Witaj na forum Fabia Club Polska

Płyny- szybkie ubywanie - hamulcowy i hłodniczy

Topic created · 9 Posts · 1112 Views
  • Witam
    Takie ogólne zapytanie może ktoś wie jak sobie z tym poradzić.
    Zauważyłem że często muszę dolewać płyn chłodniczy oraz płyn hamulcowy.
    Co do pierwszego to czytałem że to przez LPG - jakaś złączka
    Co do drugiego to w zeszłym roku wymieniałem tarcze i klocki z przodu. Tak chyba od tamtego czasu zauważyłem że muszę często dolewać płyn (pojawia się kontrolka na cyferblacie)

    Jakieś porady, naprawy sugestie

    🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 <!-- s:) -->

  • W jednym i drugim przypadku masz pewnie wyciek i tyle. Trzeba przejrzeć cały układ.
    Cóż pozostaje lampa w rękę, kanał lub podnośnik i lokalizacja.
    Z uciekającym płynem hamulcowym bym na Twym miejscu nie ryzykował jazdy bo wpakujesz się w kufer innemu użytkownikowi drogi.

  • byłem z tym u mechanika żadnych wycieków nie widział w hamulcach

  • z tyłu masz bębny i ściągał Ci je mechaniol?

  • Jeżeli będzie wyciek nie trzeba ściągać bębnów bo mokro i tak będzie, przerabiałem w poprzedniej fabii. Trzeba przejrzeć cały ukł. coś być musi.

  • jeśli wymieniłeś przód to teraz pewnie nadszedł czas na tył

  • a co z chłodnicą ????

  • Jeżeli masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą w miejscu gdzie płyn ucieka do ukł. wydechowego wycieku nie zobaczysz na zew., a maź pod korkiem masz? lub oczka rosołowe w płynie chłodzącym?
    A tak wogule to uzupełnij profil bo nie wiadomo o jaki silnik chodzi.

    1. płyn chłodniczy
    • jeśli używasz G12 lub G13, to w miejscu wycieku powinien się robić różowy osad. W przypadku borygo nie zauważyłem takowego. Sprawdź następujące elementy:
    • korek w chłodnicy (na dole z prawej) czy jest dobrze zakręcony - aby otworzyć nalezy go przekręcić i odciągnąć)
    • opaski na wężach - sprawdź, czy na końcu węża nie robi się biały lub różowy osad - jeśli tak, to tam jest wyciek
    • obudowa termostatu - lubi cieknąc od strony głowicy jak również czujnik temperatury może puszczać płyn (tutaj trudniej o jednoznaczne ślady)
    • uszczelka pod głowicą. Jeśli na korku wlewu oleju / zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego robi się biały osad (tzw. masełko). to to może być przyczyną (zwłaszcza, jak "przybywa" oleju)
    • opaski na przewodach - powinny być samozaciskowe. Jeśli gazownicy założyli zakręcane to przy spadku temperatury powietrza lubią się rozszczelnić. Czasem nie wystarczy tylko dokręcić, trzeba poluzować, obrócić i założyć nieco inaczej, żeby było szczelnie.
    • jak nic nie znajdziesz, to posyp układ talkiem i po jakimś czasie zobacz, czy nie ma gdzieś śladów cieknącego płynu
    1. płyn hamulcowy:
      przód: obadaj odpowietrzniki, wyczyść dokładnie i po jakimś czasie sprawdź, czy się nie pocą
      tył - to samo z odpowietrznikami + zdjęcie bębnów i oględziny cylinderków. Jeśli nie chcesz ściągać bębnów to podjedź do jakiejś stacji obsługi pojazdów i zrób test hamowania tyłu - jeśli cylinderek puszcza Ci płyn, to to koło będzie zdecydowanie gorzej hamowało.

    PŁYN HAMULCOWY JEST ŻRĄCY, więc nie dotykaj gołymi paluchami.

Log in to reply