Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Zablokowane drzwi, problemy z zamkami - temat zbio

Topic created · 95 Posts · 49821 Views
  • Mam problem z tylnymi drzwiami po lewej stronie. Jakis miesiac temu mialem problem z otwieraniem tych że drzwi a teraz calkowicie sie zablokowaly. Otwieranie centralnym zamkiem nic nie daje. Czy jest jakis sposob zeby zciagnac panel i dostac sie do srodka we wnetrzu samochodu.
    Dzieki

  • Nie otwieraja sie od wewn czy od zewn??
    Czy rygielek sie wysuwa czy tez nie??

  • [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=1748]Tutaj[/url] opisywałem kiedyś jak się ściąga tapicerkę z drzwi i powiem szczerze nie wydaje mi się byś ją ściągnął bez jej zniszczenia na zamkniętych drzwiach. Podejrzewam u Ciebie jakieś mechaniczne uszkodzenie zamka stąd brak możliwości otwarcia.

  • Tapicerke sciagniesz przy zamknietych drzwiach nie uszkadzajac nic poza tymi kolkami mocujacymi. Sprawdzone na wlasnej osobie 😄 <!-- s:D -->

  • Rygielek sie wysuwa a drzwi nie otwieraja sie ani z zewnatrz ani z wewnatrz. I opiszcie jak zciagnac te drzwi bo jak narazie doszedlem do momentu zciagniecia plastikowej "raczki" i nie wiem co dalej?

  • Instrukcje jak sciagnac tapicerke masz w dziale ZROB TO SAM. Ale watpie by ci to cos pomoglo, bo po zdjeciu praktycznie nie masz dostpeu do niczego. Musialbys jeszcze sciagnac blache z drzwi ale ta w niektorych modelach jest przynitowana.

    Sprobuj moze z zewn otworzyc. Jak pociagniesz klamke to w na jej koncu zobaczysz taki plastik na ktorym zaczepiona jest linka od zamka, moze jest ona za luzno.

  • Juz pisalem tu o moim problemie z tylnymi drzwiami, ale juz sobie poradzilem zdjolem obudowe otworzylem tylko ze teraz te drzwi zamykaja a czasami nie tzn. jesli w zamkne je centralnie od srodka wszystko jest ok natomiast przy zamknieciu od zewntarz centralny zamek nie lapie tych drzwi i pozostaja otwarte. Co zrobic?

  • Przepraszam troche namieszalem, drzwi czasami sie zamykaja czy to od wewntarz czy od zewnatrz. Dzieki za jakiekolwiek rady.

  • [b]remos[/b] postaraj się nie zakładać dwóch tematów dotyczących tego samego, bo mam później dużo pracy z złączeniem tego do kupy 🙂 :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

  • Witam,
    ostatnio pękł mi plastik od mechanizmu podnoszenia szyby i postanowiłem go wymienić. Niestety podczas demontażu blachy z mechanizmem, uszkodziłem sobie zamek, a właściwie nie cały zamek tylko plastik, który zaznaczyłem na [url=http://212.87.229.219/0001.jpg]tym[/url] zdjęciu. I tutaj moje pytanie: czy można gdzieś dostać sam ten plastik, czy trzeba kupić cały zamek. Zamki z odzysku chodzą po 60 - 70PLN a nowy 110PLN. To trochę dużo za taką pierdołę. Może od innego modelu jest on dostępny?

  • do czego ten plastik ? do cięgła blokowania zamka z wnętrza samochodu?

  • Podniosę temat co by nowego nie tworzyć...

    W mojej Fabii przestały się otwierać drzwi - "błogosławione" podwójne ryglowanie doprowadziło do sytuacji zaryglowania drzwi i braku możliwości ich otwarcia zarówno z zewnątrz jak i od wewnątrz. Rozebrałem drzwi - okablowanie sprawne więc pozostaje kwestia uszkodzonego zamka.

    I tutaj pytanie czy ktoś przerabiał ten temat, udało się komuś otworzyć drzwi bez destrukcji zamka? A może z destrukcją 🙂 <!-- s:) --> Będę wdzięczny za pomoc.

  • Problem został rozwiązany - konieczna była wymiana zamka, koszt 1/10 kwoty proponowanej przez serwis (700PLN).

    Jakby ktoś w przyszłości miał podobny problem dodam iż zamek jest nie do uratowania. Trzeba użyć porządnego łomu i "wydłubać" część plastikową zamka, wtedy będzie dostęp do dźwigni zwalniającej zamek... reszta jest już prosta 😉 <!-- s;) -->

  • Witam państwa!

