki skrętu !!!. Byłem u elektryka podpioł pod vag'a i błędu nie ma !!! Co wy na to ? Co to może być ? ( Skoda Fabia 1.4 60 KM - 2001 r. - TRW. )

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 11-06-2012, 09:28[/i] ][/size]
    Witajcie,
    Ja też walczę z problemem wspomagania. Zauważyłem, że na postoju z włączonym silnikiem światła mi mrugają ( koła wyprostowane, kierownicą nie ruszam), oprócz tego słyszę co chwilę jak mi pojękuje - wzbuza sie bez powodu pompa wspomagania. Więc zabrałem się od czytania naszego forum. Potem do roboty. Rozwaliłem tą durną obudowę z pianki na pompie ( była mokra na dole), potem wymieniłem czujnik skrętu - na regenerowany. I dalej jest to samo. Dalej - zabrałem się za odizolowanie "słynnej wiązki", przewody były mokre, ale nie zgnite ( nie były napuchnięte), wysuszyłem - ale dalej jest to samo. Mam teraz dwa dobre czujniki skrętu !!!. Byłem u elektryka podpioł pod vag'a i błędu nie ma !!! Co wy na to ? Co to może być ? ( Skoda Fabia 1.4 60 KM - 2001 r. - TRW. )

  • @ anubis
    Akumulator mam dobry, samochód odpala bez problemu, jak miałem kiedyś inny to jak był słaby to wiedziałem bo przy zapalaniu delikatnie na ułamek sekundy włączał mi się alarm. Przy włączonym silniku nap. jest 14,3 V czyli jest dobre ładowanie. A poza tym jak już silnik pracuje to co ma wspólnego alumulator do wspomagania, żeby prowokował pompę do samoczynnego wchodzenia na wysokie obroty?

  • Płyn jest na max.
    Rozmawiałem przed chwilą z 2 elektrykami i zgodnie powiedzieli mi że jakby był słaby aku to by wyłączał wspomaganie a nie je mocniej wzbudzał. Ja mam je cały czas tylko co jakiś czas pompa się bardzo wzbudza!

  • Odłącz czujnik od pompy i pojeździj tak troche. Bez czujnika pompa powinna pracować na stałych obrotach, czyli (toretycznie..?) opór powinien rosnąć wraz z pogłębianiem skrętu.

Log in to reply