Witaj na forum Fabia Club Polska

[F2, F2FL] Rozrząd TSI

Temat utworzony · 15 Posty · 1738 Wyświetlenia
  • Witam wszystkich :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

    od lutego 2011 jestem posiadaczem skody fabii combi II [b]1.2 TSI 105 KM[/b].
    Przejechałem jakieś 1300 km i z samochodu byłbym zadowolony na 100% gdyby nie problem który zauważyłem jakiś czas temu.
    Mianowicie, przy lekko rozgrzanym silniku na jałowym biegu występują drgania silnika.
    Przy zimnym silniku (mróz po -12, -16 ° C) nie ma takich objawów (nie wyczuwalne). Drgania są wyczuwalne, gdy temp oleju osiąga ok 50°C (zauważyłem przy 53 - 57° C). Przykład: gdy przejadę trasę ok. 10 km - wyłączam silnik, uruchamiam go ponownie za jakieś 15-20 minut i wówczas odczuwam drgania. Jak silnik jest mocniej rozgrzany również drgania nie występują.
    Dzisiaj byłem w serwisie - standardowo, na opisane przez ze mnie objawy, lekkie zdziwienie, że niby się z tym pierwszy raz spotykają. Wykonana diagnostyka silnika i co ?, oczywiście zero błędów. Po chwili usłyszałem coś co najbardziej wkurza każdego TEN TYP TAK MA. Podobno mieli już taki przypadek właśnie z silnikiem 1.2 TSI i samo przeszło :hurra: .

    Przy kolejnych moich pytaniach wina padła na:

    • podobno winne jest oprogramowanie sterownika silnika.
      Jeżeli skoda wypuści nowy soft (niby ma być nowy flash) to mi wymienią.
      Do tego czasu nic nie mogą poradzić.

    Mam pytanie do posiadaczy FABII z silnikiem TSI 1.2 - czy zauważyliście podobne objawy, czy tylko mi się trafił taki udany egzemplarz? Prośba o info za które będę bardzo wdzięczny.

    Szukałem trochę na temat problemów z silnikami TSI w necie i to co znalazłem:
    http://www.autocentrum.pl/oceny/volkswagen/polo/v/ocena-kierowcy-45966172
    http://forum.skodaclub.pl/skoda-yeti/skoda-yeti-1-2-tsi-ambiente-cena-60500zl-t5735-15.html#p94331

    Z powyższych linków wynika, że silnik TSI nie jest idealny i niestety ma swoje wady od nowości.

    *EDIT

    Proszę używaj małych liter w tytule wiadomości, teraz już poprawiłem ale pamiętaj na przyszłość.

  • Witam,
    Jestem posiadaczem nowej Fabii 1.2 TSI 85 KM (przebieg 550 km). Autko jeździ bez zarzutu jednak ostatnio zacząłem słyszeć niepokojące "buczenie" w momencie gdy obroty silnika wynoszą około 1800 obr/min przy jeździe ze stałą prędkością lub po odpuszczeniu gazu. Ma to miejsce tylko przy jeździe z włączoną klimą.
    Być może niepotrzebnie się niepokoje gdyż autko jeszcze musi się ułożyć, jeśli jednak ktoś zetknął się z podobną sytuacją, będę wdzięczny za opinie.

  • klima w fabii hałasuje. u mnie szum miał niezbyt ładny dźwięk, jakby metaliczny.

  • A przy otwartej masce silnika jak przygazujesz, to słyszysz taki metaliczny dźwięk, jakby jakaś metalowa cześć była luźna? Ja mam coś takiego ale przyjrzę się temu tematowi dopiero w weekend.

  • Ostatnio coraz więcej słyszę o problemach z silnikami TSI, mam tu głównie na myśli rozrządy - chodzi o napinacz (podobno droga sprawa) oraz o czujniki doładowania turbiny.
    Czy ktoś ma jakieś niepokojące doświadczenia lub info w tym temacie :?: <!-- s:?: --> , prosiłbym o podzielenie się tym na forum, napewno to ułatwi podjęcie decyzji potencjalnym osobom o kupnie auta z taką jednostką napędową.
    Wiem jest już parę tematów dotyczących TSI, jednak chciałbym to jakoś zebrać do kupy i wszystkie główne problemy ująć tutaj w jednym wątku.