    Już od dłuższego czasu nie mogłem otworzyć auta kluczykiem, musiałem polegać wyłącznie na pilocie (który ostatnio też zaczął szwankować). Postanowienie na wiosnę - pozbyć się tego problemu! Samochód wylądował u mechanika. Nie wiem czy to on zawinił, ale wkładkę po prostu wyrwał - według niego wszystko było strasznie skorodowane. No i teraz pojawiają się pytania.

    1. Gdzie mogę w ogóle taką wkładkę kupić? W internecie znajduję całe zamki - a zakładam, że to nie to samo (chociaż z drugiej strony - skoro wkładka została [u]urwana[/u], to czy nie ma przypadkiem konieczności wymiany całego zamka?). Salon? Szrot? Gdzie? I jaki może to być wydatek?

    2. Czy istnieje możliwość dopasowania [u]wkładki[/u] do kluczyka? Wizja dwóch osobnych kluczyków do zamka i stacyjki nie jest ciekawa. Wydaje mi się jednak, że ktoś w rodzaju ślusarza nie miałby problemów z dopasowaniem wkładki do kluczyka. Prosiłbym o ewentualne wyprowadzenie mnie z błędu.

    Liczę na pomoc z państwa strony. Chodzi oczywiście o drzwi kierowcy, Fabia z roku 2001. Na chwilę obecną samochód stoi "wybebeszony" w warsztacie i czeka na wkładkę, a ja nie mam samochodu na święta. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.

    Pozdrawiam!

  • Witaj, 🙂 <!-- s:) -->
    Ja bym na twoim miejscu wymienił cały zamek bo nie nie wiadomo jak ten mechanik to wyrwał. Mógł jakieś zaczepy uszkodzić i i tak się sprowadzi do wymiany zamka.
    Zobacz za tym w sklepie lub na allegro lub w ostateczności salon / szrot.
    Jeżeli chcesz dopasować zamek do klucza to pozostaje tylko aso . Oni tam mają takich magików co to robią. W innym razie pozostaje wymiana wkładki (bębenka) i zgoda na drugi klucz.
    Pozdrowienia.

  • Jaś fasola w swoim mini przynitował skobel i zamykał na kłódkę :hyhy: <!-- s:hyhy: --> Oczywiście taki zarcik. Nie wiem co do wymiany czy trzeba cały zamek czy sama wkładke ,ale napewno mozna dopasować do kluczyka. A gdzie ?..zgodnie z twoim opisem w Polsce. Pozdro.

  • [quote="koko"]A gdzie ?..zgodnie z twoim opisem w Polsce.[/quote]
    Celnie. 🆗 <!-- s🆗 -->

    Dziękuję panom za odpowiedzi. W czwartek wybieram się do znajomego, który szczęśliwie pracuje w serwisie Skody. Przez telefon zawyrokował, że trzeba będzie wysłać "gdzieś" kluczyk, żeby dorobiono do niego zamek/wkładkę. Ceny póki co nie znam, ale raczej nie będzie symboliczna; do tego mam czekać ok. 2 tygodni. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, w czwartek podzielę się wrażeniami.

  • Mialem dokladnie to samo po probie wlamania do samochodu. Wkladka obracala sie ale zamka nie dalo sie otworzyc.
    Wymieniono sama wkladke (w Czechach, bo mialem blisko. Nazywalo sie "vlozka zamku s pouzdrem" i kosztowalo 449 koron). Potrzebny jest tylko numer ktory znajduje sie na takim plastikowym jakby breloczku do kluczy, ktory Skoda daje przy zakupie auta. Jesli tego nie masz - w dobrym warsztacie dostana taki numer na podstawie numeru nadwozia. Ale fakt, troche trzeba poczekac, bo wkladke robia na zamowienie. Kluczyka nigdzie nie trzeba wysylac, a wyrwanie zamka to barbarzynstwo swiadczace o niewiedzy mechanika. Dlaczego nie pojdziesz do autoryzowanego warsztatu? W takiej sprawie tylko autoryzowany warsztat moze ci pomoc.

  • [quote="Marek"]Dlaczego nie pojdziesz do autoryzowanego warsztatu? W takiej sprawie tylko autoryzowany warsztat moze ci pomoc.[/quote]
    Bo nie tylko autoryzowany warsztat może pomóc i koszty sa znacznie niższe. Gdybyśmy tylko polegali na ASO to po co byłoby to forum?
    ps: ..i oszczędź sobie idiotycznych komentarzy jak cie nie smieszy to ty masz problem a co do ort to racja.

  • Nieautoryzowany warsztat nie dostanie ani numeru kodu zamka, ani wkladki od Skody. Dlatego w tym wypadku polecam warsztat autoryzowany. A dalej - zgodnie z twoja logika - po co nam warsztaty jak mamy forum?

Log in to reply