Kontrolka otwierania drzwi

Topic created · 11 Posts · 5936 Views
  • Chciałbym się dowiedziec co jest wymagane aby mieć kontrolke otwartych drzwi w zegarach. Czy to kwestia pomieszania vagiem czy jakieś przewody trzeba pociągnąć?

  • Ooooo nawet niewiedzialem ze jest taka mozliwosc, bede szukał w serwisuwkach ale niestety po slowacku sa i moge przeoczyc. :ups: <!-- s:ups: -->

  • Moim zdaniem opcja taka powinna być dostępna VAGiem. Ale głowy sobie nie dam za to uciąć. Nie mam VAGa :rozpacz: <!-- s:rozpacz: --> Przecież czujniki otwarcia drzwi są zamontowane - dzięki nim zapala się światełko górne w kabinie po otworzeniu drzwi.

  • [quote="POW"]Chciałbym się dowiedziec co jest wymagane aby mieć kontrolke otwartych drzwi w zegarach. Czy to kwestia pomieszania vagiem czy jakieś przewody trzeba pociągnąć?[/quote]

    Wg Instrukcji obsługi Skody Fabii: str. 60 "lampka kontrolna świeci, gdy otwarte są jedne lub więcej drzwi. Podczas ruszania rozlega się akustyczny sygnał ostrzegawczy." Napis "Drzwi" ma :!: * :!: <!-- s:!: --> - czyli element, który występuje seryjnie tylko w pewnych modelach lub też dostępne są wyłacznie jako wyosażenie dodatkowe pewnych modeli. - niestety nie napisane jakich.
    Może da się ją czymś aktywować. 🆗

    Pozdr

  • Podbijam temat:) może ktoś już wie jak aktywować tą kontrole otwartych drzwi? w sumie aż tak nie potrzebny bajer jest, ale mimo wszytko wtedy samochód ciut bogacej wygląda -że ma tak zaawansowane czujniki;))

  • dołączam się do tematu:-) też chciałbym mieć taki bajer :zabawa: <!-- s:zabawa: -->

  • Jeśli kabelek od drzwi biegnie do światełka, to nie można podpiać siępod ten kabel i pod odpowiedni pin wpiąć w zegary? nie wydaje się to skomplikowane kwestia tylko zlokoalizowania kabelka i pinu w zegarach. Z chęcia bym się pobawił ale nawet nie mam pojęcia jak dojść do zegarów:(( tymbardziej nie wydaje się drogi taki układ 2? kabelki cieniutkie i konektor do zegarów, chyba że kabelek bezposrednio się wpina 😜 no i moze jakis rezystorek niewielki by czasem nie spalic diody w zegarach

  • Jeśli chodzi o kodowanie, to trzeba mieć zestaw wskaźników 6Y0 920 XXX X, na 6Y1 i 6Y2 nie można zakodować kontrolki otwartych drzwi.

    Mając liczniki 6Y0 920 XXX X dwie pierwsze cyfry kodowania określają (należy zsumować):
    00 brak wyposażenia
    01 kontrolka klocków hamulcowych
    02 kontrolka zapięcia pasów
    04 kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy
    08 kontrolka przepalonych zarówek
    [b]16 lampka kontrolna otwartych drzwi[/b]

    Informacja o otwartych drzwiach podawana jest przez CAN, nie ma osobnego pinu, więc nie da się podpiąć na krótko.

    I teraz pytanie - jeśli mam licznik 6Y1, to czy mogę bez problemu wsadzić 6Y0? Rozpiska pinów chyba jest taka sama? Czy komputer rozpozna licznik i poradzi sobie z odmiennym kodowaniem?

    EDIT
    I drugie pytanie - czy jeśli wyjmę licznik, wsadzę drugi, coś pójdzie nie tak, to będe mógł bezpiecznie wrócić do pierwszego licznika (głównie chodzi mi o immo)?

  • A jak sprawdzić jaki ma się zestaw liczników ?

  • [quote="mari0"]A jak sprawdzić jaki ma się zestaw liczników ?[/quote]
    Wyciągnij je z budy.

    Ja wam powiem, że jak się ta kontrolka nie świeci to prawdopodobnie nie ma diody w zegarach. Samo jej wlutowanie i aktywacja funkcji VAG-iem raczej niewiele da bo trzebaby jeszcze zapewne jakiś rezystor wlutować.

  • Sprawdzić zestaw bardzo prosto - jeśli kontrolkę świateł mijania masz w okolicy godz. 10 na obrotomierzu, a akumulator na środkowej części po prawej stronie, to masz 6Y1 * albo 6Y2 * (stary typ). Jeśli światła mijania masz między wskaźnikami temperatury i poziomu paliwa, a akumulator na godz. 10 na obrotomierzu, to masz nowy typ i kontrolka otwartych drzwi to kwestia przekodowania.

    Nie da się przekodować starego licznika, by aktywować kontrolkę otwartych drzwi - zwyczajnie nie ma takiej opcji. Żeby bawić się w ręczne wstawianie takiej diody, należałoby pociągnąć osobny obwód i przerabiać zegary, wiec chyba lepiej je już wymienić.

    UWAGA! Przed doborem licznika należy bardzo dokładnie upewnić się, czy kupujemy właściwy (zwłaszcza pod kątem silnika)! Rodzajów liczników było milion pięćset sto dziewięćset, w zależności od rodzaju sinika, km/mile, czujnika płynu spryskiwaczy MFD*, Maxi-dota, itp.

    Przykładowo:
    Zestaw wskaźników z MFD do silnika AME

    • 6Y1 919 880 C
    • 6Y2 919 880 C

    To samo + "wskaźnik napełnienia całk. zbiorniczek płynu do spryskiwacza szyb

    • 6Y1 919 870 C
    • 6Y2 919 870 C

    Wyświetlacz z maxi-dotem do AME

    • 6Y0 920 840 M

    Multi Function Display - te małe okienka pod wskazówkami prędkości i obrotów do wyświetlana parametrów z komputera.

Log in to reply