Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Zablokowane drzwi, problemy z zamkami - temat zbio

Temat utworzony · 95 Posty · 49773 Wyświetlenia
  • Masz nieprawidłowo podłączony centralny zamek w układ elektryczny, szyby nie mają prawa otwierać się wraz z zamkami, jeśli już to ta funkcja powinna działać, ale w drugim kierunku zamykasz zamki i wtedy powinno nastąpić dosunięcie szyb.

  • A tak już technicznie czy jest jakaś różnica jaki zamek tzn kombi, sedan, hatchback. Na allegro często to podają, a wydaje mi się, że to jeden... :niepewny: <!-- s:niepewny: -->

  • zamek konstrukcyjnie jest taki sam, ważne co w nim siedzi ( elektronika) i tu właśnie należy patrzeć na te "literki" za numerem właściwym.
    po odkręceniu zamka zaleca się wymianę śrub na nowe.

  • No i się zesrało, rozkręcam a tam płyta nitowana do drzwi 😕 <!-- s:/ -->
    Czy ktoś już rozwiercał może, jak się najlepiej za to zabrać, czy nie ma później problemów z montażem ?

  • [b]nicram[/b], ja oszczedzilem sobie nerwow i oddalem do mechanika

  • Witam. też mam problem z tylnymi drzwiami. udało mi się ściągnać tapicerkę ale nie mogę odłączyć szyby drzwi bocznych od szyny prowadzącej po której jeździ mechanizm podnoszenia szyby. Wie ktos może jak zdjąc szybę abym mógł zdjąć blachę z drzwi i dostać się do środka drzwi?

  • Witam, w nawiązaniu do tematu zaciętych drzwi. Mam ten sam problem - lewe tylne mogę otwierać tylko od środka. Po rozebraniu tapicerki trafiłem na sporą przeszkodę w postaci przynitowanego panelu, to znaczy niby jest on przykręcony na śruby ale po ich odkręceniu nadal nie mogę go w żaden sposób zdjąć. Widzę łby kilku nitów tylko obawiam się że po rozwierceniu ich rozsypie mi się to co jest po wewnętrznej stronie nimi przymocowane o ile jest 😞 <!-- s:( -->.
    Czy mogę bez obaw rozwiercić nity ?

  • Da się to rozwiercić i później poskłada tylko właśnie trzeba wiedzieć jak. Mam ten sam problem i chyba zdecyduje się na oddanie tego w ręce fachowców bo trochę grzebania przy tym raczej jest, a teraz warunki nie sprzyjające.

    więcej jest tu;
    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=7070&highlight=zaklinowane<!-- m -->

  • Od pewnego czasu zdarzają się problemy związane z brakiem możliwości otworzenia drzwi kierowcy, a ostatnio nawet z domknięciem drzwi są problemy. Mój samochód to Fabia w wersji comfort, bez oryginalnego centralnego zamka, lecz z dokładanym własnoręcznie.

    Przez brak możliwości otworzenia rozumiem:

    • mogę włożyć kluczyk w zamek
    • mogę przekręcić kluczyk o +/- 90 stopni
    • bolec zamka pozwalający na jego zamknięcie od wewnątrz porusza się prawidłowo
    • gdy mam zamknięty zamek i skorzystam z klamki wewnętrznej bolec się otwiera.
    • nie mogę otworzyć zamka za pomocą klamki (na początku zewnętrznej, później również i wewnętrznej)

    Przez brak możliwości domknięcia drzwi rozumiem:

    • mogę drzwi docisnąć do prawidłowej pozycji
    • skobel zamka nie zatrzymuje się w pozycji "zamknięty", przez co drzwi cały czas "latają"
    • nie mogę zamknąć zamka - drzwi kierowcy mają blokadę przed zamknięciem zamka przy otwartych drzwiach.
    • nie mogę ręcznie (za pomocą śrubokręta) przestawić skobel zamka w pozycję "zamkniętą"

    Chronologicznie:

    Zaczęło się od tego, że gdy próbowałem przy zakluczonym samochodzie otworzyć klamkę, to nawet po otwarciu zamka (czy to za pomocą klucza, czy pilota) nadal nie działała klamka zewnętrzna. Mogłem drzwi otworzyć od wewnątrz. Po otwarciu od wewnątrz zaczynała działać również klamka zewnętrzna.

    Pilnowałem się, aby najpierw odkluczać, później chwytać za klamkę i tak jeździłem przez miesiąc.

