Witaj na forum Fabia Club Polska

F1 kontrolki

Topic created · 10 Posts · 1011 Views
  • Witam. Mojej F1 nie świecą się kontrolki na zegarkach od klapy, spryskiwaczy, drzwi i kontrolka stanu hamulców w środku w przedostatnim rzędzie oraz kontrolka pasów i silnika. Ktoś wie w czym rzecz? Nigdy od kupna się nie paliły. Ktoś wie może jak dostać się do żarówek, żeby sprawdzić czy nie są przepalone?

  • a kolega ma na wyposazeniu te wszystkie rzeczy ;] ?

    jezeli nie masz czujnika w zbiorniku spryskiwaczy to czemu sie ma swiecic ci kontrolka ?
    klapa i drzwi - jezeli masz wszystkie krancowki idzie aktywowac i powinno dzialac
    hamulce masz czujnikiem ? tzn masz pociagniee kabelki do klockow ? - jezeli nie to po co sie ma swiecic ?
    pasy idzie aktywowac ALE jezeli nie masz kabli to kontrolka zapali ci sie tylko na 6 sek i zgasnie ale nie bedzie pikania ze pasy niezapiete.

    Tam nie ma zarowek a sa diody, idzie to sprawdzic musisz wyciagnac licznik i go rozbebeszyc i sprawdzic czy w tych miejscach masz wlutowane diody. Potem zostaje aktywacja kontrolek VAGiem.

    z silnikiem dziwna sprawa bo powinine sie swiecic (jedynie SDI chyba nie mialy kontroli silnika o ile dobrze pamietam ale nie jestem pewien;d) - mozliwe ze ktos wylutowal diode, lub ja zakleil tasma (znane przypadki z forum) lub sie spalila

  • Jak się spojrzy na zegar to widąc "rysy" tych ikonek oprócz tej silnika

  • [quote="Crown"]Jak się spojrzy na zegar to widąc "rysy" tych ikonek oprócz tej silnika[/quote]
    "rysy" tzn że kontrolki są, ale nie koniecznie aktywne - przeczytaj jeszcze raz post kolegi powyżej - czy masz te "gadzety" na wyposażeniu by się świeciły ?
    liczniki są uniwersalne, wyposażenie już raczej nie.

  • Ja myślę że trzeba zacząć od wyjęcia licznika i otworzenia go w celu weryfikacji czy diody są sprawne. Potem Vag. Jest możliwe że sprzedawca chciał ukryć pewne wady auta i to po wyłączał lub wylutował diody, żeby problem/y z autem nie wychodziły przy sprzedaży . Krótko mówiąc nikt normalny tego nie robi że wyłącza/wylutowuje diode od silnika czy świec żarowych, nie mówiąc o reszcie. Tam jeszcze kontrolki drzwi , klapy itp. to jeszcze jest do opanowania i z tym raczej nie ma problemów dużych.
    Co do sprysków to zobacz czy masz czujnik poziomu płynu w zbiorniczku jeśli go tam nie ma to kontrolka się nie będzie świeciła gdy jest niski stan płynu lub go wcale nie ma. To zwykle było opcjonalne albo ludzie sobie sami dokładali, chyba że masz wersje comfort , to w tej wersji mogło być w standardzie.

  • [quote="kapi"]"liczniki są uniwersalne, wyposażenie już raczej nie.[/quote]

    [color=#00FF00][b]Kapi [/b][/color] wyposażenie raczej nigdy 🙂 <!-- s:) -->

  • [b]Crown[/b], błędnie myślisz, że jak są ikony na tarczy zegarów to kontrolki muszą być.

    Jaką masz wersję wyposażenia?

    Podepnij VAG-a lub VCDS-a i próbuj kodować po kolei wyposażenie to będziesz wiedział co będzie świecić a co nie.

  • Jest to wersja Comfort. Najbardziej zastanawia mnie, że nie widać lampki od błędów silnika.

  • Kontrolki odpowiadające za silnik to epc i taki silniczek + dla diesli świece żarowe , ale głownie to epc i ten silniczek.

  • [b]Crown[/b], podepnij auto pod kompa lub wyciągnij zegary i zobacz cy ktoś jej nie zakleił.

    Mogę ci pomóc jeśli przyjedziesz do mnie.

Log in to reply