Wymiana Piasty przedniego koła
-
Witam aby ściągnąć piastę to wiem że trzeba wyjąć całą zwrotnice i mam pytanie będę musiał ponownie ustawiać zbieżność kół ? Zastąpię czymś prasę aby wycisnąć piastę z zwrotnicy?
Fabia 2002 1.4
-
samodzielnie tego nie robiłem ale miesiąc temu znajomy wymieniał mi piastę i wiem że zbieżności nie musiałem ustawiać a jak to robił to nie wiem bo nie patrzyłem mu na ręce
-
Ok dzięki. Nikt więcej nic nie wie ? ;/
-
Zależy jak bardzo wszystko rozkrecisz.
Ja bym ustawił tymbardziej że tej operacji nie robisz przy zmianie kół.
A kieszeni to chyba nie zrujnuje. -
Zwrotnica w moich rękach,czekamy za prasą.
Jutro od rana zabieram się za składanie <!-- s:) --> Pozdro. -
No to czekamy na relacje z prac i info jak poradziłeś sobie z osadzeniem pierścienia zabezpieczającego.
-
A czemu pytasz o pierścień ? Łatwo poszło <!-- s:) --> i śmigam
Problem było usadowić równo tylko zwrotnice na prasie . ;/
Jak ktoś potrzebuje pomocy niech śmiało pyta -
[quote="Sebson"]A czemu pytasz o pierścień ?[/quote]Niedawno wymieniałem piasty w jakieś tam fabii z obydwu stron. Piasty które były wymieniane trzy miesiące wstecz , a już się rozleciały. Być może dlatego że zostały zakupione na all...o za psie pieniądze. Być może że na przegubach nie zostały zamontowane plastikowe osłony łożyska. To co zastałem przed wymianą to pogięte owe pierścienie i zatrzaśnięte co najwyżej na dwa-trzy ząbki. Ogólnie pornografia w wykonaniu poprzedniego machera.
-
Są nieraz tacy agenci <!-- s:P -->
-
Zbieżność - to zależy jak ściągasz zwrotnice - jeśli ściągasz ją ze sworznia wahacza, to nie. Jeśli odkręcasz sworzeń wahacza od wahacza (jak zaleca ELSA, trzy śruby), to tak.
-
Odkręciłem tylko sworzeń ze zwrotnicy co ma jedną nakrętkę na 19 chyba i to wszystko. <!-- s:) --> Sworzeń cały czas był na wahaczu.
-
Witajcie koledzy, ja mam taki problem ze po demontażu zacisków, klocków oraz tarczy nie umiem ściągnąć piasty. Na środku w otworze widać jakby była dziwna śruba na klucz imbus 19, zakupiłem klucz i poszedł o 1/4 obrotu i przy trzecim podejściu śruba się wyrobiła i jest teraz okrągła. Czy ktoś wie jak to coś zdemontować? Próbowałem młotkiem i śrubokrętem ruszyć dalej ale w tej "śrubie" a raczej w kołnierzu robi się dziura bo jest puste pod spodem.
Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc.[color=#408000]Post moderowany przez Tomuś[/color]
-
ja w swoim Fabiowozie wymienialem łozyska i zalecane bylo zrobionie zbierzności
-
Jedynie co pozostało to bardzo delikatne rozwiercanie tego masz, oczywiście bez uszkodzenia gwintu do którego jest przykręcona jest ta "śruba"
-
Panowie !!!
Tam jest nakrętka 12-to-kątna na nasadke 36.
A widoczny jest czop od przegubu.
Łożysko w całości jest z piastą tzn 1element.
I jest osadzone w zwrotnicy.
W przypadku tylnego łożyska - nakretka jest mniejsza
A widoczny jest czop stały.Staraj się jakoś ruszyć ten zewnętrzny "krążek" wokół czopa.
Tapatalk.
-
[quote="kapi"]Panowie !!!
Tam jest nakręca 12-to-kątna na nasadke 36.[/quote][b]Kapi [/b]nie mieszaj. Kolega nie ma wspomagania kierownicy a tutaj nakrętka jest inna - wytłoczka z blachy na klucz imbusowy. Teraz to trzeba kołnierz obciąć np. małym przecinakiem i po wyjęciu przegubu usunąć resztę z gwintu.
-
kolego [b]bonifacy[/b]
ja mam wspomaganie kierownicy więc to coś zmienia?
Ogólnie nic takiego jeszcze nie robiłem więc powiedz mi czy muszę demontować przegub? aha i czy po ponownym montażu trzeba robić zbieżność? Mieszkam w Norwegii i tutaj za wszystko niestety kasują jak za zboże...[color=#00BF00]Post edytowany przez Tomuś[/color]
-
Zbieżność musisz ustawić i tu nie ma innego obejścia <!-- s:( -->
-
Więc kolega Nekrosik musi wszystko rozebrać i poskładać na właściwych częściach.
Widać wcześniej ktoś robił naprawę "po kosztach". -
Noto lipa... Chciałem kupić auto dobre i tanie w utrzymaniu (zwłaszcza w NO) a tu takie niespodzianki, dobrze że już sprężyny (które były bez problemu do wymienione) sam wymieniłem i gumy stabilizatora (te były ciężko dostępne ale da się samemu) tylko tutaj mam problem.
Dzięki za pomoc koledzy.[color=#008000]Post edytowany przez Tomuś[/color]