    Ostatnio jednak zapomniałem się - przed otwarciem samochodu chwyciłem za klamkę. Tak jak zdarzało się wcześniej nie mogłem otworzyć drzwi z zewnątrz. Jak było wielkie moje zdziwienie, gdy nie mogłem otworzyć drzwi również z wewnątrz. Parę minut prób i w końcu zrezygnowałem.
    Wsiadłem od strony pasażera. Nie było to łatwe zadanie, bo mam 2m wzrostu i ważę 130 kg.

    Po przejechaniu pewnej odległości i kilku próbach - drzwi puściły od wewnątrz. Ponownie zaczęła działać klamka zewnętrzna i wewnętrzna.

    Następnego dnia rano drzwi otworzyły się prawidłowo, lecz złośliwie nie dały się ich domknąć ani zamknąć.

    Czy ktoś z was miał już taką przypadłość? Czy wiecie jak to naprawić? Czekam na wszelką pomoc.

  • Pierwsze o czym pomyslałem to mróz. Miałem podobnie z zamykaniem drzwi. Wystarczyło psiknąć najpierw odmrażaczem do zamków a potem obficie WD-40 na skobel ( zamek wewnatrz drzwi) Problem ustąpił. Nie miałem jedna nigdy problemu z otwieraniem od wewnatrz. Tylko tyle że zawsze wsiadałem normalnie przez drzwi kierowcy. Jeżeli raz działa a raz nie to obatwiam mróz.

  • Witam szanownych Kolegów,

    To mój pierwszy post tutaj. Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego chciałbym poprosić o odpowiedź na pytanie postawione wyżej. Czy ten plastik jest częścią wymienną? W Skodzie usłyszałem, że nie jest, a jednak jest przykręcony za pomocą śruby, czyli jest odrębną częścią. Na obrazku z Etki nie widzę jednak tego plastiku. Czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie?

    Dla jasności dodałem zdjęcia elementu, o który pytam

  • Jeśli w etce nie jest to rozbite jako część to wątpię byś to dostał. To, że jest ten plastik przykręcany nie ma co się sugerować. Moim zdaniem najlepiej by Ci było poszukać na allegro rozbitka lub anglika i zakupić cały używany zamek, a najlepiej jeszcze uszkodzony lub po jakimś włamaniu, a z całym plastikiem.

  • Wymieniłem zamek i niby wszystko dobrze tylko, jak zamykam kluczykiem z zewnątrz jest ok, ale ja ze środka to cypel się zamyka i zaraz otwiera. W zasadzie nie przeszkadza mi to bo nie zamykam się w środku, no ale jak coś już jest wolę żeby działało jak powinno. Oczywiście zamek nie jest oryginalny, pytałem u mechanika też nie ma pojęcia o co chodzi, zaproponował wymianę na zamek oryginalny za drobna dopłatą.

  • [b]nicram[/b], ja miałem podobnie na nieoryginalnych zamkach z przodu - po wymianie nie mogły się zaryglować od zewnątrz. Po naciśnięciu pilota od alarmu rygielki chowały się, a później wyskakiwały.
    Serwis oczywiście to poprawił i działa jak należy więc powiedz mechanikowi żeby kombinował.

  • [quote="dommel"]Problem został rozwiązany - konieczna była wymiana zamka, koszt 1/10 kwoty proponowanej przez serwis (700PLN).

    Jakby ktoś w przyszłości miał podobny problem dodam iż zamek jest nie do uratowania. Trzeba użyć porządnego łomu i "wydłubać" część plastikową zamka, wtedy będzie dostęp do dźwigni zwalniającej zamek... reszta jest już prosta 😉 <!-- s;) -->[/quote]

    Witam
    Podniosę temat bo jestem też w tej "dramatycznej" sytuacji zablokowania się zamka tylnych drzwi więc drzwi pozostają zatrzaśnięte. Ściągnąłem już tapicerkę, mechanizm podnoszenia szyby razem z blachą i widzę zamek ba nawet mogę go dotknąć. Na tym etapie mam kilka pytań.

    1. Czy sposób z łomem, który opisuje dommel to na dzień dzisiejszy jedyna możliwość aby te drzwi otworzyć? Jeśli tak to co dokładnie mam rozwalić w tym zamku aby puścił? Jest może gdzieś dostępny rysunek techniczny, schemat budowy zamka?
    2. Gdzie znajdę rozpiskę pinów kostki wchodzącej do centralnego zamka?
    3. Czy ktoś próbował odkręcać drzwi na zawiasach? Otwierając przednie drzwi widzę na słupku środkowym śruby zawiasów drzwi tylnych po jednej na zawias i wystające gwinty śrub przykręconych od środka też po jednej na zawias. Czy jak puszczą zawiasy uda się drzwi zsunąć (wyszarpać)?