  • z mojej wiedzy - problem dotyczył silnika 1.4 TSI - tam było coś nie halo z napinaczem

  • No właśnie czytałem już w paru miejscach, że ich wytrzymałość sięga 30 - 40 tys. km, a ewentualna wymiana wraz z częścią w ASO to koszt 2 tys. zł

  • [quote="MirekS"]No właśnie czytałem już w paru miejscach, że ich wytrzymałość sięga 30 - 40 tys. km[/quote]
    no ale ten przebieg robisz jeszcze na gwarancji, "poprawione" elementy[b] chyba[/b] mają dłuższą żywotność - jak w przypadku fabiowego silnika HTP 😕 <!-- s:/ --> ale tego nie jestem w 100% pewny.

  • Witajcie.
    Z mojej wiedzy wynika że 1.2 TSI ma problem z obrotami i rozrządem. Głownie to jest nie równa praca silnika.
    Dużo wątków na temat 1.2 TSI jest na czeskim forum http://www.skodahome.cz<!-- w --> lub tu [url=http://forum.skodahome.cz/forum/236-motor-12-tsi-14-tsi/http://forum.skodahome.cz/forum/236-motor-12-tsi-14-tsi/]silniki 1.2 i 1.4 tsi[/url]

    W jednym z tematów jest odpowiedź z centrali skody w Czechach

  • [url=http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=44276&postdays=0&postorder=asc&start=0]Temat z OCP - silnik 1.4 TSI[/url]

    info z forum Skodovka :
    [quote] [b]DJ_TRANCE [/b]: silniki 1.2 TSI w szczególności kuleją niestety, ale to było do przewidzenia. NIedługo z CC700 zrobią 460 KM... kwestia czasu...[/quote]

  • W tej octawi napinacz to już chyba wogule nie pracuje, ostatnio słuchałem silnika golfa i taki hałas dochodził tylko na zimnym po około minucie cichł, masakra te TSI.

  • [b]TOMUŚ[/b], mogłbyś wkleić ten tekst z centrali Skody ? - nie moge się go doszukać ...
    [quote="TOMUŚ"]W jednym z tematów jest odpowiedź z centrali skody w Czechach[/quote]

  • Prosim Kapi 😄 <!-- s:D -->

    Děkuji za Váš email.
    K Vašemu dotazu Vám sděluji, že Váš vůz nespadá do dílenské servisní akce týkající se výměny rozvodového mechanismu motorů 1,2 TSI. U Vašeho vozu byl již montován motor s inovovaným rozvodovým mechanismem.

    S pozdravem

    Ing. Vladimír Kutnar, PST - Péče o zákazníka
    SKODA AUTO a.s., V. Klementa 869, 293 60 Mlada Boleslav, Czech Republic
    T +420 326 8 16100, F +420 326 8 16221, eF +420 326 8 46414
    <a href="mailto:Vladimir.Kutnar@skoda-auto.cz">Vladimir.Kutnar@skoda-auto.cz</a>, http://www.skoda-auto.com
    0

    Jeszcze jest tam gdzieś wypowiedź skody na słowacji. Nie wiem czy ktoś chce. 🙂

  • 1.2 TSI - pada zawór sterujący doładowaniem. Ze względu na to, że jest zintegrowany z turbiną, wymieniana jest całość. Czytałem tez, że zdarza się w 1.4 TSI. W ostatnim numerze Motoru jest też o tym, ponieważ warszawski WORD ma Fabie TSI, stąd szkoły jazdy tez takimi jeżdżą. Tragedii nie ma, bo wymieniany jest na gwarancji i po rozmowie z SAP, po gwarancji tez nie powinno być problemów.
    Druga sprawa to napinacz łańcucha rozrządu. To akurat rzadziej się zdarza, objaw to głośna praca, terkotanie dochodzące z okolic rozrządu.
    Problem jest taki, że w przypadku Fabii nie ma za bardzo alternatywy dla silników TSI.
    Brakuje konkretnej informacji ze strony Skody, co jest nie tak, jaka jest przyczyna, kiedy problemy zostaną rozwiązane i w jaki sposób.

  • Silniki tsi są testowane na klientach. A jak coś wyjdzie po gwarancji to klient za to zapłaci. Przeważnie są to kwoty duże