    Pozdrawiam

  • sprobuj od środka zdjąć uszczelkę drzwi - tą co idzie na całym obwodzie drzwi,
    potem z cienkiego drutu ( elektroda ? ) zrób wytrych - taki haczyk - i sprobuj "naciągnąć" blokadę zamka - dla porównania zobacz sobie drugie drzwi jakie elementy się blokują przy zamykaniu i bedziesz wiedział o co mi chodzi.
    kiedyś miałem "awaryjne" otwieranie drzwi - udało się... ale zamek był do wymiany.
    [quote="SebobeS"]Czy sposób z łomem, który opisuje dommel to na dzień dzisiejszy jedyna możliwość aby te drzwi otworzyć? Jeśli tak to co dokładnie mam rozwalić w tym zamku aby puścił? Jest może gdzieś dostępny rysunek techniczny, schemat budowy zamka? [/quote]
    nie wiem - łomu nie testowałem. schemat budowy zamka poszukaj w temacie o krańcówkach.

  • Znów odgrzewam kotleta.

    Mój centralny zamek ciągle wariuje. Żeby wyjść z samochodu, zamknąć drzwi a potem je normalnie otworzyć, muszę uchylić szybę i nacisnąć przycisk odryglowania. Zamek rygluje się według jego własnego widzimisie, czasami nie zamykają się drzwi kierowcy, na co działa np. zaryglowanie go drugi raz. Otwierając tylne drzwi ryglują się wszystkie oprócz otwieranych.

    Da się wyłączyć to automatyczne ryglowanie i ustawić na TYLKO ręczne?

    Ale namąciłem.

  • [quote="nicram"]Wymieniłem zamek i niby wszystko dobrze tylko, jak zamykam kluczykiem z zewnątrz jest ok, ale ja ze środka to cypel się zamyka i zaraz otwiera.[/quote]
    Jeżeli znacie jakieś rozwiązanie tego problemu to poproszę uprzejmie.
    Po wyrwaniu zaciętego zamka (F1, lewy, tył, teraz zamiennik) właśnie tak mam i w warsztacie padła sugestia, że psujący się zamek po drugiej stronie może być przyczyną.
    Działa prawidłowo z kluczyka i pilota, a z guzika na drzwiach kierowcy zamyka wszystkie i natychmiast odblokowuje jedne drzwi. Klamka wyregulowana, cięgna ułożone, komputer nie pokazuje błędów.

  • [quote="wiesuaf"]Da się wyłączyć to automatyczne ryglowanie i ustawić na TYLKO ręczne?[/quote]
    automatyczne ryglowanie po przekroczeniu 15km/h - da się wyłaczyć.

    [b]LeszekJ[/b] jedyne co mi przychodzi do głowy, to czy masz właściwe zamki w aucie wg nr-ów katalogowych.
    2. sprawdziłbym bloki pomiarowe które drzwi szwankują ( system pokaże OPEN / CLOSE) i ew. sprawdzić działanie krancówki w tym zamku.

    może właśnie zamiennik jest źle dobrany i wprowadza zamieszanie do systemu samochodu. masz stary zamek ? zobacz miernikiem czy krancówka jest sprawna. może wystarczy coś przeczyścić ?

  • [quote="kapi"][b]LeszekJ[/b] jedyne co mi przychodzi do głowy, to czy masz właściwe zamki w aucie wg nr-ów katalogowych.
    2. sprawdziłbym bloki pomiarowe które drzwi szwankują ( system pokaże OPEN / CLOSE) i ew. sprawdzić działanie krancówki w tym zamku.

    może właśnie zamiennik jest źle dobrany i wprowadza zamieszanie do systemu samochodu. masz stary zamek ? zobacz miernikiem czy krancówka jest sprawna. może wystarczy coś przeczyścić ?[/quote]

    Komputer prawidłowo pokazuje stany otwarte/zamknięte. Wstawiony zamek jest nowy (zamiennik), stary poszedł w drzazgi przy otwieraniu zablokowanych drzwi.
    Nie działa prawidłowo tylko z guzika w kabinie: zamykają się i natychmiast otwierają te reperowane drzwi.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 26-06-2012, 17:36[/i] ][/size]
    Po kolejnej porcji "zabawy" mogę dopisać, że zamek drzwi tylnych 3B4 839 015A (3B4839015A) firmy VIKA wyprodukowany w 2011 roku nie pasuje do Skody Fabii 1.4 16V (fresh+) z 2003 roku. Objawy opisane zostały wcześniej.
    Panowie z biura warsztatu umywają ręce: "Chińczycy takie robią to my takie montujemy, a jak chce mieć wszystko dobrze to niech sobie kupi oryginał".